Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spoed! vandaag beslissen: hoogglanskeuken met mat blad, kan dat?

Graag jullie meedenken en (vooral!) ervaringen gevraagd.

Heel lang verhaal korter; hadden al in december in Dtsland keuken uitgezocht. Door hele hoop gedoe (kregen 2 wkn geleden ein-de-lijk de definitieve offerte waarop andere kleur kastjes, ander blad, andere koel/vriescombi etc.) nu besloten daarmee niet in zee te gaan.
Maar nieuwbouwwoning wordt al over 8 weken opgeleverd!
Tikkie paniek en stress. En tussendoor - voor wie voorheen het draadje meelas over verkoop ons huis - nog vorige week verhuisd naar de tijdelijke huurwoning.

Enfin. Stress alom. En nog naar keukenboeren hier geweest. Gisteren 2e prettige gesprek gehad met keukenboer van onze keuze. Aanvankelijk gewoon exact hetzelfde ontwerp als uit Duitsland waar we immers uren over hadden gedaan om dat te bedenken.
Zwart composiet blad, wit hoogglans greeploze keuken van 97 cm hoog (man is vrij lang).
Alleen... loop ik daar in die showroom rond en val ik als een blok voor een blad van keramiek (Ceramistone). Was daar in soort betonlook, maar met dat wit wordt dat wel erg licht. Bleek ook in donker antraciet; zooo mooi! Gelukkig vond man dat ook, en blijkt het minstens zo sterk, en kras- en vlekbestendig als composiet. En zelfde prijs - ook heel belangrijk

Maar, maar, maar. Lig ik vannacht ineens te bedenken; oei! Hoogglans kastjes met een mat blad?? Is dat eigenlijk wel mooi? Was daar in de showroom geen voorbeeld van. Net even gegoogled maar moeilijk te zien. Wat denken jullie?
Kastjes naar mat, of zijdeglans zou wel zonde zijn, want we vinden dat hoogglans greeploos echt prachtig. Daarnaast heeft die serie nou net kastjes die extra hoog zijn zodat we op die hoogte van 97 cm. uitkomen.

Dus wie oh wie heeft 'm, of kent die combi van hoogglans frontjes met mat blad?
Ik hoor het graag zsm.

Met de verhuizing en alles wat mis ging (want dat gaat nu eenmaal zo) kan ik even niet mijn eigen besluitvaardige zelf zijn, en twijfel over alles. Manlief is het hele keukencircus al helemaal zat dus roept nu op alles 'wat maakt het uit' dus daar heb ik niks aan.
Ik hang aan jullie lippen... vertel!

Mare


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het eerste wat ik denk

...laat je nooit door de omstandigheden dwingen tot het maken van een keus. Het kan altijd anders. In dit geval kun je bijvoorbeeld beginnen met een tijdelijke spaanplaataanrecht (de allergoedkoopste duropal of zo, mat) en later alsnog die ceramistone laten zetten.

Maar dat is wel erg stichtelijk van mij!

Dus als je echt wel wilt kiezen vandaag zou ik gaan voor de combi mat-glans. Structuurverschillen zijn toch juist mooi, spannend?

wendelien

wendelien

16-05-2009 om 11:35

Juist mooi

Alles hoogglans zou veel te heftig worden.

Lijkt mij mooi

volgens mij is het wel een mooie combi. Een glanzend aanrechtblad lijkt me trouwens praktisch gezien een crime, dus dat zou ik sowieso niet willen.
Vriendin van mij heeft een hoogglanskeuken met een granieten (mat) aanrechtblad. STaat prachtig en als ik eerlijk ben, ik heb nog nooit gedacht, gut, waarom is dat blad niet glanzend. Echt waar niet!

Hak de knoop door en verheug je op je mooie nieuwe keuken!

groetjes van Purk

angel3

angel3

16-05-2009 om 14:42

Ter overweging!

De enige reden waarom je mat misschien niet zou willen is dat de kans op 'vlekken' groter is dan met glans bladen.
Ik neem aan dat ceramistone zo n soort composiet is?
Ons is dat toen verteld maar wij gingen toch voor antraciet mat en hebben er nooit problemen mee gehad. Misschien wel iets vlekjes af en toe maar we kregen er speciale reiniger bij en dan was het weer prima.
Dus als je denkt dat je je soort aan elke oneffenheid en mogelijke vlek dan beter geen mat composiet blad.

Wij kiezen voor een matte donkere keuken met hoogglans wit blad.... wit kan alleen maar hoogglans omdat daar de kans op vlekken (denk aan kerrie, paprika) wel heel groot is.

Nogmaal wij waren erg tevcreden over ons matte donkere blad!
Suk6

Minnie

Minnie

16-05-2009 om 20:50

Wat wij hebben...

