Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sokken zonder naadjes

Laatste tijd heb ik veel last van de sokkennaden op mijn tenen. Ik heb 1paar sportsokken die dat niet hebben, heerlijk. Maar kan deze online niet vinden en vergelijkbare zijn er dan weer niet (meer) in mijn maat.

Her en der wat mij onbekende onlinewinkels met mij onbekende merken waarbij opvallend wisselende reviews. Liefst zie ik voor wat ik koop maar dat gaat nu gewoon even niet.

Wie heeft ervaring/ tips voor mij?


Dit is natuurlijk zo lastig want wat bij mij prettig zit hoeft dat bij jou niet te zijn. Ligt ook aan de vorm van je voet en je tenen. Wisselende reviews? Het is meestal zo dat je alleen reageert als het niet goed is dus bij wisselende zou ik ze niet nemen. Beetje googlen en een duur setje kopen wat hier echt speciaal voor gemaakt is? Maar ook in de winkel kun je niet passen en voelen. Dus waar zou je op letten in de winkel? Vraag foto's op online? 

Je kunt wandelsokken proberen, die hebben geen naden.

Mijn voeten zijn, zeker in de winter, overgevoelig voor van alles en nog wat. Veel sokken kan ik niet meer dragen. Helaas ook wandelsokken. Daar zitten soms ook naden in en dat waren dure. Deze sokkies heb ik een hele tijd terug gekocht en die zitten geweldig. Geen last van naden en superzacht https://www.sarahssweeties.nl/Sokkies-c-264.html. Wel duur anders kocht ik nog meer. Die sokken zijn vrij dun en voor in mijn wandelschoenen en snowboots trek ik er nog een ander paar overheen. Daar zitten dan wel naden in maar omdat ik die sokkies er onder heb voel ik ze niet.

Herkenbaar, de meeste naadloze sokken zijn van heel rekbaar synthetisch materiaal wat dan weer niet lekker zit aan mijn huid,t doet pijn na een poos. Een beetje gaat wel maar meer voelt vervelend.

Ik heb nu wandelsokken van de Xenos aan. Die zitten lekker maar zijn wel dikker en kunnen dus niet in alle schoenen. Ik merk dat ik vaak herensokken lekkerder vind zitten dan damessokken. Meer katoen erin? 

Misschien eens zoeken op diabetessokken? Die hebben vziw geen naden en knellende elastieken. 

Bamboe!

Ik heb bamboe sokken van het Kruidvat (het merk is Lucovitaal), zonder naden en oh zo zacht. Wel dun. Dus ik weet niet of er misschien binnen een jaar gaten in vallen, ik heb ze pas een paar maanden. 

Zelf draag ik graag wandelsokken van de anwb; ze hebben ook lekkere dikke.Vaak hebben ze een aanbieding waarbij het tweede paar gratis is. Ik koop ze wel altijd een maat groter, in verband met het krimpen, ondanks dat ik ze niet in de droger stop.

Binnenstebuiten dragen!

Ik vind die naadjes ook zo irritant, maar ik draag mijn sokken nu binnenste buiten en dan heb ik er 90% minder last van, maar er blijven wel sokken over die niet lekker zitten (vooral die met een naad precies over de voorkant van je tenen heen, die zeg maar precies de vorm van je voet volgen) sokken met een naad over de bovenkant van mijn tenen heen, die lijken altijd wel fijner te zitten.

Maar goed, probeer maar eens of het werkt, je bestaande sokken binnenste buiten aantrekken.

1968 OT.

Dat binnenstebuiten dragen doe ik vaak ook al met hemdjes. Er zit vaak zo'n irritant label aan de bovenkant en de huid van mijn rug is heel gevoelig. Zelfs als ik het wegknip dan voel ik nog dat harde randje.   

Persoonlijk vind ik dat dus best een goede tip, in je schoen zie je er toch niks van.

MissJaneMarple

Oh ja ik vind die randjes ook heel naar, meestal probeer ik het helemaal weg te halen met een tornmesje, want ik blijf dat ook een vervelend gevoel vinden.

die haal ik er ook uit bij de hempjes met een tornmesje. Wat ik ook regelmatig doe is met een schuurpapiervijltje de naden vijlen. Ook bij nieuwe BH die dan superzacht moet zijn maar dus gestikt is met draad waar ik erg rode huid van krijg of de binnennaad van een broek.

