Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st

Nasha 1st

05-12-2010 om 16:26

Sint-hits, de hit van dit jaar?

Misschien heeft nog niet iedereen pakjes avond gevierd, maar wij hadden pakjes ochtend.

Bij oudste: Het spel ik hou van Holland en een grote Legodoos (huize appelboom ofzo)
Bij middelste: zijn bakugan bowl en keepershandschoenen
Bij dochter: de jolina ballerina en topmodelspullen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het mooiste cadeau

We zijn al over opperste kindeverbazing heen. De rollen lijken zich compleet om te draaien.
Het mooiste en meest verrassende cadeau was dit jaar voor mij. Van mijn zoon. Hij had het helemaal zelf gemaakt. Een grote chocoladeletter M. Hij is hol. Een soort bakje. Gevuld met door hem zelf gemaakt prachtig kleine marsepein-chocoladebonbons.
Dat dat bestaat! Dat 'ze' het zo kunnen maken! Dat 'ze' daar het geduld voor hebben. Dat die 'ze' mijn eigen zoon is!
Dank u Sinterklaasje!!!!
Groet,
Miriam Lavell

Wauw, miriam,

dat is mooi (en lekker!)
Hier de toppers: voor dochter van 8 een (nep) topmodel boek, en een proefjesdoos kristallen van Ein-o.
Voor dochter van 4 het vriendenboekje en klei.
Voor man van 42 het boek 10 years of user-friendly (een omputer-comic).
Voor mijzelf: het boek Septimus Heap van Angie Sage.

Hier

Oudste (13): skull candy (en een bon te besteden bij Large)
Middelste: monopoly van Dan tot Dom-editie en een luchtje
Zoon: T-shirt Rammstein en De Grijze Jager deel 3
Man: Aziatisch kookboek (is ie nou uit aan het koken,het ruikt erg lekker)
Ik: een super grote koffiemok van Blond die ook afsluitbaar is

Guinevere

Guinevere

05-12-2010 om 18:34

Hier

Voor de kinderen heb ik het al ergens uitgebreid neergezet. Voor ons als ouders was er een duidelijke trend: Mijn man kreeg alles wat ik wilde hebben. Ik kreeg alles wat mijn man wilde hebben. Zo kreeg mijn man een pastamachine en ik een RVS-prullenbak. Dat heb je met mensen die niet weten wat ze moeten vragen.

Vera*

Vera*

05-12-2010 om 19:18

Hier

Dochter van 11: de acht delen van de Deltora serie en een klein muizenknuffeltje (ze wilde heel erg graag een echte muis).
Zoon van 13: zijn Engels-Engels woordenboek, een dvd van Eragon en een Slimey.
Man was erg in zijn nopjes met Civilization V (pc game)
En ik had voor mij een sudokuboekje gekocht.

Heel leuk

mandarijntje van 17 maanden vond het erg leuk om alle kadootjes uit de zak te halen. De kadootjes vond ze ook wel leuk maar het eruit halen vond ze het mooiste.

Oudste dochter vond alles geweldig, het gelukkigste was ze met de makeup box en topmodel map met inhoud, kleren werden direct aangedaan en dekbedovertrek wou ze ook direct op bed maar dat moet nog eerst gewassen worden. Monopoly hebben we meteen een keertje gedaan waarbij dochter uiteraard gewonnen heeft

ach heerlijk dat ik dit keer alles precies goed heb uitgezocht en in de smaak viel !! Ik heb zelf ook nog een mooie 'gloria dixit dominus' Vivaldi en Handel cd gekregen (terwijl we de afspraak hebben dat we niets voor elkaar kopen).

Leuk, ben benieuw of oudste volgend jaar weer gaat geloven (ze was er eigenlijk van af maar het geloof laaide weer op toen de oude man weer in Haarlem verscheen).

amk

amk

05-12-2010 om 20:03

Topper

is voor mij het feit dat we het gezamelijk vieren, mijn ex, zijn vrouw, onze dochter, hun dochters, opa's'(3x), oma's (2x) en alle andere 'familie' En dat alle kinderen gelijk behandeld worden. Het is gewoon een heel gezellige middag.

