Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

02-07-2009 om 12:53

Spoedvraag i.v.m opzetten loterij voor goed doel

Hallo!

Ik ben bezig met het opzetten van een kleine loterij voor onze camping ten bate van een goed doel, de vakbond van de camping die op vrijwilligers draait. Nog nooit een loterij opgezet dus het lukt nog niet helemaal.
Oké in kort bestek; ik wil 3000 loten drukken á 2,-. We hebben 1800 plekken op de (drukke) camping. Trekking rond 8 augustus, dus voor die tijd loten drukken plus verkopen. Prijzen zouden zijn; 1ste prijs; 1500,-( dit is het bedrag vana het staangeld voor het seizoen daar).
2de prijs 100,- 3de prijs 50,- plus nog diverse troostprijzen zoals flessen wijn etc.
Maar opeens krijg ik de kriebels; wat als ik niet genoeg loten verkoop? Ik moet die prijzen uitkeren. Maar geef je aan gegarardeerde prijzen of kun je ook zeggen dat het van de lotenverkoop afhangt? Of is dat niet erg aantrekkelijk voor de verkoop? Of zal ik het prijzengeld verlagen, dus 1ste 500,- , 2de prijs 200,- 3de 100,- plus troostprijzen?
Ik ben al bezig met sponsors, die met naam op het lot kunnen staan, om de kosten te drukken, maar toch. Wie heeft er een zinnig advies? Gewoon doen met die hoofdprijs of lager bedrag?
Wie denkt mee?

groet

Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

02-07-2009 om 13:15

Geen ervaring, maar

Hoe past het goede doel hierin? Gaat 1 euro per lot naar het goede doel ofzo?

Anyway, het lijkt me dat je eerst moet bepalen hoe je de opbrengst gaat verdelen: wat gaat naar het goede doel, wat blijft er over en hoe verdeel je dat over de prijzen? Wat doe je met het restkapitaal, als je geld over houdt (bij een goede opbrengst dus)?

Ik vind het gat tussen de 1500 euro als hoofdprijs en de tweede prijs van 100 euro nogal groot. In dit geval - het is een camping - zou ik de hoofdprijs verlagen naar 500. Lijkt me al een hele mooie prijs. En dan idd de 2e en 3e prijzen naar verhouding, 200 en 100 euro bv.

Ikzelf zou eerder voor een loterij gaan waarbij ik weet wat de exacte winst kan zijn, en dus niet voor een percentage van de opbrengst, dus afhankelijk van de verkochte loten.

Misschien zijn er nog forummers met echte ervaring hierin.

Sancy

Sancy

02-07-2009 om 13:25

Vergunning

Voordat je al te enthousiast aan het verkopen van loten slaat, dan lijkt het me verstandig dat je even controleert of je een vergunning nodig hebt.
Kijk voor informatie bijvoorbeeld eens hier:
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing%5Fen%5Fhandhaving/kansspelen/loterijen/#paragraph2

Karin

Karin

02-07-2009 om 22:34

Vergunning

De vergunning is al bij de gemeente geregeld, dus dat is oke. Ja, ik denk ook dat we het prijzengeld moeten verlagen en gegarandeerd moeten uitkeren. Dus 500,-/250,-/100,- of zo, en nog wat troostprijzen.
Maar het is best spannend om het allemaal te organiseren hoor, heb hier geen ervaring mee. Hopenlijk gaat het allemaal lukken!

groet

Karin

reina

reina

03-07-2009 om 08:46

Vergunning

Ja, vergunning? Was ok mijn eerste reactie, het lijkt mij dat je zoiets niet zomaar mag gaan organiseren, eerst even goed nakijken voor je je zelf in de problemen brengt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.