..gedaan: de keuken is besteld (kastjes, apparatuur, kraan, etc), maar het blad bestellen we pas als de keuken staat. Dan meten we het in (of wordt het ingemeten) en binnen 2-3 weken hebben we het in huis (en tot die tijd nemen we gewoon een plaat timmerhout als aanrecht )

Wij hebben onze keuken bij Kvik besteld (hoogglans wit, met grepen, maar greeploos hebben ze ook), met extra diepe en hoge kastjes. Een van de opties voor het blad was beton(look).. is het uiteindelijk niet geworden, maar ik had het zeker geen gekke combinatie gevonden.

M.

Mare

Mare

16-05-2009 om 21:41 Topicstarter

Ontzettend fijn te lezen...

... jullie reacties!
Ik moet eerlijk zeggen; ook de aanvankelijk gekozen combi van hoogglans wit greeploos met zwart glimmend (gezoet heet dat toch?) composiet blad vond ik heel mooi.
Tikje voor de hand liggend maar ja, wat maakt het uit als je het maar mooi vind.
Wat meespeelt is dat keuken uit net verkochte huis niet zo oud was (net 6 jaar). Die was tikje magnolia kastjes met grepen en een zandkleurig blad met heel kleine zwart/witte spikkels. Geweldige keuken, al die jaren heel happy mee geweest maar tsja, als we dan toch gaan verhuizen dan wil ik wel een heel andere keuken.

En dus ineens m'n blik op dat keramieken blad; wauw. Vond 't zoooo mooi meteen maar het voelde wel als heel spannend om iets wat al sinds december vastlag zo 'even' te wijzigen. Ik schoot heel erg in de twijfel en de stress. En die viert al hoogtij hier in deze drukke dagen.

Heerlijk dus die bevestiging van jullie. En ja, idd, het contrast is idd juist wat ik zo leuk vond. Het is net zo vlek- en krasbestendig als composiet. We mochten daar krassen en hakken en met een aansteker - maar niks. Ook wat googlen levert alleen goede berichten op, dus dat zit wel goed. Het was puur de schrik ineens; oefff, kan dat wel??

Natuurlijk is het van belang dat we ons niet te veel laten haasten doordat we nu 'ineens' een keuken moeten kiezen. Man riep al 'nou ja, dan maar fineer als lak niet haalbaar is'. Maar dan had ik gezegd; zet de kastjes maar neer, de frontjes komen later wel. Het gaat allemaal net lukken, in het lak, dus blij mee.
We willen dan ook wel meteen het blad, en eerlijk gezegd zal nog een paar weken aarzelen niet helpen denk ik

We hebben de knoop dus doorgehakt vanmiddag en gaan ervoor; ik kan haast niet wachten om te zien hoe het er echt uitziet.

Voor wie nieuwsgierig is; we krijgen een echte eetkeuken (jarenlange wens). Het is in L-vorm met links koel/vriescombi, dan kastje van 50 cm (met ook kastje erboven), dan vrijstaand SMEG fornuis van 90 cm, dan weer kastje van 50 cm., dan carrousselkast, dan hoek om, vaatwasser, kast met spoelbak (zo'n mooie vierkante), lades van 120 cm. en weer kastje van 50 cm.
Ik heb alleen nog geen idee wat we tegen de achterwand vd keuken doen. 'Oude' huis waren van die 10x10 tegeltjes in wit, grijs en beige, ad random door elkaar heen. Prachtig en superpraktisch.
Past denk ik niet zo bij deze moderne keuken.

Overweeg nog die mooie achterkant met plaatjes erop die ik hier ook een keer zag (oh... hoe heet die site nou ook al weer??). Je kunt 't bestellen met vissen, koeien, stenen etc. Mooi!
Of toch tegeltjes?
En achter het fornuis het RVS door laten lopen naar de afzuigkap? Is dat makkelijk schoon te maken of een ramp?

Alle advies is welkom!
Mare

Mare

Mare

16-05-2009 om 21:44 Topicstarter

@ angel3

Wat geestig; wij lopen volgens mij al maanden ongeveer synchroon.

Eerst met de perikelen rondom de kijkers en verkoop van het huis. Daarna de zoektocht naar de tijdelijke woning - met nog steeds grote dank aan het contract dat je stuurde. Dat hebben we vervolgens ook gebruikt en weer een collega mee happy gemaakt die vergelijkbare situatie zat.
Hoe gaat het met/in jullie tijdelijke huis? En schiet het nieuwe huis op? En hebben jullie nu alles uitgekozen?