Oh slim, een schuurpapiertje, dat had ik nog niet verzonnen, maar die hou ik wel in gedachten. Gekmakend kunnen dat soort naadjes zijn ja.

Die draad! Dan heb je een kledingstuk van zachte stof met een redelijk zacht label erin, en dan zetten ze dat label vast met visdraad. Waarom toch? Wraak van onderbetaalde textielarbeiders?

Ik ben niet zo geduldig en soms ruk ik zo'n label eruit, maar dat loopt niet altijd helemaal goed af...

Groeten,

Temet

Het was even zoeken

Maar ik heb het gevonden in mijn elektronisch archief.

Voor de handige dames onder ons: de zelfgebreide sok zonder naadjes en zonder verdikkingen door meerderen en minderen van steken. Vooral heerlijk in wandelschoenen! het patroon alleen lezend denk je dat kan ik nooit, als je bezig bent dan wijst het zich vanzelf. Ik heb 2 kleuren gebruikt, zodat je goed kunt zien waar je gebleven bent.

Sok met sweet tomato heel

Zw zet 60 steken op brei 20 toeren boordsteek in het rond 

Wit 5 toeren boordsteek breien 

Zw 10 toeren boordsteek breien 

Wit 3 toeren boordsteek breien 

Zw 3 toeren boordsteek breien 

Wit 3 toeren boordsteek breien 

Zw 10 toeren boordsteek breien 

Zw 5 toeren recht 

Nu begint de eerste Wedge gebreid over 40 steken in heen en teruggaande naalden beginnen met recht breien

Wit 1 toer recht brei als volgt:

1e st R afhalen dan breien tot en met steek 38 het werk keren ( in de eerste naald wel de 1e breien).

1e st AV afhalen tot 2 steken voor het eind van de naald het werk keren.

Deze twee naalden herhalen tot er aan beide kanten 7 groepjes van 2 steken staan te wachten.

In een toer recht gaan we deze steken weer opnemen.

1e st afhalen, dan 11 steken recht. de eerste van het groepje van 2 breien, bij de tweede steek de “moeder” op de naald zetten en moeder en dochter samenbreien. Herhaal dit nog 6 keer.

Dan doorgaan met de 20 steken die al een poosje rusten. Als je weer bij de groepjes van 2 steken komt nu eerst de “moeder” op de naald zetten en moeder en dochter samenbreien en dan de 2e steek van het groepje gewoon breien. Brei door met wit tot je weer bij het begin van de toer bent.

Nu 2 toeren met zwart.

Brei de 2e en 3e Wedge net zoals de eerste.

Zw 20 toeren

Wit 5 toeren

Zw 15 toeren

Wit 5 toeren

Zw 3 toeren

Wit 1 toer

Zw 1 toer

Nu begint de teen

Wit 1 toer breng tijdens deze toer steek markeerders aan voor steek 5 na steek 6. Brei door tot en met steek 34 en breng weer steekmarkeerders aan om steek 35 en 36. Brei de toer uit tot en met steek 60.

*In de volgende toer brei je steek 3 en 4 gedraaid recht samen dan de twee gemarkeerde steken en dan steek 7 en 8 normaal samen breien. Herhaal dit bij het volgende gemarkeerde punt en brei de toer uit.

Brei de volgende toer alle steken recht en herverdeel de steken zodanig over de naalden dat er in de volgende toer weer steken samen gebreid kunnen worden.

Blijf de twee toeren vanaf * herhalen tot er nog 12 steken op de naald staan. Knip de draad ruim af en rijg de twaalf steken op de draad. Trek strak aan en hecht de draad aan de binnenkant goed af.

Overige draden goed afhechten en de sok is klaar.

aardbei

aardbei

05-02-2021 om 22:58 Topicstarter

Voorlopig hou ik het even op sportsokken, heb eea gevonden met echt platte naad. Alleen leuke sokken blijft lastig, onlinekopen vind ik best een gok. Een besteld paar van zalando bleek toch een dikke naad te hebben dus retour. Onlinemarktwinkels noemen teckel apollo en yellowmoon maar weinig te vinden wat betreft recensies, wel gevonden dat apollo dus ook series met naden heeft wat het niet overzichtelijker maakt. Bij dochter in de kast lag een paar hunkemollersokken en tot mijn verbazing naadloos! Maar nergens momenteel hunkemollersokken te bestellen.

Hempjes draag ik dus ook vaak binnenstebuiten, ik las net dat ik dus niet de enige was. 

bedankt voor meelezen en reageren!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.