Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wilma

Wilma

26-05-2009 om 10:33

Spoed : waar koop ik spul om lijmresten van de trap te halen?

Wij gaan hier vol goede moed de trap doen. Vloerbedekking eraf (wat verrassend gemakkelijk ging gelukkig) en dan schuren en schilderen. Maar er schijnt spul te zijn om de lijmresten er makkelijk vanaf te krijgen.

Kan ik dan naar Praxis of Gamma ofzo of moet ik dan naar een speciaalzaak. Iemand een idee ?

En verder nog tips voor 't renoveren van je trap?? We hadden gister hier iemand van flexline en buiten dat ik 't erg lelijk vond (misschien mooi in een nieuwbouwstijl huis), was 't ook peperduur. Om en nabij de zevenduizend euro voor twee trappen! 'k Dácht 't niet hè !

Dus iemand die me kan helpen ??

Groetjes,
Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

26-05-2009 om 11:23

Doe-het-zelf

Bij een 'gewone' doe-het-zelf zaak. Hoewel het spul wel goed werkt, hangt het erg van de trap (lijm) af hangt of het ook daadwerkelijk gaat lukken, is het sowieso een rotklus!
Succes, Jesse

Tinus_p

Tinus_p

26-05-2009 om 13:24

Apestoned

Wilma:
"Kan ik dan naar Praxis of Gamma ofzo of moet ik dan naar een speciaalzaak. Iemand een idee ?"
Gewoon bij de Gamma ed 'tapijtlijmverwijderaar'. Let op: Dit is tamelijk agressief spul; niet alleen bijt t je handen en je gereedschap stuk, je wordt er ook apestoned van als je niet oppast. Goed ventileren dus.

Wilma:
"En verder nog tips voor \'t renoveren van je trap??"
Wat wil je? je hebt t over schilderen.

Wilma

Wilma

26-05-2009 om 14:43

Ah bedankt

Ik ben dus net naar de Praxis gegaan en heb een bus van dat spul gekocht. Goeie tip van je, Tinus, dan móet mijn man 't maar doen, 't is vast niet goed voor mij met m'n astma en tere huid .

En ja, we willen 'm schilderen, 't is een práchtige trap, we hebben een dertiger jarenhuis. Dus tips heel erg welkom !!

Groetjes,
Wilma

Manus

Manus

26-05-2009 om 17:21

Water

Voordat je met allerlei chemische toestanden aan de slag gaat; probeer het eens met water. Heeft hier enorm geholpen met het verwijderen van de lijmresten van de trap; beter nog dan het spul van de doe-het-zelf-zaak.

Manus

Minnie

Minnie

26-05-2009 om 20:19

Klopt

Harde donkerbruine lijm verwijder je simpel met heet water (kwamen wij achter toen er een verwarmingsbuis knapte ). De rubberachtige lichterbruine lijm, die is watervast en daar heb je echt zo'n chemisch afbijtspulletje voor nodig.

De beste manier: redelijk dik insmeren, uurtje wachten en dan met een plamuurmes of zo'n verfafkrabber verwijderen. Wel goed ventileren want mozes kriebel, wat een stinkspul is dat! En wat 'n rotklus!

MaximeM

MaximeM

26-05-2009 om 22:55

Hier lukte het niet

Hoi,

Hier zaten er lijmresten op de trap (niet wateroplosbaar) en ook nog hele plakkaten linoleum (denk ik) in ieder geval is het na veel zwoegen niet gelukt de trap netjes schoon te krijgen. Hier ligt er dus nu tapijt op en dat vind ik achteraf eigenlij niet eens erg. Nu we ook een zoldertrap hebben (wel zonder tapijt) zie ik dat die dingen wel enorm stof vangen. (heeft mijn trap met tapijt natuurlijk ook, maar dat zie je niet zo erg!)

p.s. let er bij die afbijt op dat je ook handschoenen draagt, het brand nogal op je handen.

maxime

Cola

Op onze trap zaten donkere harde lijm resten die we met de krabber er niet afkregen. Wij hebben toen de tip van een tappijtlegger gekregen om cola te gebruiken. En ik heb het geprobeerd en hier werkt het prima. Je giet een beetje cola over de lijm resten. De cola gaat flink borrelen en weekt gellijk los. Het is even een zooi maar in ieder geval wel goedkoop en niet chemisch.

gr Aapie

Stmarc

Is cola niet chemisch dan??
Ik heb net kastplanken met lijmresten schoongekrabt met een plamuurmesje. Het enige dat de lijm een beetje losmaakte was StMarc verfreiniger, even laten inwerken en dan weer fijn krabben. Stukje bij beetje....ik heb het in etappes gedaan anders werd ik gek.
Jonne

Jonne-1

Natuurlijk is cola wel chemisch (beetje fout geformuleerd van mij)
Ik bedoel er eigenlijk mee dat met die afbijt troep je ook nog eens lellijk kan verbranden en het is echt gif.

gr Aapie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.