Wij zitten nu een week in de huurwoning, en hadden gisteren de overdracht van 't oude huis bij de notaris. Best lastig nog; zo'n fijne woning! Maar; de kopers zijn ontzettend blij met ons huis, en hebben ons paar keer bedankt dat we het zo mooi & schoon hadden achtergelaten dus dat scheelt wel. Het voelt alsof je het woongenot dan 'doorgeeft' aan de volgende bewoners.

groetjes!
Mare

Rieke

Rieke

16-05-2009 om 21:58

Aanrechtblad door laten lopen

Onze keuken in oude huis was ook wit hoogglans met mat zwart blad. Het staat mooi om het blad mee omhoog te laten lopen, zeker een cm of 30. Daarboven hebben wij de muur gestuct.
Nu ook weer in ons nieuwe huis, zwarte keuken mat en glans wit composiet blad. We hebben een raam boven het aanrecht en dat venster bankje is ook van composiet in dezelfde kleur. En de RVS plaat van de afzuigkap loopt tot aan het aanrechtblad, wel spatten ed te zien, maar het moet ook gebruikt worden vind ik. ik ben er nog steeds heel blij mee. Het staat al met al heel rustig, en dan kun je wat meer los gaan met accessoires.

Spekkie

Spekkie

17-05-2009 om 09:47

Glasplaat leuk!

Ik zou niet voor RVS achterwand gaan, ook niet voor tegeltjes.

Bij ons loopt het aanrechtblad 20cm omhoog, smetplint heet dat. Daarboven glad gestucte en geverfde wand met een glasplaat ervoor. Die glasplaat kan er af. En kun je dus allerlei leuke plaatjes (bloemen, foto's) achter plakken. Ben ik zelf heel blij mee.

angel3

angel3

17-05-2009 om 10:48

He mare!

Wij zitten midden in de verhuizing naar onze huurwoning.
Vrijdag kregen we de sleutel en tot onze schrik, geen water en electra....!
Maatsch gebeld. Wat blijkt vorige huurder was wanbetaler dus ze sluiten ons niet aan! Geloof je niet toch?
We hebben bevestigingen gekregen na onze aanvragen en ze kunnen het gewoon in het systeem zien. Niet dat ze dan even bellen.
Maw we gaan maandag volledig over en zitten dan tot woe dag zonder water en electra met 2 kleine kinderen.
We slapen maandag op matrasje in oude huis. Dat dragen we over 2 weken over dus er is wat marge, maar toch.
Nu dus midden in puinzooi!
Keuken moesten wij via project al een jaar geleden regelen. Wel gek want inmiddels is dat misschien we 'uit' al hebben wij een tijdloos gebeuren hoor

Die site met die stickers heet pimpyourkitchen, dat gaan wij ook doen. Heel gaaf vind ik dat.
By the way over fineer hoor ik niet al te goede dingen. Dat houdt geen 10 of 15 jaar, lak is beter.

Suk6 verder, klinkt mooi allemaal

PS Nikus wij ook mat antraciet gehad en ook geen vlekken, maar de keukenboer heeft ons 1000 keer gemeld die was bang voor een claim

Mare

Mare

17-05-2009 om 11:26 Topicstarter

Doorlopen lijkt me ook mooi

maar ik vind 30 cm te hoog denk ik. Cm of 10 is mooier met daarboven stucwerk, maar ja, je spat toch al sneller hoger dan 10 cm denk ik.
Die RVS achterplaat; ik hoor het al. Da's niets voor mij. Ik ben niet zo van de poets... Tegeltjes vond ik als voordeel dat je vetspatjes niet of nauwelijks zag, en dan even met Glassex eroverheen en klaar.

Nog even over nadenken dus. Vwb de rest dan misschien een combi van 10 cm. doorlopend blad en glasplaat of pimpyourkitchen (dank angel3, was 'm even kwijt).
Ben ook wel benieuwd naar kostenaspect. Blad is niet goedkoop... dus hoe meer je het door laat lopen hoe duurder denk ik.
Wat ik wel een mooie suggestie vond is het door laten lopen in de vensterbank. Bij onze L is de lange poot zeg maar met 3 ramen van een meter. Die hebben nu een vensterbank van beige marmer of zo, maar dat is natuurlijk veel mooier als het doorloopt! Helemaal niet aan gedacht maar vind ik echt wereldtip. Dank dus!!

Mare

Vannacht ook bedacht of voor de bovenkastjes het niet mooier is om frosted glass te nemen ipv dicht. Voor 't beeld; er zit er 1 van 50 cm. tussen koel/vries en afzuigkap, en 2 van 50 rechts tussen afzuigkap en muur. Geeft misschien meer open beeld?

