Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

17-05-2011 om 12:16

Snoeptaart

Voor dochter haar communie wil ik 2 snoeptaarten maken, nu zit ik de dag al vrij vol dus het makkelijkste was als ik die 2/3 dagen van te voren kon maken. Hoe bevestig ik het snoep op de taart? Welk snoep is het meest geschikt hiervoor, voorwaarde is dat het glutenvrij is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

17-05-2011 om 12:23

Snoep

die roze biggetjes en dergelijke zijn glutenvrij. Dat laat zich ook makkelijk plakken met wat suikerwater.
Ook spekjes laat zich goed plakken, maar daarvan weet ik niet zeker of het glutenvrij is.

Marie

Marie

17-05-2011 om 12:32

Taarten van abel

Hallo
We keken wel eens "De taarten van Abel" op tv. Daar plakt hij ook geregeld van alles op taarten.
En anders bij een taartenbaksite (die zijn er vast wel).
Jamin heeft trouwens allerlei glutenvrije snoepjes.
En anders wellicht hier? www.glutenvrij.nl
succes

ayla

ayla

17-05-2011 om 13:01

Reactie

Hmm ik dacht dat je het snoep deed steken maar plakken gaat dus ook? En hoe lang zou zo’n taart houdbaar zijn?

Tractatie

ik heb me een jaar geleden verdiept in het fenomeen snoeptaart, en al weer 3 keer gemaakt aangezien jongste niet zo van gewone taart houdt maar wel van snoepjes. ook om te trakteren erg leuk.

ik heb bij de pipo's drie piepschuim platte ronde vormen gehaald (elk een laag van de taart). Deze op aanraden van de pipo-mevrouw geverfd want dan gaat hij veel langer mee, maar dat hoeft uiteraard niet. Daarna met aluminiumfolie bekleed en de drie lagen op elkaar vast gezet met kleine houten prikkers (cocktailprikkertjes).

vervolgens nog wat linten er om heen gespannen, maar ook dat is eigenlijk niet nodig.

bij de jamin heb je erg veel soorten losse snoep, ideaal om te bedenken hoe je snoeptaart er uit komt te zien. het bevestigen van snoep deed ik met tandenstokers (tip van iemand die professioneel snoeptaarten maakte), die zijn namelijk dun en klein.

Heel harde snoepjes zijn dan niet handig. Van die lange zure matten zijn leuk om de zijkanten mee te versieren. En van die platte spekbolletjes zijn leuk als 'toefjes slagroom'.

je kunt veel inspiratie krijgen als je op snoeptaart googled en dan bovenin je scherm voor 'afbeeldingen' kies.

Succes!
Gruffalo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.