Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

27-10-2008 om 16:10

Spoedvraagje over koken!

Hoi,

Ik krijg straks 19.00 uur 4 vriendinnen te eten. Nu wil ik uit de allerhande o.a. een voorgerecht maken: groentesouffle met ricotta en feta (hij is na te lezen op de site van albertheijn, mocht ik niet voldoende informatie geven) http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?collection=algemeen&rq=groentesouffle&id=493194

Maar nu heb ik dus een vraagje: kan ik nu alvast de ingedienten (de ricotta en de feta en daarna de tuinerwten) alvast bij elkaar gooien en klaar zetten in de souffleschaaltjes? Zodat ik het straks gewoon ineens in de oven kan zetten en daarna (30 min later) gelijk kan opdienen? Lijkt me handiger om nu alvast wat vooruit te werken, maar weet niet of dat kan met zo'n souffle.

Hoop op een spoedig bericht, kan ik vast aan de slag voor vanavond.

Merel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MIG

MIG

27-10-2008 om 16:18

Moet kunnen toch..

lijkt mij dat dat gewoon kan hoor! veel plezier vanavond en smakelijk eten!

Mirjam~

Mirjam~

27-10-2008 om 16:19

Neeeee!

Niet doen hoor!
HEt hoofdbestanddeel van een soufflé is LUCHT! En als je alles al van tevoren door elkaar mikt, dan loopt de lucht er al uit, waardoor je een warme klont zit te eten in plaats van een luchtige substantie!

Maar het lijkt wel heerlijk hoor!

Smakkelijk voor straks.

Mirjam

Jippie

Jippie

27-10-2008 om 16:20

Lucht

ik ben bang dat er te veel lucht uit de 'smeuiige massa' verdwijnt als je de eieren e.d. nu al klopt en dan 2 uur laat staan...

Merel

Merel

27-10-2008 om 16:23

Was ik al bang voor

Oke, daar was ik al bang voor. En als ik het geheel dan nog even goed omroer? Of gewoon maar niet proberen?

Merel

Hanne.

Hanne.

27-10-2008 om 16:36

Nee

want dan roer je de lucht er uit!

Maar volgens mij kan je wel alles klaar maken TOT het moment dat je je 'mengsel' door het geklopte eiwit spatelt. Daarmee voorkom je het probleem van de verdwijnende lucht

Merel

Merel

27-10-2008 om 16:49

Doe het maar niet

Hoi,

Nou ik gok het inderdaad maar niet, had al zo'n vermoeden dat dat wel nauw luistert met een souffle, het enige wat ik dus nu heb gedaan is de bakjes alvast invetten en bepoederen met bloem hihi...de rest ga ik straks doen. Ik zal later nog even melden of het smaakte

Merel

Sinilind (ot)

Ik heb je vorige week een mailtje gestuurd op je hotmailadres. Kijk je daar ooit nog?

Sini (laatste ot)

Doe ik!

Merel

Merel

27-10-2008 om 23:11

Ben ik weer (bijna drama)

Nou,ik heb dus 5 minuten voordat de gasten kwamen het geheel gemengd om vervolgens in de bakjes te doen zodat ze een half uur in de oven konden... zat het dekseltje van het mixapparaat niet goed (dekseltje aan de onderkant van de beker) waardoor ineens ALLES aan de onderkant uit de mengbeker kwam zetten !! Jemig, het hele aanrecht zat onder, en het was al 19.00 uur, de gasten zouden op dat moment arriveren. Met behulp van mijn dochter hebben we alles met onze handen van het aanrecht afgeschraapt (en van de keukenmachine af in een bakje) het was zo'n bende dat ik niet wist waar ik beginnen moest. Maar goed, toch de souffle bakjes kunnen vullen en deze in de oven gezet. Nét daarna kwamen de gasten binnen en heb ik, nadat ik ze een wijntje had gegeven gauw de zooi in de keuken opgeruimd (voor zover dat zo snel lukte) (net pas de rest gedaan)
Maar goed. De souffle was achteraf prima gelukt, ik kreeg hem alleen niet uit het bakje? Hoe doe je dat? Het bakje is uiteraard harstikke heet!!! En de pannenlap gleed er de hele tijd vanaf, ik had geen houvast. Dus ik heb er eentje om kunnen keren en de rest maar met bakje geserveerd, zijn daar nog tips over? Ik had de bakjes trouwens wel ingevet met boter en daarna bestrooid met bloem.

Merel

Hanne.

Hanne.

28-10-2008 om 09:35

Afkoelen

je moet de soufle's een beetje af laten koelen om ze goed uit de bakjes te kunnen halen (dan krimpen ze nl een beetje)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.