Topper voor mijn dochter de sneeuwwitje barbie met geluid. (ze heeft nog maar 7 barbies, maar dit is echt de mooiste mama!!!)

Amk

jeetje wat ontzettend fijn dat dat zo goed samen gaat !

Tango

Tango

05-12-2010 om 21:17

En hier

Een beetje vreemd Sinterklaasfeest gehad. We vierden het gisteren en de opa's en oma's zouden bij ons komen. Echter door de sneeuw durfde 1 opa niet de weg op te gaan, dus kwam niet. Mijn ouders waren er wel, maar wonen ook niet om de hoek, dus gingen kort na het uitpakken ook weer weg. Vandaag bij mijn schoonouders de voor hen overgebleven kadootjes gebracht. Zij hadden ook nog kadootjes voor ons en mijn ouders, die laatste liggen dus nu nog in een zak te wachten om uitgepakt te worden. Een chaotisch gebeuren dus, niet echt leuk.
Maar goed, jullie vroegen de hits, hier komen ze:
Tangodochter, de Zhu Zhu Pet met looprad. Helemaal fantastisch vond ze het. Morgen wil ze meteen van haar eigen geld een deel van de baan bijkopen. En ik was nog bang dat ze er, met haar 9 jaar, niet naar om zou kijken...
Tangozoon, een auto van hotwheels die van kleur kan veranderen. Hij heeft er al twee avonden in bad mee gespeeld. Er moest zelfs sneeuw aan te pas komen zodat de auto beter van kleur veranderde.
Tangoman, een setje van 3 paar sokken. Meteen een paar aan getrokken vandaag.
En ikzelf, een lekkere warme pyjama waar ik vannacht al in heb geslapen en een mooie nieuwe tas die morgen meteen mee gaat naar het werk.

Minet

Minet

05-12-2010 om 21:25

Onverwacht sintfeestje

Met man en zoons afgesproken dat we dit jaar alleen zouden gourmetten, geen kadootjes enzo, die waren er al genoeg geweest dit jaar!
Ik was deze week voor mijn werk een paar dagen in Berlijn, bij thuiskomst hoorde ik dat manlief toch iets van plan was! Echt een unicum, hij heeft nog nooit, echt nooit iets geregeld rond 5 december.
Vanavond gingen we gourmetten, en ja hoor, daar kwamen 3 enveloppen, voorzien van een gedicht. Eén voor mij, en voor beide zoons ook elk 1. De gedichten gingen bij elk over autorijden, en wat zat er in de enveloppen? Een tegoedbon voor een antislipcursus! Helemaal in de roos!

Fraz

Fraz

05-12-2010 om 21:31

Bij ons de toppers van dit jaar

voor mij een hele mooie jaarkalender met foto's van de kinderen, voor zoon een Manchester United keepersshirt, een voetbalrecord boek en een wii spelletje, voor dochter nieuwe fietstas en een sims3 uitbreidingset en voor man een heerlijk dik boek en een baarttrimmer.

Wauw

krijg ik zojuist via de email nog even een fiks kado, mijn opdrachtgevers zijn accoord voor een fikse opdracht, wauw! Wat fijn, mijn werk loopt weer wat beter, als ik dan komende maand ook nog een contract kan krijgen voor een functie waar ik al maanden voor aan het lobbyen ben dan ben ik weer helemaal op de rit. PFFFF even financieel de wind mee !

Margriet*

Margriet*

05-12-2010 om 22:48

Hier

De avatarfilm, the last airbender, die ze konden kijken op de nieuwe DVD speler,die Sint gelukkig ook meegeleverd had .
Daarna hebben de uren gepinpongt met supersonische balletje en uitschuifnet van de Decathlon op de eettafel. De topper van het jaar zeker omdat de batjes als laatste kwamen en door middel van een gedichtenspeurtocht gezocht moesten worden. Tussendoor nog met het nerfpistool geschoten en gelezen in een thea stilton boek en Donald Duck.
We zijn alleen vergeten de nieuwe electrische tandenborstel te gebruiken (hier is de Sint ook praktisch!) maar dochter slaapt wel onder haar nieuwe al gewassen dekbedhoes....
Wel een mindere Sinterklaas voor twee buren, ingebroken in hun huis....

