Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aatje77

Aatje77

30-08-2011 om 15:20

Smalle meisjeslaarzen

de zoektocht kan weer gaan beginnen! mijn dochter (8 jaar) heeft erg smalle voeten en heeft tot nu toe steeds winterlaarzen van het merk twins gehad. Deze laarzen worden alleen met het jaar duurder en ik zie nu bij de nieuwe collectie dat we zeker zo'n 120 euro kwijt zijn voor 1 paar. dit geeft ik het liefst voor mezelf nog niet uit aan een paar schoenen laat staan voor een kind dat elk seizoen nieuwe schoenen nodig heeft.

Als ik google op merken met een smalle leest kom ik op twins, giga (heeft ze zomerschoenen van maar daar zijn de laarzen meestal te wijd van) en piedro maar deze merken zijn allemaal even duur.

weet iemand nog een ander merk dat misschien iets voordeliger is maar wel net zo smal? Of ergens een outlet of zo? Ik heb zelf al gegoogled op opruiming en sale maar daar zit niks meer bij in haar maat (36) of smaak.

Ik weet dat er vaak vooruit gekocht wordt in de opruiming in het voorjaar voor de winter er na maar dat durf ik eigenlijk niet zo goed. toch bang dat de schoenen dan niet meer passen als ze ze uiteindelijk aanmoet.

Als het moet kopen we natuurlijk toch zo'n duur paar laarzen van twins want ik wil wel dat ze goed passende schoenen heeft maar misschien heeft een van jullie nog een gouden tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-08-2011 om 15:35

Hush puppies

Bij dolcis verkopen ze hush puppies. Goede smalle laarzen, waar ik vorig jaar 90 euro voor heb betaald.

Clarks

o.a. Dolcis verkoopt Clarks en die hebben breedtematen. Nl. voor mijn dochter vorige winter juist brede gekocht.
Zeker goedkoper dan Twins, want wat zijn die idd aan de prijs!

Annet

Annet

30-08-2011 om 17:47

Marktplaats?

Ik vind steeds vaker laarzen en schoenen op Marktplaats, ook Twins/Trackstyle, voor beide kinderen. Met de juiste breedtemaat is passen niet nodig. Ik wil wel altijd een foto van de onderkant van de zool zien.
Ik houd MP in de gaten en koop gerust een jaar te vroeg. Oudste groeit nog maar langzaam dus dat komt altijd goed uit. Jongste draagt geen laarzen en dichte schoenen heb je altijd nodig.

Twins

De gouden tip heb ik niet voor je, maar wel ruime ervaring met Twins laarzen. Mijn dochter heeft ook smalle voeten en de laarzen van Twins zaten haar altijd als gegoten. Mooie kwaliteit ook.

Maar het kost je een fortuin, ca. 150 is heel normaal

Kost een beetje, maar dan heb je wat, zoiets?

Ik wilde dat ook graag goedkoper, liep dan de hele stad af en vond geen bal. Of kocht iets twijfelachtigs dat binnen een maand stuk was. En dan kom ik toch weer bij die ene winkel uit waar je goed geholpen wordt en waar ze alles uit de kast trekken om je van een goed passend stel schoenen/laarzen te voorzien. Dus alle tijd en ergernis bespaar ik me: ik ga gelijk naar die winkel en ben in 1x klaar. Doet even zeer in mijn portemonnee, maar dat is het dan.

Puberella bepaalt nu grotendeels zelf, en laarzen zijn momenteel 'not done'. Dus dit jaar hoef ik me er even niet druk om te maken

Aatje77

Aatje77

31-08-2011 om 08:08

Bedankt..

voor de tips. Clarks en Hush puppies zal ik eens gaan bekijken. Marktplaats, ik weet het niet, dat durf ik toch niet denk ik. Bang dat ik een kat in de zak koop.

Het zal dan uiteindelijk wel zo lopen als moppeke zegt. Dat we toch weer bij die dure twins uitkomen omdat die toch het beste passen.

Als ik nog iets anders dan twins vind zal ik het hier laten weten.

Bedankt voor de tips

Ik heb dit draadje zojuist gevonden, en ben blij met alle tips. Mijn dochter heeft ook een heel smal voetje, en schoenen en laarzen kopen is een complete ramp. Nu weet ik dus dat ik vooral naar Twins moet zoeken, scheelt een heel gezoek.

