Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

LindaS

LindaS

02-12-2020 om 13:17

Spoed, vanavond eten omgooien voor allergie

Een vriendin van mijn dochter komt vanavond eten, maar heeft een paprika- en pepertjesallergie.
Nu hadden we er met de groenten al rekening mee gehouden, maar later dacht ik aan de kruidenmix (kan niet, al alternatief bedacht) maar satehsaus kan ook niet.
Voor nu even geen inspiratie wat nu te koken.

Tips en ideeën gevraagd over wat ik hier nu van kan maken.
Ik heb gehakt en nasigroenten vers.

Pirata

Pirata

02-12-2020 om 13:40

hetzelfde

Hetzelfde als je al van plan was, maar gebruik dan gember, laos en knoflook.

Bosbes

Bosbes

02-12-2020 om 14:23

soep met pannenkoeken

Ik zou soep kopen (kijk goed op de ingredientenlijst) of maken (diverse groenten, bouillonblokje - het mag simpel) en dan lekker pannenkoeken bakken. Ben je van alle problemen af en bijna altijd succes.

Piment

In tijden van veel klachten vanwege allergie gebruikte ik alleen zout, laurier en piment. Piment geeft het eten net een wat pittiger smaak. Het is geen peper maar een besje.

Gasten

Het is natuurlijk te overleggen met je gasten. Want allergie kan in veel vormen optreden en het is net wat persoonlijk klachten geeft.
En als je dat weet dan zoek je een hypoallergeen gemiddelde dat voor iedereen eetbaar is en overlegt dat weer.

Gehakt en nasigroenten

Dat vraag hier thuis om macaroni. Eventueel los ei, gekookt of gebakken, en geraspte kaas erbij.
En voor de liefhebbers van peper een chilisaus of sterker.
Kan ook allemaal zonder

Zonnehoed

Zonnehoed

02-12-2020 om 15:48

Ehm

Je kunt toch pindasaus zonder pepertjes maken?

Guera

Guera

02-12-2020 om 15:57

Nasi groenten

Zit toch peper en paprika in of bedoel je niet zon zak?

40er

40er

02-12-2020 om 19:27

Hier

Kan wel het "kruid" maar niet vers...
Maar goed, daar heb je niets aan

LindaS

LindaS

02-12-2020 om 19:39

Lekker

Bedankt voor de tips.
Ik heb verse gember en knoflook er extra door gedaan. Daarnaast kruiden die ik normaal ook gebruik.
Jullie hebben mij wel gerustgesteld.
Door plotseling iets moeten omgooien wat je normaliter met je ogen dicht maakt, joeg mij schrik aan (maar dat lazen jullie al).

Laos heb ik niet, waar is dat lekker voor?

Brave Hendrik

Brave Hendrik

16-12-2020 om 19:00

Laos

Laos gebruik ik voor Indische vleesgerechten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.