Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Spoed; wasmachine kapot, iemand ervaring met panasonic?

Hi,

Vanmiddag begaf onze 15 jaar oude aeg het. Na een avond speuren op kieskeurig weet ik wat ik wil en ongeveer wil uitgeven (geen idee of dat reeel is voor mijn wensen). Nu kom ik daarmee uit bij een panasonic? Iemand daar evaring mee? wensen zijn: A+++, droogkwaliteit A (dus na cetrifigeren), halve belading mogelijk, zuinig met water en geen koolborstelaangedreven motor.
Hoor het graag, wil graag snel knoop doorhakken!
Alle tips zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

02-02-2012 om 07:53

Ik heb de pest aan zuinig-met-water

Ik heb verschrikkelijk de pest aan die zuinig-met-water hype. Door maar een heel klein beetje water te gebruiken is zo'n machine vanzelf zuinig, omdat hij maar weinig op hoeft te warmen. Alleen wordt de was nooit echt schoon genoeg. Ik wil dus alleen macchines die de mogelijkheid hebben om extra water te kunnen selecteren. Dan wassen ze weer als vanouds. Natuurlijk is hij op die manier minder zuinig, maar aangezien het verbruik alleen berekend wordt met het standaard ieniemienie beetje water kan de fabrikant toch fijn A+++ erop plakken.
Groeten Primavera

Marie

Marie

02-02-2012 om 09:11

Primavera - ik ook

hallo
Ook ik hoef voorlopig niet zo'n superzuinige machine - die doen er namelijk uuuuuren over om om de was schoon te krijgen.
Ik ben voorlopig nog heel erg blij met m'n 13 jaar oude Miele, die in een uur tot 1,5 uur klaar is.
Groetjes

Fransien

Fransien

02-02-2012 om 11:29

Andere tip

Neem een bovenlader! Ik ben er echt superblij mee, het scheelt je je rug bij het was erin doen en eruit halen. Overigens heb ik geen ervaring met Panasonic, wel met AEG (tevreden) en Miele (ook tevreden).

Primavera

Primavera

02-02-2012 om 12:37

Nieuwe speelgoed

Nou eindelijk, na bijna twee weken zonder wasmachine te hebben gezeten, hebben ze het toch voor elkaar gespeeld om tussen de italiaanse vrachtwagenblokkades en het alles stilleggende noodweer mijn nieuwe wasdroogcombinatie te bezorgen.
Na alle veiligheidsschroeven en trasportpluggen te hebben verwijderd was het ding gisteren eindelijk startklaar. Een blik op de gebruiksaanwijzing leerde me dat mijn kennis over wasmachines hopeloos verouderd was en ik echt de gebruiksaanwijzing maar eens helemaal door moest spitten om te ontcijferen wat al di knopjes, lichtjes, symbolen en cijfers nu wilden zeggen. Tjonge, wat een mogelijkheden; niet alleen soort was, hoeveelheid was (1-9kg), extra water, temperatuur, centrifuge, maar ook wastijd, droogtijd, hoe droog, extra vuil zonder tijdverhoging, delicate sportwas, handwas, uitgestelde start, automatische tijdberekenaar hoe lang elke combinatie erover doet, enz. en bijna allemaal onafhankelijk van elkaar instelbaar.
Ha, een fijn stuk technisch speelgoed, waarvan ik nu leuk allemaal kan uit proberen wat voor mij het beste werkt. Ik zou bijna blij zijn met de hoop was die zich hier de afgelopen tijd heeft opgehoopt. Nu nog kijken of hij ook schoon wast, want daar gaat het me natuurlijk uiteindelijk toch om.
Groeten Primavera

Neem geen zuinige

want waar die noueigenlijkmzuinig mee zijn is me na vijf jaar nog nietbduidelijk.
In elk geval niet zuinig met tijd of schoonmaken van de was.
Ik doe vier uur over mijn kookwas. Ik gebruik een kwart van de hoeveelheid wasmiddel, druk altijd al op de knop extra water. Neem ik meer wasmiddel, dan moet ik alles nog een keer draaien et alleen water om de wasmiddellucht weg te krijgen.