Valkyre

Valkyre

01-09-2011 om 09:42

Als moppeke

Spruitje (4) heeft ook ontzettend smalle voeten, en wij gaan altijd naar dezelfde kinderschoenenwinkel (geen keten). We komen binnen, eigenaar meet voetjes, trekt op ons verzoek alle echt smalle schoenen uit het rek, wij maken een schifting (te duur of lelijk terug in het rek), Spruitje pas twee of drie paar en mag zelf kiezen welke het lekkerst zitten/het mooist zijn. Tien minuten, max kwartiertje. Helaas heeft hij net een groeispurt, dus nu gaat 't erg hard (4 paar schoenen/sandalen per jaar, in drie maten, plus nog gymschoenen en regenlaarzen), en maar 1x per jaar in de uitverkoop. ik vind goede schoenen belangrijk, dus dat geld heb ik ervoor over. Kleertjes zijn tweedehands/H&M/Hema.

Maat 36... Ik weet niet waar je woont, maar in Den Haag is een Clarks store. En Dungelmann en Cinderella hebben ook een ruime selectie in die maat.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

an mien

an mien

01-09-2011 om 10:38

Giga......

En dan smaller laten maken.
Doen ze hier bij de schoenenwinkel, het kan niet met iedere laars maar sommige wel.
Ik dacht dat het 17 euro kost, en het ziet er keurig uit.

An mien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

an mien

an mien

01-09-2011 om 10:38

Giga......

En dan smaller laten maken.
Doen ze hier bij de schoenenwinkel, het kan niet met iedere laars maar sommige wel.
Ik dacht dat het 17 euro kost, en het ziet er keurig uit.

An mien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

01-09-2011 om 18:56

Mamamiekie

Let wel op de breedtematen bij Twins. Ze hebben ook extra brede schoenen en laarzen. Het loopt geloof ik van 2,5 tot 5.
Mijn kinderen moeten altijd 2,5 hebben.

Annet

bedankt voor de tip. Ik heb nu hele smalle Twins besteld, wijdtemaat 2. Ben benieuwd hoe ze zitten.

Aatje77

Aatje77

03-09-2011 om 09:18

En het is geworden....

een paar lage laarzen van Giga! Dit model paste wonder boven wonder meteen perfect, sloot mooi aan. Dochter is er helemaal blij mee.

We hebben eerst nog gekeken in de schoenwinkel waar ze twins hadden maar hier was nog niet zo veel keus in smalle schoenen.(korte laarzen want hier had dochter haar oog op laten vallen). we konden kiezen uit 2 paar van twins en 2 paar van een voor mij onbekend merk redz (of iets dergelijks). Winkelmeisje zei dat er volgende week nog wat nieuwe collectie binnenkwam.

Toen toch maar even naar Giga gaan kijken en goed geslaagd!

Grappig

oudste met brede voorvoet heeft bij ons vaak Giga, terwijl jongste met breedte maat 2 meestal Twins heeft. Dit jaar zijn wij ook geslaagd met Giga voor de jongste, zitten heel mooi smal en fijn!

redz zal misschien red rags zijn?

Wij zijn ook geslaagd

Wij zijn ook geslaagd nav dit draadje. We hebben via internet leuke twinslaarzen gekocht, nog wel via de outlet, dus ook een normale prijs.
Dank jullie wel allemaal, dochter is blij met passende laarzen, en ik ben blij met betaalbare schoenen voor haar.

Aatje77

Aatje77

05-09-2011 om 12:30

Gruffalo

Een vriendin had voor haar dochter met brede (voor)voeten inderdaad ook Giga gekocht dus misschien hebben ze ook breedte maten? In de winkel waar ik ze kocht zeiden ze dat het een merk met smalle schoenen was en in de winkel waar zij ze had gekocht kreeg zei ze juist aangereikt omdat ze wat breder zouden zijn.

Nou ja, dochter heeft in ieder geval goed passende schoenen gevonden.

Herkenbaar

elke winkel hier al afgeweest. elke keer weer ellende, helemaal ook omdat ze pas maat 24 heeft. Dan is er nog minder keus. Uiteindelijk perfecte laarsjes gevonden maar wel 104 euro... weet niet welk merk ze liggen boven maar niet voordelig dus..
liefs lisa

Ook hier herkenbaar

Dochter van 9 heeft nu al maat 38 en spillepootjes. Vandaag 3 winkels gehad en niks gevonden. Er was 1 paar wat goed zat maar dat was maat 39, 38 hadden ze niet meer. Denk dat ik van de week even terug ga naar die winkel, weet niet meer welk merk het is......
Voor de jongste gelukkig wel geslaagd. Ook een grote voet (5 jr en mt 31) en dunne kuiten. Leuke zilveren laarzen van Bo Bell gescoord (maar wel duur, 100 euro!). Ook pas in winkel 3 gevonden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.