Margriet*

Margriet*

05-12-2010 om 22:50

Er gaat hier weer een wereld voor mij open

Zhu Zhu Pets, nooit eerder van gehoord.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-12-2010 om 00:04

Hier

Voor zoon van 5: een wereldbol (die ik ooit ook eens van sinterklaas heb gekregen, ik vond 'm laatst terug ) en een Toy Story rugzak. Beide stonden ook op z'n zelfgeknutselde verlanglijstje en dat vond hij toch zo leuk (dat sturen bij het verlangslijstje was best handig)
Voor dochter van 3: de jip en janneke kralenset en het door mama, ohnee sinterklaas, zelfgemaakte Hello Kitty tasje (met naam) dat ze op de psz kreeg.

Hier:

Oudste (13): is erg content met deel 3 van de hongerspelen, deel 3 van 'gone' en deel 2 van de twilightserie. Hij kan weer even vooruit! Zijn nieuwe schaatsen had ie woensdag alvast in zijn schoen gehad, en die zijn al ingewijd!

Middelste van 10 was erg blij met het Guinness Book of World records (echt iets voor hem!) en zijn digitale horloge

Jongste van net 9 is ultiem gelukkig met het playmobiel zwembad. Ook de DVD van 'Where the wild things are (oftewel max en de maximonsters) werd goed ontvangen. we hebben hem in de bioscoop gezien een tijd terug...heeel mooi...

Ingrid (erg blij met de nieuwe dubbelwandige theeglazen. En een nieuwe mobiel!Hahaha. Oude is minimaal 10 jaar oud. mama kan nu foto's maken! Eb heeft een kleurenscherm. man heeft opgebiecht dat toestel 'gewoon gratis was' bij de telefoonwinkel, waar de knul achter de balie zich dood lachte. Mijn abonnement dateert geloof ik uit 1998, en ik heb nog nooit een nieuw toestel 'gehad')

Ingridt

ik moet ook even heel hard lachen, na 10 jaar nog steeds dezelfde mobiel, hoe groot is hij wel niet, maatje mobile magnetron ??

Dat het ding uberhaupt nog oplaad, al mijn mobieltjes gingen na een jaar of wat wel vervelend doen met de batterij.

Nou manda,

het was een Nokia. Heel mooi metallic. En hij deed het nog steeds minimaal een week zonder aan de oplader te hoeven. Echt.

En zal ik je eens wat opbiechten??

Het is dat man en kinderen vonden dat dit toch echt niet meer kon. Maar ik had nog best een jaartje met hem doorgekund, met mijn oude koelkastje. Ouderwetse degelijkheid. En zo belachelijk groot was ie nou ook weer niet. Hij kon bijna niks behalve bellen en SMS en maar ik wist wel precies hoe ik het toetsenbord moest vergrendelen, of hem tijdelijk op stil moest zetten en zo. Nieuwe heeft natuurlijk 359 keer zoveel 'functies'.....Dat wordt nog even wennen....Gelukkig heb ik nog wel hetzelfde nummer....

Ingrid

Lego

hier speelden de twee meiden (6-8) de hele ochtend met het nieuwe Lego Harry Potter kasteel, leuk om in elkaar te zetten samen.
ze zijn net overgestapt op de little pet shop waar ze ook iets kleins van hadden gekregen.

krin

krin

06-12-2010 om 11:10

Bij ons

was zoon het blijst met zijn wereldbol met lamp en zijn Donald Ducktas; ik met de cd van niet eerder uitgebracht werk van Springsteen, en man met het kookboek Real Fast Food van Nigel Slater.
Maar het leukste cadeau blijft elk jaar toch dat we het al die tijd zijn blijven vieren met mijn ouders en zussen en broer. En de gedichten (maken en lezen) waren weer puur genieten. Sinterklaas bestaat.

Ach schattig

mijn bijna 8 jarige dochter die eigenlijk bijna van d'r geloof af was heeft vanochtend vrolijk zingend haar nieuwe kleren aangedaan, nieuwe haarband, nieuwe makeup opgedaan, nieuwe etui voor school meegenomen en het hoesje van de Annie CD meegenomen, de cd liet ze thuis want bang dat die kwijt raakte (dat had ze zelf al verzonnen).

helemaal tevreden.

notje

notje

06-12-2010 om 12:19

Hier

Dochter van 7 heeft vanmorgen al heel haar gezicht beschilderd met alles uit haar nieuwe make-up doos.Gelukkig heeft Sint er ook make-up reinigingsdoekjes bij cadeau gedaan
Zoon van 4 is helemaal in zijn nopjes met de playmobile dinosaurus en zijn clics.

