Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Paasei

Paasei

13-06-2018 om 20:02

Shapewear (voor de 'maagrol')

Ik ben altijd stevig/volslank (of welke symphatieke naam je t wilt geven) geweest. Zeer stevige benen, ronde heupen, een buikje en een behoorlijke boezem. Maar wel met een taille en een redelijk normaal postuur. Dus kon ik altijd wel flatteuze kleding vinden, al was het in een maatje groter.

Maar nu ik de 50 gepasseerd ben, veranderd de boel. Boven mijn buikje verschijnt ineens een maagrol.. en die verbergt niet zo makkelijk! Ja ik weet, minder eten/meer bewegen en zo, maar ik wil nu ook graag mijn kleding aan kunnen zonder dat het over mijn rol spant.. Dus ga ik op zoek naar shapewear. Maar wat moet je dan hebben? Hemd? Body..? Mijn moeder (uit 1925) droeg boven de 40 een korset.. was heel gewoon, deed elke -ouder wordende- vrouw.. ik snap nu waarom..

Graag hoor ik tips over shapewear/corrigerend ondergoed voor de maagrol. Wat zit lekker, werkt en is betaalbaar. ? En beschikbaar in maat 48/50 (dat het bestaat in maat S.. dan heb je toch niet nodig..?).

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-06-2018 om 12:58

Zit lekker

Volgens mij moet je de eis van lekker zitten laten varen. Ik kan me niet voorstellen dat het prettig zit als je jezelf met geweld in model ‘perst’. Ik heb ook wel eens gekeken naar corrigerend ondergoed. Mijn zusje had bij haar bruidsjurk echt een prachtig korselet (naam weet ik niet zeker) waardoor haar ronde appelfiguur een prachtige zandloper werd en ze zelfs in maatje 38 paste. Het kost ook nogal wat, dat ondergoed.
Ik zou dus gewoon zoeken naar leuke kleding waardoor je je buik niet zo goed ziet, of juist jurken van een beetje stevige stof die je lijf in model houdt.

Astrid

Astrid

14-06-2018 om 13:10

Aanpassen

Je kledingmaat en - stijl aanpassen lijkt me een goede start. Een shirt waarin je alles ziet is of je maat niet, of doet jou dus geen goed.

Je taille raken de meeste vrouwen kwijt rond de 50 en dat gebeurt oiv hormonen en heeft niet zoveel te maken met lijnen of bewegen.

Ik vind een strak iets vreselijk en zou er savonds uitknappen als vlees uit een gesprongen saucijs en tijdens een opvlieger zou ik het van mn lijf trekken. Oh wee gij omstanders..

Ik heb 1 soort onderbroek tot ergens bij de maag en die is zo glad dat mn broek er soms net iets te gretig van naar beneden glijdt. Het moet wel glad zijn, maar niet spekglad. Dat is de enige ervaring die ik heb.

Guppie

Guppie

14-06-2018 om 16:06

Minder eten

...is niet de oplossing. Dan kan je voedingsstoffen tekort komen. Vooral belangrijk om te zorgen voor evenwichtige voeding. Snelle suikers en vooral geraffineerde producten vermijden en zorgen voor voldoende (oplosbare) vezels en eiwitten, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, wat beter is voor je hormoonhuishouding een scheelt in de vetopslag.

Tine Winkel

Tine Winkel

14-06-2018 om 22:40

tsja

de maat weet ik niet hoor. Maar als ik iets wil dragen dat mooi glad en strak om mijn lijf zit, dan draag ik een gewoon elastisch hemdje, maar dan iets te klein. Dus als ik maat 42 draag, draag ik een hemdje in maat 38/40. Zit alles net een beetje strakker bij elkaar, maar je zit niet echt klem. Kan je goed een dag dragen, in principe.
De laatste tijd blijkt echter dat de frequentie van opvliegers significant toeneemt als ik strakke kleding draag. Dus ik heb, na een periode van lijnen, nu wel weer een mooi platte buik, maar kan die helaas niet showen en draag liefst soepele en wijdvallende kleding in veel laagjes...

Jesse_1

Jesse_1

15-06-2018 om 08:27

Livera oid

Ik zou eens advies vragen bij de Livera of een soortgelijke winkel.
Omdat ieder figuur ook weer anders is, heb je denk ik ook niet echt wat aan adviezen hier, want wat de een wel goed zit, zit bij jou misschien juist weer niet goed.

Zelf heb ik ook wat hemdjes geloof ik van de Hema, maar die draag ik nooit. Het zit onplezierig en je moet bij dit soort kleding goed uitkijken, dat het net onder of boven de kleding wat je wegstopt niet heel erg naar buiten 'glupt'.

Maar goed, ik weet dat bij onze Livera de verkoopdames altijd goed adviseren. Dus vandaar.

Vogel

Vogel

15-06-2018 om 08:50

Hema

Daar zou ik eens kijken. Is niet belachelijk duur dus als het niks is heb je geen tientallen euro’s weggegooid.
Een hemdje kan best helpen. Een beetje dan. Je figuur van toen je 18 was krijg je niet meer terug.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

15-06-2018 om 09:22

flexibel

´Je figuur van toen je 18 was krijg je niet meer terug.´ Jaja, daar zeg je wat! In je hoofd blijf je jong, maar ja...
Klopt wat TS schrijft, ook mijn moeder (1920), nu niet meer in leven, droeg vanaf een jaar of 45 een corset. Dat was heel gewoon en gaf stevigheid. Op hogere leeftijd is ze ermee gestopt, ze was de beklemming zat en wilde comfort. Dus dan maar een jurk met een mooi dessin maar niet zoveel taillering, daar kwam ze het leven tot ver na de 90 mee door.

Daar ben je als vijftiger nog niet aan toe, je houdt graag de illusie in stand dat je het allemaal nog aardig onder controle kunt houden. Een goede lingeriewinkel kan je helpen, en daarnaast de keuze van kleding met een zorgvuldige pasvorm. Misschien helpt het naar een kleur/en/stijl/adviseuse te gaan. De leeftijd dat alles je schitterend stond gaat zoetjesaan voorbij, het wordt minder makkelijk voor een zacht prijsje gekleed te gaan. Het is lastig, en alle vijftigers leven met je mee!

Maatje S

Ik vind zelf van die (bepaald niet sexy) hoge onderbroeken nog het fijnst zitten. De hemdjes kruipen bij mij omhoog, maar misschien heb ik net de verkeerde getroffen. Ik droeg ze vrij jong al, na mijn zwangerschappen leek het alsof ik continu zwanger was. En inderdaad, de overgang doet er dan nog een schepje bovenop. Overigens draag ik wel maatje S... Als je slank bent valt die pens juist extra op!

40er

40er

16-06-2018 om 16:05

Goede

Dan kom je op spanx. Kleed af, niet te strak, maar ook zeker niet goedkoop.
Goedkoper, maar wel een mooie kwaliteit, ten Cate shapewear.

Een corset werkt met baleinen, waardoor je ook rechter op moet zitten. Je hebt ook een corselet, zeg maar een hele stevige body.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.