Mare

Mare

17-05-2009 om 11:38 Topicstarter

@angel3 verhuisperikelen

Jemig angel3, wat een toestand zeg! Dat bedenk je toch niet? En wat stom van de maatschappij dat ze dat niet melden !
Ontzettend balen zeker met 2 kleintjes. En ook om er nu pas achter te komen als je alles al ingepakt hebt ... Verhuizen is al zo'n heftig gebeuren, en dan met die tegenslag; echt naar!

Het is bij ons redelijk soepel verlopen. Manlief heeft met bus wel autolamp van de buurman stuk gereden (moet hele nieuwe bumper op, schade 1300 euro en eigen risico van 500), er is een kast omgevallen in de auto enfin; het hoort erbij zeg maar
Maar; heel veel hulp, en om 3 uur 's middags zaten we met alle helpers heerlijk aan de prosecco in de tuin. De week erna nog iedere dag bezig geweest, lampen eraf halen, nog wat kleiner spul uit elkaar halen enfin, dat viel ontzettend tegen.
Slim dus dat jullie ook wat extra marge hebben om nog wat na te kunnen klussen.

Overdracht vond ik best emotioneel, maar nu komt er ook wel even wat rust. En kunnen we ons richten op de indeling van het nieuwe huis.
Ik wens jou met je gezin veel sterkte de komende 2 weken. Dat de aansluitingen allemaal snel rond zijn zodat je gas, water en electra hebt, en dat je kinderen snel hun draai vinden!
Succes, voor je het weet ben je 2 weken verder en ben je over en is dit stuk achter de rug!

Mare

Kari1

Kari1

17-05-2009 om 11:43

Mare

Wij hebben ook het aanrecht laten doorlopen in een venterbankje om de hoek (al 20 jaar . Qua hoogte kwamn dat mooi uit en het geeft idd een rustig beeld.
Verder ben ik nog steeds erg tevreden met m'n tegels boven het aanrecht, Jasmijnwit, 10x20 verticaal, mat, iets lichtgrijze voeg. Je ziet er echt niks op qua spetters of strepen en ook achter de kookplaat volstaat een natte lap.
Of frosted glas mooier is, hmm. Ik vind het zelf een beetje vlees noch vis. Je ziet toch doorschemeren wat er op de planken staat dus dat moet er een béétje netjes uitzien om geen rommelbeeld te krijgen. Je mist het voordeel van dicht (troep induwen) en ook van open (leuke gezellige uitstalling maken). Is je keuken al niet open genoeg, zoveel bovenkast is er immers niet.
Ik denk dat ik zelf zou kiezen voor dicht. En zelfs meer: aan de ene kant naast de kookplaat zou ik aan 20 cm. afzetruimte of pan-oversteek ook wel genoeg hebben (je hebt immers ook de andere kant nog) en zou ik kiezen voor een 30 cm brede hoge (apothekers)kast naast de koelvriescombinatie.
Verder lijkt het me erg mooi te worden en de combi hoogglans kasten en mat blad ziet er vast prima uit!
Kari

Mare

Mare

17-05-2009 om 11:44 Topicstarter

Oh ja, en vergelijking smeg fornuizen

We hebben geoffreerd gekregen een vrijstaand SMEG fornuis typenr. C92GMXNL. Kosten 1700 euro incl stelpoten om 'm tot 95 cm te kunnen krijgen. Ziet er goed uit, en op internet staat ie overal voor 1694,- zo'n beetje dus prima prijs.
Echter, we zien ook op internet een SMEG vrijstaand fornuis typenr SNL92MFX5, kosten 1275,-. Vrijwel hetzelfde, grootste verschillen zijn dat deze 5 pitten heeft (duurdere heeft 6 pitten), en dat de duurdere 'easyclean' heeft. Dan heb je nooit meer dat eeuwige gepoets. Schijnt... want dat zeggen ze allemaal natuurlijk. Verschil bij keukenboer is 300 euro, want stelpoten komen er dan separaat bij.

Tsja; wat is wijsheid? Driehonderd euro is hoop geld voor 1 pit en wat poetsen. Maar; over de komende 10/15 jaar gerekend, als daardoor je fornuis er veel beter uit blijft zien? Ik weet het niet. Neig naar goedkopere versie maar ben benieuwd naar dat EasyClean. Iemand ervaring met deze SMEG fornuizen?

groet
Mare

Kari1

Kari1

17-05-2009 om 12:48

Nog een verschil

tussen die smegs: de 5-pitter heeft de wokbrander in het midden en de 6-pitter heeft de wokbrander linksvoor. Zelf heb ik altijd het idee dat je met een wok in het midden weinig meer met die andere pitten kunt doen. Zou even goed kijken naar hoe je je pannen op die 5 resp. 6 pitten kwijt kunt.
Kari

Varodi

Varodi

17-05-2009 om 16:02

Lees mee

Hoi allemaal,

Met veel intresse lees ik dit draadje ook mee. Wij zijn momenteel ook een keuken aan het uit zoeken. Waarschijnlijk wordt die ook hoogglans wit met een (laminaat) donker houten blad met iets een wit nerfje erin. Hierbij komt ook een 6-pits fornuis. Boretti (VP-96-zw) of smeg (CS19NLA-6), zwarte fornuis dus met daarboven een RVS afzuigkap. Alleen uit het fornuis ben ik nog niet. Welke is nou goed? Wil natuurlijk geen miskoop doen.

