Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

23-02-2010 om 10:03

Slingers. prangende kwestie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Guinevere

Dat is heel lief van je, maar vanzelfsprekend hebben wij al een breed assortiment (antieke) slingers in huis

Ha-ha - weggooien

wat een grappig draadje.

M'n collega verkreukelde een prima showtasje (voor in een multo dus) en gooide dat in de vuilnisbak. Ik was verbijsterd .

Ik neem me steeds voor om zelf nog eens vlaggenlijnen te gaan maken....... Al jaren eigenlijk. Misschien gewoon maar eens kopen

joos

joos

23-02-2010 om 22:38

Pakpapier

Mijn man en ik komen allebei uit een gezin waarbij we inderdaad cadeautjes voorzichtig uit moesten pakken want dan kon het papier nog eens gebruikt worden. Een gruwelijke hekel hebben we daar allebei aan... Nog voor er kinderen waren, wisten we dat dit een opvoedprincipe zou worden waar we ons aan gingen houden: pakpapier mag verscheurd worden! Niks niet voorzichtig doen, weg met dat papier! En nu? De kinderen vragen altijd als ze een cadeautje krijgen: mogen we het papier verscheuren? Van wie ze dat nou hebben?

Morgana Fata

Morgana Fata

23-02-2010 om 22:47

Vouwen en hergebruiken

Alles wat nog goed is gaat in de doos gelabeld 'slingers' . En die doos gaat weer in de kast met allerlei van dat soort gelabelde dozen. Dat is dan ook zo ongeveer het enige georganiseerde plekje in huis, maar goed, daar gaat het nou niet over. Voor de oudste koop ik regelmatige leeftijd gerelateerde slingers, die kunnen dan tenslotte nog twee keer mee.
De slingers die onherstelbaar beschadigd zijn gaan bovenop in de doos, die worden namelijke gebruikt om de verjaardagsstoel van de eerst volgende jarige te versieren. Staat heel feestelijk en het valt helemaal niet op dat die slinger stuk is. Daarna gaat ie wel weg trouwens.

Vic

Vic

24-02-2010 om 08:57

20 jaar?

De gemiddelde slinger gaat hier zo'n 4x (= 2 jaar) mee. Dan is er wel een draadje gebroken of zitten er knoopjes in zodat je ze niet meer in kunt klappen. De plastic vlaggenlijn vind ik ideaal. Die rekt ook lekker mee als hij eigenlijk te kort is voor de afstand die je wilt overbruggen.

Zijsprong

Degenen die het moeilijk vinden om de slingers terug in de juiste opgevouwde staat te krijgen, vinden die het ook moeilijk om een wegenkaart weer netjes in de oorspronkelijke staat op te vouwen?

Puck

Puck

24-02-2010 om 11:45

Bellefleur!!!!!.

.... wat zegt je man hier nu van? Heeft hij zijn "nederlaag" al kunnen toegeven

jacci

jacci

24-02-2010 om 13:08

Ophangen?

Ik heb behang op de muren en dan is slingers (die uiteraard jaar na jaar weer terug opgevouwen worden) ophangen erg simpel. Ik hang ze op met spelden. Simpel een speld achter het behang langs de muur prikken. Kan je zo je slinger aan hangen. Uiteraard blijft ook de speld zitten als de slingers weer opgeruimd worden, want wat is nou een klein speldeknopje boven aan een muur. En destemakkelijker weer volgende keer.

Bellefleur

Bellefleur

24-02-2010 om 15:27

Ehm,

Ik heb dit nog niet met mijn man besproken. Ik wacht het juiste moment af... Overigens is hij ook degene die pakpapier verscheurt en weggooit. Ik kijk dit altijd tandenknarsend aan. Ik kom ook uit een netjes opvouw- en hergebruikfamilie. Maar ik heb hier op OOL geleerd dat het belangrijk is 'to pick your battles'. Ik bewaar het inpakpapierconflict dus nog eventjes.