Monet

Monet

04-02-2012 om 15:31

Kookwas dirksmama?

Door een kookwas te kiezen ben je in ieder geval niet-zuinig bezig. En een programma dat er 4 uur over doet? En waarom dan ook nog extra water kiezen wat alweer niet-zuinig is?
Waarom niet gewoon de was op 40 of 60 graden? En waarom gebruik je niet gewoon ongeparfumeerd wasmiddel?

Primavera

Primavera

04-02-2012 om 17:41

Schoon vs zuinig

Het probleem met al te zuinige wasmachines is dat ze niet meer schoon wassen. Met mijn vorige wasmachine moest ik vaak kleding nog een tweede keer wassen (zonder zeep) voordat eindelijk al het vuil en zeepresten eruit waren. Hoezo zuinig? Als de was nog naar het wasmiddel geurt, zit er kennelijk nog wat van dat wasmiddel in de kleding. Vanwege allergieproblemen is dat hier niet handig.
Ook vetluis is een regerecht gevolg van wassen met weinig water en op lage temperaturen. Bovendien gaan huisstofmijten en baceriën vaak pas dood als je ze een uur boven de 60°C draait.
Verder is het relatief wat nou echt goed voor het milieu is, daar zijn al verschillende draadjes over geweest. Als je puur het energiegebruik voor een wasbeurt meet, dan is een energiezuinig machine met weinig koud water het beste. Als dan echter er milieu-agressieve voorbehandelingen moeten gebeuren om de vlekken eruit te krijgen, dan is dat al wat minder. Als je vanwege je zuinige wasmachine de kleren niet meer echt vies durft te laten worden en vaker wast, dan is dat ook niet geweldig voor het milieu en dan heb ik het nog niet gehad over het verschil geen/wel droger gebruiken.
In ieder geval heb ik goed nieuws voor Dirksmamma. Na jaren stuntelen met extra water of zelfs halverwege de was water toe te voegen om de boel schoon te krijgen heb ik nu eindelijk een wasmachine waar gelijk na de eerste keer was uit komt die nergens naar ruikt. Het kan echt, geurloze en schone was. Mischien ligt het eraan dat ik nu een was-droog combinatie heb en er met 6kg was in een 9kg trommel het water er beter bij de was komt. Of misschien ligt het aan het merk, Hoover. Of is het een combinatie van beide. In ieder geval ben ik happy met onze nieuwe aanwinst.
Groeten Primavera

Ely

Ely

04-02-2012 om 19:21

Eco stand

Mijn wasmachine heeft als optie een ecoprogramma, doet er 2,5 uur over... Gebruik m niet en weet ook niet wat er eco is aan zo'n lang programma...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hier ook

De eco stand doet er 3,5 uur over. Ik kies voor de speedvariant. Klaar in een uur en altijd schoon.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Allergie monet

met 40 graden jeuken en niesen we de tent uit.
Met 90 graden slaapt beddengoed veel beter.
En kleding die in de kookwas gewassen is gaat niet al na een week in de kast ruiken.

Zonder extra water spoelt ookongeparfumeerd wasmiddel er niet genoeg uit, enook ongeparfumeerd wasmiddel jeukt als het er niet uit is gespoeld.

Dat was monetair p

monet vroeg waarom de kookwas niet op 60 of40 kon.
Mijn ervaring is dat bedengoed dat in de kookwas geweest is veel lekkerder slaapt en niet al na vijf dagen weer ruikt n van het bed moet.

madelief

madelief

07-02-2012 om 07:11

Kookwas

Mijn machine deed het laatst niet, dus zo'n mannetje gebeld. Volgens hem moet je voor het behoud van je machine minstens elke 14 dagen heel heet wassen( 90 gr), anders lost je vloeibare wasmiddel niet goed op. Schijnt erg slecht te zijn voor de machine. Vast ook niet zuinig maar blijkbaar beter.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.