Huis, Tuin en Keuken

blijerd
29-10-2008 om 00:13
Spoed!!! arbeidsvoorwaardengesprek
ik ben aangenomen bij de baan waarop ik had gesolliciteerd! ben heel blij!!het is een baan bij een kleine organisatie voor 12 uur. ik werk nu als tijdelijk medewerker bij een hele grote organisatie en was voordat ik bij die grote organisatie ging werken, 5 jaar thuis met mijn kind. omdat ik geen weet van de salarissen had, had ik gewoon mijn oude salaris opgegeven. nu heb ik overmorgen een arbeidsvoorwaardengesprek en ik moet mijn loonstrook meenemen. ik wil mijn loonstrook wel laten zien maar niet hetzelfde verdienen. wat kan ik zeggen zodat ik niet hetzelfde salaris krijg? help!!

egberdien
29-10-2008 om 08:07
Nou,
gewoon: dit is een loonstrook van 5 jaar geleden, dus het salaris is niet meer echt relevant... Ik neem aan dat ik nu wel wat meer kan krijgen (met je zelfverzekerdste glimlach).
En geleficiteerd met je nieuwe baan! Ik heb een half jaar geleden zo'n zelfde probleem gehad, gezegd dat ik wat meer wilde verdienen, en dat was prima. Maar in mijn contract stond toch een lager bedrag, ik had mijn toenmalige salaris verkeerd doorgegeven. Na een slapeloze nacht heb ik het toch heel voorzichtig tegen mijn nieuwe werkgever gezegd, en die reageerde meteen: nou, dan passen we dat toch aan? Wat is je huidige salaris, dan doen we er wat bij en krijg je een nieuw contract. Al mijn zorgen voor niets ,
Succes!

Genista
29-10-2008 om 09:38
Niet verplicht
Je kunt ook gewoon zeggen dat je van hen een marktconform aanbod verwacht. Niemand kan jou verplichten je loonstrook te laten zien of een laatstverdiend salaris te noemen of zelfs maar een salarisverwachting.

Jesse_1
29-10-2008 om 09:49
Je moet niks
Tenzij je al hebt gezegd dat je hetzelfde wilt verdienen als in je vorige baan natuurlijk, hoef je je oude strook niet mee te nemen.
Je kunt gewoon zeggen: ik wil € xxx verdienen voor 12 uur.