Groeten
Varodi

Spekkie

Spekkie

17-05-2009 om 18:49

Nikus

Of het veiligheidsglas is weet ik niet, wel dat het hittebestendig glas is. Geheel helder, dus niet groen.

Jolijt

Jolijt

17-05-2009 om 18:52

Rvs

Ik ben echt een huisvrouw van NIKS! Maar met HG roestvrijstaal-snelglans mankeert er aan het rvs in ieder geval niets. (niet allemaal kopen, want dan lijk ik nog een slechtere huisvrouw)

Mare

Mare

17-05-2009 om 19:32 Topicstarter

@ kari, apothekerskast en smeg

Tsja, is ook een interessante optie.
Ik krijg steeds meer mogelijkheden, niet minder haha!

In keuken die in ons net verkochte huis zat, zat destijds een Bruynzeel keuken met apothekerskast. Toen we de keuken lieten vervangen hebben we die niet meer teruggenomen zo hoog, maar een laag kastje van 30 met apothekersladen genomen.
We hebben toen mbv dozen en dergelijke geprobeerd wat 'voelt' als een lekkere werkruimte om je kookplaat (toen glas van 90 cm.). We vonden alletwee - ik ben vd doordeweekse kook, manlief haalt alle stoppen uit voor weekenden en gasten - dat we zowel links als rechts echt wel minstens 40 cm. wilden. Aanvankelijk was daar dus dat apothekerskastje gepland, we hebben toen bewust er open kastje van 15 cm. tussen laten plaatsen voor de wijnflessen, maar vooral om dus ook rechts lekker ruimte te hebben.
Bergruimte apothekerskast is wel super, maar dat ondervangen we nu door de kastjes links en rechts van het fornuis met 3 lades te hebben. Een onderste lade op 'normale' afstand (voor de macaroni, rijst, etc etc) en daarboven een lade met zo'n extra uittreklade voor alle specerijen etc. Alles wat benodigd is voor het koken dus echt bij de hand.
In de 120 brede lades komt ook onder een lade voor borden etc., en daarboven ook weer 2 lades waarvan 1 zo'n 'uittreklade'. Daar komt het bestek.

Dank voor input mbt wokbrander. Dat lijkt me eerlijk gezegd niet een enorm probleem. We zijn geen enorme wokkers - al gebruiken we 'm wel eens - maar dan heb ik daarnaast nog maar 1, hooguit 2 pitten nodig.
Iemand ervaring met dat 'EasyClean'? Dame in showroom zei dat het echt een kwestie was van met een doekje even afnemen, en dat je nooit meer van die bakplaten had die je op een gegeven moment maar weg moet gooien omdat je ze echt niet meer schoon krijgt.
Dat is precies wat ik met vorige oven (Bosch) heb moeten doen, dus dat vind ik wel belangrijk. We gebruiken oven best veel, voor pizza's, ovenschotels, broodjes afbakken in weekend etc.
Dat is, voor Varodi, voor ons doorslaggevend geweest om perse die 2 separate ovens te hebben. Hoeven we niet voor 2 pistoletjes de hele oven op te warmen, en stinken niet beide ovens naar vis als we dat opwarmen of zo.
Wat zijn jouw overwegingen Varodi?

Mare

varodi

varodi

17-05-2009 om 20:36

Mijn overwegingen

Hoi Mare,

Mijn overwegingen voor het fornuis is dat die 6-pits moest zijn met een grote oven. Over twee ovens heb ik ook nog nagedacht maar er komt bij ons ook een combi-magnetron in dus voor die 2 pistoletjes het ik dan mijn combi.

Verder is bij ons het 'probleem' dat die op propaangas moet branden, we gaan namelijk is het buitengebied wonen waar geen aardgasleidingen liggen. Bij Boretti leveren ze fornuizen die al klaar zijn voor propaangas, bij Smeg moet het nog weer omgebouwd worden door iemand die daar verstand van heeft, zeg maar (ik dus niet). Dus de keus zou niet zo moelijk moeten zijn, toch, alleen lees ik niet zo heel goede berichten over Boretti, en ik ken ook niemand die een boretti heeft. Mensen die een Smeg hebben staan ken ik dan weer wel, en die hebben veel plezier met hun fornuis.
Plus dat ze allebei hun voor en tegens hebben. Ik vind het nog best een moeilijke keus (en ben ook een vreselijke twijfelkont).
Dus als je nog goede argumenten weet om me over de streep te trekken......