Nou laat dat kadootje dan maar zitten

het IDEE alleen al dat iemand pakpapier gaat hergebruiken als het al een keer duidelijk gebruikt is !

Jemig wat vind ik dat ontzettend vervelend zunnig. En dan de kreukels er wel netjes uit strijken hoor anders zien 'ze' het....

nee bah ik hou daar niet van, laat dat kadootje dan liever achterwege, scheelt mij een aanval van plaatsvervangende schaamte.

Guinevere

Guinevere

24-02-2010 om 20:40

Nah ja manda

Jij mag dat vervelend zunnig vinden, ik vind het doodzonde om een prachtig stuk papier weg te smijten. Want er zit af en toe prachtig pakpapier tussen. Ik zou wel debiel zijn om dat weg te gooien, als het nog vrijwel onbeschadigd is.
Een oplossing voor jou, als je het genant vindt, is je kado's in oerlelijk papier te geven.

Nou guinevere

ik heb geen oplossing nodig dacht ik zo, nou dan een oplossing voor jou: doe je er een lintje om en geef je zo'n stapeltje 'prachtig pakpapier' weg, scheelt je weer wat centen.

Lou

Lou

24-02-2010 om 22:02

Tsjonge manda

Tsjonge, dat je het zo erg zou vinden om gebruikt cadeaupapier te krijgen. Je zou zelfs het cadeautje niet meer hoeven? Waarom in hemelsnaam? Ik ken aardig wat mensen die hun cadeaupapier altijd hergebruiken, overigens gewoon herkenbaar hergebruikt hoor, zonder te strijken, het is namelijk niet per se zunnigheid maar meer een aversie tegen dingen weggooien die nog goed zijn. Ik ben er zelf te lui voor maar het zou nooit in me opkomen dat je daar een standpunt over kan innemen. Ik begrijp niet wat er zo erg aan kan zijn.

Hier...

wilde ik na de vorige verjaardag wat van de slingers weggooien maar man vond dat ze nog best konden! Vroeger bij mijn ouders gingen slingers echt heel lang mee, met veel plakband en aan elkaaar geknoopte touwtjes. Dat wil ik niet meer. Ik denk dat een paar van onze slingers binnenkort wel in de prullenbak verdwijnen.
En er werd inderdaad vroeger thuis ook pakpapier bewaard, maar we hoefden nooit voorzichtig uit te pakken, dat herinner ik me tenminste niet.
En een cadeautje in gebruikt pakpapier? Ach, al is het 10x gebruikt, al is het een oude krant, wat maakt mij dat nou uit? Het gaat tenslotte om de inhoud en om de mensen die aan je gedacht hebben.

krin

krin

25-02-2010 om 00:12

Wees gerust, manda

Bij mij thuis mag iedereen die dat wil, zijn/haar pakpapier zo kapot scheuren als hij/zij wil. Maar als het mooi papier is, en ik heb het voorzichtig uitgepakt, dan bewaar ik het. Ja. Sorry. Dan maar eng zunnig.
Strijken doe ik het papier overigens niet. De ontvanger mag best zien dat er vouwen in zitten. Bovendien kijken de meeste mensen niet naar het papiertje (ja, peuters, die kijken allééen naar het papiertje).
Lintje eromheen, dikke kans dat ik dat ook ergens van heb bewaard. Ik heb jaren gedaan met de versiersels van één uitbundig opgemaakte dropkoker, waar een hele bos aan zat van die sprietjes waar je krullen van kunt maken met een schaar (pff, hoe heet zoiets?). Dan maar verkeerd zunnig, ik vind het niet zo vreemd.
Maar ik heb ook nieuw pakpier in huis, hoor.

Natuurlijk ben ik eng zunnig

en ik ben er trots op ook.