De hits van dit jaar

Voor oudste zoon (9): Microscoop in koffer en Lego Atlantis
Jongste zoon (7) : Mini biljart en Monopoly Wereldeditie

En gisteren ook de Blueray van Toy Story3 gekeken, wauw!

Ik was heel blij met de nieuwe cd van Ilse Delange en een boek van Caroline Bont.

Dé hit

De Playmobildraak voor zoon van 5. Als hij had kunnen kwispelen van blijdschap, had-ie 't gedaan...
Verder vielen bij zoon van 7 de walkie talkie en de mondharmonica erg in de smaak en dochter was helemaal happy met prinsessenzaklamp en prikblok

En hier

Voor jongste dochter (bijna 8): Moxi girl kaphoofd en de Steffi camper.
Voor oudste dochter (ruim 10): haar Adidas Firebird jasje .

Bij ons

Oudste zoon (10) was erg blij met de tientallen Warhammer-Lord of the Rings-poppetjes die hij zelf kan verven. Ik had een hele partij (geverfd en ongeverfd) voor een zacht prijsje op Marktplaats op de kop getikt. De geverfde poppetjes hadden de zoons al in hun schoen gekregen met een sorry-gedicht dat Verfpiet het niet kon laten ze al te verven, maar dat de jongens het vooral over mochten doen.

Jongste zoon (7) was dolgelukkig met zijn Lord of the Rings-actiepoppen. Ook een Marktplaats-koopje. De vorige eigenaar had de verpakkingen nog in de kelder liggen (al 10 jaar!) dus ik heb alle poppen weer netjes ingepakt, alle ijzerdraadjes weer dichtgedraaid en waar nodig de batterijtjes vervangen.

Dochter (4) gilde van blijdschap toen ze de fiets zag die van haar nichtje is geweest maar die ik onherkenbaar heb opgepimpt met mandje, bloemetjesstickers, zadelhoes en spaakversiering.

Naast alle nieuwe kado's scoorden dus de tweedehands spullen het best

Leukste hits hier:

zoon 14: megalunchtrommel (altijd honger)
zoon 13: plattegrond van onze woonplaats (verdwaald tijdens hardlopen)
zoon 10: elastiekjes in diervorm (tja)
echtgenoot: ruitenkrabber (gebruikt altijd voordeelpasje)
ik: papieren kroon (ik ben gekroond tot keukenkeizerin)

merel

merel

06-12-2010 om 15:52

Oude mobiel (ingridt)

Ik heb ook tijdelijk een oude mobiel (nokia 3310) en laatst kwam er iemand helemaal jaloers naar me toe. Dat dit zo'n fantastische mobiel was, deze kon je namelijk nog eens laten vallen, zonder dat ie meteen stuk is dus ik geloof dat ik 'm maar hou, zo vreselijk simpel als ie is (mijn eigen mobiel is door dochter ingenomen omdat die van haar gerepareerd moet worden (blackberry)

Ja, klopt merel,

Je kunt er gewoon mee gooien..hahaha! Ik bewaar hem ook hoor! Misschien is ie wel vreselijk retro over een jaar. Bewaar ik mijn nieuwe gewoon voor zoon van 10, die moet er ook wel een keer eentje...

Julia64

Julia64

06-12-2010 om 19:11

En hier

de hit voor zoon van 9: een Adidas voetbal (replica van een Champions League finalebal) en FIFA 10 voor de Wii. Hij was er zielsgelukkig mee en hij had het volgens mij prima gevonden als het daarbij gebleven was. Die 2 dingen moesten vannacht ook mee zijn bed in, haha.

De hit voor mij; mooie zwartleren handschoenen, en de hit voor vriend (vind ik dan); de bio van Keith Richards "Life" (die kreeg-ie van mij, omdat ik hem zelf zo graag wil lezen...).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.