Groeten,

Varodi

PS ik heb onlangs ook je huisverkoop perikelen gelezen. Hier zitten we in het zelfde bootje. Al een ander huis en ons oude nog niet verkocht en weinig interesse...... (slechte tijd, duur huis, zeg maar) Maar goed dat is een ander verhaal.

Vic

Vic

18-05-2009 om 09:08

Rvs poetsen (o.t.)

Ik maak de RVS wand achter mijn fornuis altijd schoon met een vochtige doek met een klein beetje afwasmiddel. Daarna goed droogwrijven met een stuk keukenpapier of theedoek, net zo lang tot de strepen weg zijn. Is twee minuten werk. In de rest van de keuken hebben we op het aanrecht (mat, gezoet, zonder vlekken) een opstaand randje van ca. 5 cm. Daarboven gewoon gestucte en geschilderde muur.

Mare

Mare

19-05-2009 om 11:37 Topicstarter

Smeg en 'easy clean'

Ja, Cobi, die overweging heb ik ook wel hoor. Over zoveel jaren gebruiksgemak wil je dan niet een verkeerde beslissing nemen alleen gebaseerd op een paar honderd euro. Aan de andere kant; bij zo'n nieuwbouwhuis lijkt alles wel 'een paar honderd' euro meer te worden.
En alles bij elkaar begint het wel heel erg aan te tikken. Heel simpel; dat duurdere fornuis kan betekenen dat ik niet die mooie portugese tegeltjes in m'n gang kan nemen...

Op zich; we hebben/hadden nu een kookplaat van glas van 90 cm. breed met 5 pitten. Wokbrander in het midden. Ik heb maar heel zelden gewokt, en voor gebruik met een gewone pan was de ruimte voldoende zodat de andere pannen er ook nog naast konden. Daarnaast heb ik eigenlijk nooit een 6e pit gehad, en (dus) ook niet gemist.
Waar wij nou weer wel het extra geld voor over hebben is die 2e oven; we nemen verder geen combi-magnetron, dus dat lijkt ons wel heel handig.
Waar voor mij wel echt een twijfelpunt is, is dat 'EasyClean'. Huidige oven was echt een ramp, ik kreeg de bakplaten niet meer schoon, en oven zag er daardoor echt minder uit. Dit systeem schijnt echt geweldig te zijn... volgens de verkoper bij de keukenleverancier. Maar ja, ik wil dat zo graag van een gebruiker horen. Heeft 't bij jullie ook een rol gespeeld Cobi?

@ Varodi; goed te horen dat je uit je omgeving veel goeds hoort over SMEG! Ik ken ook geen Boretti-gebruikers moet ik zeggen, wel een paar met M-Systems (komt uit Boretti fabriek) en die zijn wel tevreden.
Ik zou zelf het argument van het moeten ombouwen wel zwaar laten wegen denk ik... Aan de andere kant; ook dat is weer korte termijn, en als het eenmaal omgebouwd is en je hebt daarna jarenlang meer kookplezier van je SMEG; tsja. Dan wellicht maar over dat ongemak + extra kosten heenkijken?

Wat ontzettend naar dat je met dubbele woonlasten zit. Dat maakt het grote plezier van naar zo'n mooi nieuw huis gaan toch minder. Ik hoor dubbele berichten om me heen; aan de ene kant dat de huizenprijzen verder dalen, aan de andere kant (van onze makelaar) dat er toch weer beweging in de markt komt omdat mensen a) toch de verhuiswensen blijven hebben en nu al aantal maanden hebben gewacht en b) nu juist waar voor hun geld kunnen krijgen. Wij hebben enorm gemazzeld; onze kopers waren 'expats' die 1e jaar hebben gehuurd en nu wilden kopen. Beide (erg) goede baan, dus geld genoeg voor 'ons' prijssegment zeg maar, en niet zelf een huis wat eerst nog verkocht moest. Daardoor moesten we er wel eerder uit, maar je begrijpt dat we daar de deal niet op af lieten ketsen.
Heb je al 'Tophuis' geprobeerd? Daar hadden wij ook heel veel extra belangstelling door!
Veel succes daarmee. Wanneer wordt jullie huis opgeleverd?