Pakpapier dat niet gescheurd is, niet te veel gevouwen, en waar het plakband geen lelijke sporen op heeft nagelaten, vouw ik netjes op en dat gaat in de la 'pakpapier'. Ik moet hier alles invoeren, en weet je wel hoeveel verzendkosten er op een simpel rolletje pakpapier zitten?

Slingers weggooien die nog goed zijn? 't Zou niet eens in mijn hoofd opkomen! Mijn ouders hebben nog steeds 2 slingers van toen ik kind was.
Ik heb trouwens ook wat stoffen vlaggetjesslingers. Die gebruikte ik in mijn klas als er een jarige was. Die zijn toch nog een tikje steviger.

Inpakpapier!

Ja hoor, soms wordt het dubbel gebruikt. En bovendien hebben creatieve geesten het irisvouwen uitgevonden, waarvoor je het vaak ook nog goed kunt gebruiken. Als achtergrondje op zelfgemaakt kaarten doet veel inpakpapier het ook prima, en om mooie dingetjes van te vouwen als de kinderen aan het origamiën zijn...

Guinevere

Guinevere

25-02-2010 om 14:38

Goed idee manda

Dat zal ik zeker doen als ik op jouw verjaardag kom, Manda! Of kom ik er dan niet in, met mijn 2e hands pakpapier?
Overigens ben ik zo zunnig op al mijn spullen. Dat heeft niets met krenterigheid te maken. Wel met een hekel hebben aan verspilling. Dat dat financieel ook een paar euro per maand uitmaakt is mooi meegenomen, kan ik dan weer in mijn buffer stoppen he.

Het is geweldig guinevere

weer een paar centen in de buffer, nee dat heeft niets met krenterigheid te maken hè ?!

Ik ken trouwens echt niemand die kadopapier hergebruikt, of het is mij niet opgevallen, dat kan natuurlijk ook. Wel heb ik een tante die van die zelfgemaakte kerstkaarten maakt met dat soort spul, die bewaart van alles voor die hobby.

Hergebruiken jullie ook ballonnen

misschien is zo'n klip om chipszakken mee dicht te krijgen (modelletje navelklem) wel iets, en daarna de ballonnen weer terugstoppen in één 'van die blikjes in de grote kast' die jullie vast wel hebben, je weet wel zo'n kast met allerlei troep erin wat hergebruikt gaat worden.

Nog iets voor jullie om op te bezuinigen: kaartjes opnieuw gebruiken, als je zo'n A5 kaart krijgt knip je de beschreven onderkant eraf, scheelt zo weer een paar euro voor een nieuwe kaart ! "want waarom een nieuwe kaart kopen als je net zelf een prachtige kaart hebt gekregen, dat is toch zonde !". Dan natuurlijk ook de envelop hergebruiken hoor, boven de fluitketel de postzegels eraf halen die kunnen nog wel bij het oudpapier tenzij het natuurlijk heel bijzonder 44 cent postzegels zijn....

En natuurlijk: confetti hergebruiken en ook die vrolijke glittertroepjes die je met kerst op tafel strooit. Daarvoor kan je een speciale stofzuigerzak klaarleggen.

Nou ik geloof dat ik zo E 5,- per maand aan tips heb bedacht is weer E 60 voor in jullie buffer !

Nou ja beemer

dat vind ik weer nergens op slaan, bovenstaande posting is venijnig ??? Oh je mist natuurlijk weer die suffe smiley, ja daar heb ik nu even geen zin meer in.

reina

reina

25-02-2010 om 18:36

Pakpapier

Zelf hergebruik ik het niet, ik koop wel graag mooi inpakpapier en dan vindt mijn dochter het weer zonde om weg te gooien (als het om grote stukken gaat), dus zij hergebruikt mijn pakpapier wel En slingers: die hebben voor mij ook sentimentele waarde ( we hebben bijv ook regelmatig 'tekstslingers' hangen), ik zou het oerzonde vinden die na 1 x weg te gooien.

tonny

tonny

25-02-2010 om 23:41

Pakpapier

Hahaha, ja hoor, hier wordt inpakpapier bewaard als het na het uitpakken heel en gaaf is gebleven, of als er na het afknippen van een randje mooi papier overblijft. Heb ik van thuis meegekregen en ik ken verscheidene mensen die het doen.

