Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pollewop

Pollewop

26-11-2008 om 09:30

Spoedvraag, hoe moet rundvlees ruiken?

Ik heb vanochtend riblappen gekocht en ben ze nu aan het snijden maar ik heb het idee dat het vlees niet meer goed is, er zit namelijk een lichte weëige geur aan. Ben er heel gevoelig voor dus heel erg voorzichtig met dit soort gevallen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

26-11-2008 om 10:07

Weg ermee

Hoi,

Als het weeig ruikt is het inderdaad niet goed meer. Dus weg ermee, geen risico nemen!

Liora

Terug naar de slager of supermarkt

Ik zou het mee terug nemen en mijn geld terugvragen! Het klinkt inderdaad of het niet goed meer is.

Pollewop

Pollewop

26-11-2008 om 10:26

Re:

Omdat ik zo moet werken heb ik het toch maar gebakken Het staat nu in de oven. Ik heb wel nog steeds een "innerlijk" stemmetje dat zegt dat het niet goed was. Dat wordt dus patat vanavond heb nu geen tijd meer om iets anders te verzinnen.

Pollewop

Pollewop

26-11-2008 om 10:39

Even snel

Ben toch gauw naar de supermarkt gegaan en heb "geklaagd". Slager deed niet moeilijk en heeft me nieuwe riblappen gegeven. Die gaan we morgen dan maar eten, ga nu naar mijn werk.

amk

amk

26-11-2008 om 10:40

Voor de volgende keer

gewoon terug gaan. Vlees hoort van nature geen of nauwelijks geur te hebben.
Tenzij er een duidelijk kruidenmengsel over zit met een sterke geur. Dan nog zou je dat weeige geurtje er boven uit ruiken, dat is een duidelijk teken van bederf.
Je kunt dat wel afdoden door bakken etc, maar de smaak is kapot, en als het niet goed en lang genoeg is gebeurt heb je nog grote kans dat je ziek wordt.

Groet,
Angela

Smaak

Ooit eens een keer kipfilet gebakken die eigenlijk niet goed meer was. Ziek zijn we er niet van geworden, maar inderdaad: een onprettige smaak.
Mooi dat je meteen nieuwe kreeg trouwens. En vanavond dan maar een kroketje...

Groeten,

Temet

Puck2

Puck2

26-11-2008 om 13:42

Niet helemaal amk

Vlees dat in de supermarkt ligt hoort nauwelijks geur te hebben ben ik helemaal mee eens, maar echt heel vers vlees, nog voor de rigor mortis fase, heeft wel degelijk een beetje typische weeïge lucht. Maar dat ligt in het algemeen niet in de supermarkt nog. En met goed gaar maken doodt je weliswaar de bacteriën maar met een beetje pech tref je een soort met stoute toxines en dan kan je alsnog flink ziek worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.