Mare

angel3

angel3

19-05-2009 om 21:03

Geen ervaring

met easy clean maar bij dat soort dingen denk ik altijd: to good to be true? hoe easy is easy?
Ik gebruik altijd bakpapier. Oven is redelijk schoon gebleven alleen aan de bovenkant wel een soort van aanslag maar ja nu na 7 jaar, als dat alles is? Ik vind mijn oven echt nog aardig schoon zonder easy clean of andere poetsmomenten

Hier ook portugese tegels hebben jullie al gekozen? wat een mogelijkheden!

Suk6

Mare

Mare

19-05-2009 om 22:30 Topicstarter

Haha, ook al die portugese tegels!

Moooooi he?
We hebben wel al uren zitten spelen op de site van www.portupalace.nl. Erg geaarzeld over buitenrand zwart en patroon van binnen, of juist andersom (buitenrand patroon, zwart van binnen).
Omdat we ook een (zwarte) inloopmat willen over o.a. het kruipluik is wel het mooie patroontje eruit.

We denken nu aan rand met 1 tegelrij zwart, dan 1 rand patroon, dan verder invullen met zwart.
En jullie?

Mare

Varodi

Varodi

19-05-2009 om 22:30

Mare

Hoi Mare,

Dank voor je medeleven. We hebben het huis al tot onze beschikking. Het is een bedrijfswoning, dus met de dubbele lasten valt het gelukkig nog mee. Maar er moet wel veel aan gedaan worden. Nieuwe badkamer, nieuwe keuken, allen opknappen. Er moesten bv 8 nieuwe kozijnen in (en het huis is nog geen 20 jaar oud, hoezo uitgeleefd).

Om van ons huis een tophuis te maken...... ik weet het niet, we staan namelijk al boven aan als je ons dorp kiest (dan wel alleen ons dorp).
ach, we zien wel, we gaan zo wie zo in augustus verhuizen naar het andere huis. Dit inverband met het bedrijf en de kinderen die dan na de vakantie naar de nieuwe school toe kunnen.

En nog even voor wat de easy clean betreft. Het lijkt me wel een handige functie. Op de smeg van mijn voorkeur zit het pyrolyse systeem. Op de boretti zit dit dan weer niet. Een andere tip is misschien dat je nu je ovenplaten beter schoon kunt houden door ze misschien af en toe met ovenreiniger te behandelen.

Heb jij er wel zo'n fry-top/tepanyaki plaat bij?
Hier twijfel ik nog over zo'n ding erbij. (zoals ik ook al heel lang over de fornuizen twijfel.)

Groeten,

Varodi

Mare

Mare

19-05-2009 om 22:34 Topicstarter

Stucadoor...

.. en nu ik toch bezig ben - ook voor een stucadoor moeten we deze week (liefst morgenochtend; ik voel me he-le-maal niet onder druk gezet hoor haha) beslissen.

We hebben een offerte van de stuc-concurrent (brr... krijg net zulke rillingen als bij de vleeskanjer, of de keukenkampioen). Zij doen meer werk in dit nieuwbouwproject, en (volgens website) met dat TV-programma van Martijn Krabbe. Neehee, niet dat dat nou een garantie is, maar toch...
Daarnaast een Pool die bij vrienden van ons (en hun buren) heeft gestuct. Erg mooi moet ik zeggen, heel precies.

Zijn eigenlijk even duur, maar de Pool doet het ook zwart. Dat scheelt flink maar dan kunnen we het weer niet uit het bouwdepot (lees; hypotheek) halen. En; toch geen garantie als de boel ineens mis gaat of gaat scheuren of zo.
Ze rekenen beide 9,- euro/m2 voor de wanden en 12,50/m2 voor plafonds. Daarnaast meteen latex spuiten nog eens 7/m2. Al met al alweer zo'n 4000 euro. Maar ja, maar ja, wel mooi en typisch weer zoiets wat je toch eigenlijk meteen moet doen.

Iemand ervaringen met heel goede omgeving Randstad/Noord-Holland?

Mare

angel3

angel3

21-05-2009 om 23:28

Hoi mare

ja die stuc concurrent adverteert bij ons ook. Ik ken alleen helaas 1 drama verhaal van hen uit een eerdere fase van het project. Ik heb het idee dat zij gewoon teveel werk hadden en wellicht een slechte onderaannemer maar hierdoor aarzel ik dus toch om hen in te huren.
Wij zijn met de VvE bezig om nog diverse offertes voor alle huizen te organiseren (stuk of 30 huizen).
Heb ook goed verhalen van Luc Stuc (wie verzint zo n naam
gehoord. Wel het geld waard hoor om het strak af te werken. Vriendin heeft het niet gedaan en die muren zijn echt lelijk en ongelijk....superspijt had zij.