Heb ook een paar rollen nieuw papier hoor, bij het inpakken kijk ik wat het geschiktst is. Dus als ik jou iets geef Manda, zorg ik voor vers papier Of ik gebruik het hergebruikte papier zo netjes dat je er niks van merkt.

Sinterklaaspapier wordt ook hergebruikt, mits van goede kwaliteit. Ik herinner me vroeger dan het papier dat om onze slee heen zat (een heeel groot stuk dus!) jaren in de Sintgeschiedenis bleef.

tonny

Fout?

Ik pak soms kadootjes in mooie landkaarten die hier niet als zodanig worden gebruikt. Altijd een succes want de opdruk levert meteen gesprekstof.
Vraag me nu ook af of dat in de categorie 'fout' valt.

Heb me zelf nooit gestoord aan gekregen hergebruikt kadopapiertje. Wel zo prettig dat er weer een boompje bespaard kon blijven, eigenlijk.

Biene M.

Biene M.

26-02-2010 om 11:03

Het kan nog goedkoper

Mijn ex had nooit cadeaupapier in huis en pakte cadeautjes in in een oude krant.

En hier:

inpakken in tijdschriftcovers, aluminiumfolie, stukken stof, en het liefst een combinatie van alles. Inpakken in het huis-aan-huisblad is vooral leuk als het kadootje de gemeentegrens over gaat; levert inderdaad leuke gesprekstof op.
Kleine dingen gaan in een ballon. (erin proppen en dan opblazen). (liefst met een beetje confetti er bij)
Echt grote dingen (formaat bezem of groter) krijgen vaak juist een lachwekkend klein stukje (maar dan wel extra mooi, en echt inpak-)papier; die geef ik dus niet ingepakt, maar het is wel duidelijk een kado.

Nou ja, dat soort dingen. Vin'ik leuk.

dag!
erykah

maan.

maan.

26-02-2010 om 12:32

Manda, hoezo lollig?

Tja manda wij hebben ze dus in de familie.. mensen die écht kerstkaarten doormidden knippen en op een nieuw vel plakken om het jaar daarop te verzenden..

trouwens wat te denken van deze opmerking: ik heb er maar geen kadopapier om gedaan want dat wordt er toch maar afgescheurd.. (kado voor een kind van zeven!)

Maan

jeetje, ik vind dat echt ongelovelijk ! Is dat uit zuinigheid, zijn het verder wel aardige mensen of geven ze ook belachelijk rare kadootjes ?

En dat ontbreken van kadopapier voor je kind, zeg je daar dan ook wat van ?

Hahahahaha vera*

"Mijn man is heel nuttig"...

meesterlijk, wat een mooie liefdesverklaring!

Net een paar dagen op de lip gezeten van een bevriend echtpaar die elkaar de hele dag commando's geven, onvriendelijk zijn, eisen stellen, oude koeien uit de sloot halen... het zette mij aan het denken: hoe makkelijk wordt het leven toch als je dingen zelf doet ipv te commanderen en als je gewoon af en toe dankbaar bent voor je partner en misschien zelfs je waardering uitspreekt...

ik zal het het tegen ze zeggen... "nuttig"....hmmm.... goeie term!

Asa Torell

Asa Torell

26-02-2010 om 22:10

Haha manda

dank voor de tips met de buffer gaat het goed (verhuisplannen staan bijvoorbeeld in de ijskast, dat scheelt) maar het kan altijd beter!
Zoals je hieronder kunt lezen worden de enveloppen trouwens al als boodschappenlijstjes hergebruikt. Gelukkig, dat scheelt weer postzegels stomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.