Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Soep recepten

Er is een topic over soep. En daardoor bedacht ik, wat is jullie favoriete soep? Graag met een recept natuurlijk 😇

Hier een bourgondische tomatensoep.
Gehakt rul bakken (of poulet even aanbakken). Gesneden groenten mee bakken, bv courgette, ui, prei, champignons en er dan een fles tomatenketchup bij en 1,5 liter bouillon. Blik tomatenblokjes erbij en de soep gaar koken.  Op smaak brengen met peper, zout. Eventueel wat gembersiroop of tabasco 
Ideale soep om restjes op te maken, of snel te maken met een zak roerbak groenten.

Ik hoop op leuke recepten, ben dol op soep!

restjes groente, zoals wat pastinaak, wortel, courgette, ui, prei, spinazie enzenz koken met 1/3e water en bouillonblokjes, pureren, beetje parmezaan er over, broodje erbij.

Tomatensoep: 
-gehakt rullen met knoflook en je favo kruiden
-kilo tomaten in de pan met een kilo uien, kruidnagel en laurierblad, 20 min koken
-pureren, het blijft mousse-achtig
-tomatenpuree of 1 zakje poedersoep voor de zoutige smaak
-gehakt erbij voegen, volkoren spaghetti breken en kort koken, door de soep roeren
-peterselie

Bijtje82

Bijtje82

13-10-2022 om 01:16

Paprika soep. 
Wel beetje bewerkelijk.
Een kg rode paprika's per liter soep.
Twee teentjes knoflook, een flinke winterpeen, peper en zout naar smaak. En een theelepel gerookte paprikapoeder per liter soep. Ik gebruik meestal geen bouillonblokje voor deze soep, eventueel wel wat uitgebakken spekjes.

Paprika's ontvellen en in dunne reepjes snijden. Wortel in kleine blokjes snijden.
Paprika, wortel en knoflook met de paprikapoeder in wat olie fruiten. Niet te heet, want verbrande knoflook wordt bitter. 
Afblussen met water zodat het geheel ongeveer een cm onder water staat.
Peper en zout naar smaak toevoegen. Een kipbouillonblokje kan evt ook.

Even later doorkoken, dan met de staafmixer tot het een gladde soep wordt. 
Hij moet niet te dun worden.

Een klodder zure room, wat peterselie en eventueel uitgebakken spekjes erover.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.