Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spaarzegels

Naar aanleiding van het draadje over A-merken, was ik benieuwd naar betaalde spaarzegels. Sparen jullie die? En wat doen jullie ermee, gelijk inwisselen voor boodschappen, op laten stapelen, uit laten betalen?

Laat ik eens aftrappen:
Ik was door Vincent Kouters (Betering) en zijn podvast met Aaf Brandt Corstius (Over geld praat je niet) weer op het spoor van die zegels gezet, nadat wij dat jaren en jaren niet gedaan hadden (we werden dat plakken nogal zat). Het is nu allemaal digitaal dus weinig werk.

Wij sparen nu bij twee supermarkten waar we regelmatig boodschappen doen, Jumbo en AH. Bij de Jumbo moet je 25 zegels hebben voor een kaart en dan krijg je 2,60 terug (4% rente dus). Die wisselen we heel regelmatig in, dat scheelt dan wat op de kosten van de boodschappen.
Bij de AH spaar je eerst 490 zegels voor een boekje dat dan 52 Eu opbrengt (ca 6% rente). Ik wilde ze blijven opsparen omdat het een handige manier van sparen is, maar mijn man wees me erop dat je wel flink rente krijgt per boekje, maar dat langer laten staan verder niks meer opbrengt. Dus toen ik vier boekjes vol had heb ik ze maar ingewisseld en het geld op een spaarrekening gezet en dat ga ik bij elk vol boekje voortaan ook doen. 
(Ik weet dat AH en Jumbo niet perse goedkope supermarkten zijn, maar ze zijn allebei erg in de buurt en ik let ook erg op hun aanbiedingen).

ik heb begrepen dat de Plus t beste rendement geeft, vwb zegels. Maar ik kom daar niet vaak: de ene ligt uit de route, de andere heb ik n keer verschrikkelijk mot gehad met n caissière dus daar kom ik zelden meer.

Ik doe de meeste inkopen bij AH. Ik heb zon bonuskaart met 2x zo snel sparen. Ik laat altijd direct digitaal uitbetalen zodra ik zie dat ik n boekje vol heb.

Ik kom toch al bij AH, dus sparen is geen extra werk en een hoger rendement krijg je met sparen vziw nergens. Een vol boekje wissel ik altijd direct in bij het boodschappen doen, dus dat is dan die week (min of meer) gratis boodschappen

Ah die ik al een paar jaar, boekje vol dan gaat het op een aparte rekening, die is voor de vakantie. Onlangs is onze supermarkt dichtbij omgebouwd naar een plus en daar spaar ik ook maar. Weet nog niet waar ik dat voor ga gebruiken 

Ik wist helemaal niet dat Jumbo ook (koop?) zegels heeft. Ik spaar daar wel punten en krijg dan twee keer per jaar € 5 korting en soms een gratis product. Koopzegels van AH doe ik niet. Ik kom daar maar af en toe dus dan ben ik maanden, zo niet jaren, bezig om een boekje vol te krijgen. Die 6% haal ik ook wel met mijn beleggingen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.