Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marie

Marie

23-11-2020 om 18:39

Spaaracties, wokpannen en inductie

Zoals de meesten wellicht weten, kun je bij twee grote supermarkten sparen voor pannen.
Nu heb ik al bij de "gele" gespaard voor een wok, maar eigenlijk valt die bij gebruik op inductie tegen. Wordt niet lekker heet vind ik.

Nu heb ik een volle spaarkaart van de "blauwe" gekregen en daar wil ik dan een wok kopen.

Mijn vraag is nu, of er al iemand die wok op inductie heeft en hoe die bevalt.

Mijn vorige wok was van IKEA en die beviel heel goed.

Wokje

Wokje

24-11-2020 om 17:08

Werkt een wok op inductie wel dan?

Ik heb een keramische kookplaat en daarop lukt wokken, écht wokken, gewoon niet. Het wordt niet heet genoeg. Tot diep verdriet van man en mij. Maar ja, deze keuken zat al in het huis toen we het kochten, en we hadden geen geld voor een nieuwe keuken. En we wisten niet dat het niet zou werken. Net als het stoven van vlees, lukt ook niet, omdat de warmtebron steeds aan en weer uit gaat, en niet gewoon constant laag aan staat. Maar goed, dat doen we nu in de oven. Alleen is dat voor wokken dus geen oplossing. Verschillende pannen geprobeerd, maar niks werkt echt lekker, het wordt gewoon niet heet genoeg.
Sorry, kan je verder niet helpen, geen verstand van wokken op inductie.

vlinder72

vlinder72

24-11-2020 om 17:27

Wokpan

Ik heb onlangs de wokpan van bk infinity gekocht. Ik heb heel tevreden ermee. Ik heb getwijfeld of ik een pan met de ah zegeltjes zou kopen maar ik ken dat merk niet en goedkoop vind ik hem ook niet.

De pan van BK was met een aanbieding net zo duur en daarvan wist ik dat die goed was (ik heb ook een koekenpan en hapjespan van dezelfde serie).

Wokje

ja hoor op inductie kan ik prima wokken,ik heb een wok v d Ikea di nu na 5 jaar wat begint te slijten. Inductie heeft geen onderbroken stroom maar gewoon net als gas steeds t zelfde hoger of lager. En t kan heet worden, t gaat wel sneller dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Stoven gaat ook, op 1 of 2

Marie

Marie

03-12-2020 om 20:09

Update

Heb toch maar een wok gehaald bij de "blauwe" supermarkt.
En ik moet zeggen - doet het goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.