Die tegels ja errug leuk. Wij doen ze via Castelo uit Loenen, nog meer soorten dan op die site die je noemde. Ze hebben voor een diverse patroonvoorstellen gemaakt.
Wij hebben 2 hallen, beide zonder kruipruimte. Moeten wel even kijken heo en wat met eventuele matten, maar wij doen aan buitenkant donkergrijs, dan een rand met blokje achtige randje en dan aan de binnenkant bloemtegels. Alles in grijstint. Goh zo klinkt het heel raar maar ze hebben een leuke tegel met een soort bloemvorm dus
http://www.castelo.com/nieuwetegels.html de flower licht grijs, als binnenwerk zeg maar.

Mare

Mare

22-05-2009 om 22:45 Topicstarter

Mooie vloer!

Die rechtsbovenin bedoel je toch?
Prachtig!!
We zijn van plan morgen naar Loosdrecht te gaan naar Portupalace. Was een tip van onze 'nieuwe buren' die we bij de voorschouw zagen. Zij tipten ons dat daar nu een aanbieding is van 89/m2 naar 49/m2.
Dat scheelt flink.

Wij hebben een ontwerp met 1 rand zwarte tegels, dan 1 rand zwart/wit patroon, en dan weer zwart. Nou ja, we hebben eigenlijk wel 20 ontwerpen haha, want het een is nog mooier dan het ander....
We printen er een aantal uit, en gaan dan ter plekke kijken. En meteen kopen als het bevalt. En dan nog bedenken door wie het laten leggen. In huidige huis hebben we zelf tegelvloer gelegd (ik geef mozaiekcursussen dus ben wel handig, en man is goede DHZ-er) maar ja, met zo'n motiefje... best lastig.

Oef... je berichtje over de Stuc-Concurrent. Ik vind het erg lastig. Tot nu toe horen we over allemaal goede en slechte verhalen. Dus tsja... We kregen ook een Pool warm aanbevolen, heeft erg mooi werk gedaan bij vrienden maar ja; hij is dan eigenlijk op vakantie en wil wel terugkomen. Maar als hij dat niet doet stort de hele planning in, dus dat durf ik niet te riskeren. Ben wel blij met je tip, want zal er op aandringen dat ik niet met onderaannemers wil werken maar alleen met henzelf.
Wel een berg geld weer, maar idd. wel erg mooi om het zo afgewerkt te hebben. We zijn er nog niet helemaal uit of we ook alle muren op de 1e verdieping laten doen; onze meiden willen allebei minstens 1 muur met mooi behang dus dat is wellicht wat dubbel.

Ik ben nu wel benieuwd overigens waar jullie gaan wonen . Wij gaan naar Kudelstaart, project Rietlanden, de Karekietwoning.

Btw; is alles nu goed in de huurwoning? Heb je gas/licht/water etc? En is oude huis opgeleverd en overgedragen??
Best gek he?

Groetjes
Mare

Mare

Mare

22-05-2009 om 22:47 Topicstarter

Oh ja, en vrijstaande koel/vriescombi's?

We gaan switchen. De keukenboer wordt gek van ons

Ipv inbouw koel/vries gaan we toch voor vrijstaand. En dan liefst zo hoog mogelijk (2.00 m.?) en iig breder dan 60 cm. Iets van 70 of hooguit 80 lijkt ons mooi.
Kastje naast fornuis wordt dan 40 of 30 ipv 50 maar dat kan best.
Man zag het niet zo zitten, terwijl het mij al die tijd al leuk leek. Ook in RVS net als fornuis... best wel stoer.

Moeten nu snel zoeken welke we dan willen...
Liebherr schijnt goed te zijn?

groet
Mare

angel3

angel3

22-05-2009 om 23:10

Kudelstaart

grappig...collega van mij woonde daar. Ik werkte in Aalsmeer (bij exporteur .
Kom je aan het water?
Wij hier:
http://www.opbuurendorp.nl/brochures/fase2.html
pagina 11, aan de gracht....

Suk6 met de vloer!

Wij gaan het laten leggen door een specialist dus al met al een duur vloertje maar goed we hebben een mazzeltje met de houten vloer (kan via groothandel, kennen daar iemand dus die kan voor 40% minder dan de consumentenprijs). We hebben wel een mannetje maar ik durf het niet aan. Bij een vriendin is het slecht gelegd door een beun. Zo zuur! zo n dure vloer.
Maar goed al met al zitten we alweer ruim boven de 10% extra die we begroot hadden voor het depot. Gelukkig is ons huis goed verkocht. We dragen vrijdag as over....
Electra en water is er nu alleen blijkt de ketel kapot te zijn (zalig zo n koude douche brrr) en heeft de koelkast het loodje gelegd. Beetje kamperen dus hier
doeg

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.