Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nimbo

Nimbo

21-10-2015 om 12:05

staande plassers

Ben ik nou zoń trut? Ik heb mijn twee mannen beiden (de een zo opgevoed, de ander via de uroloog zo ver gekregen) zover dat ze zittend plassen.
Maar is er eens mannelijk bezoek geweest dan zit de hele toilet weer onder de spetters. En ik ruik het ook meteen. Dus na het bezoek lig ik meestal, nog voor ik naar bed ga, op mijn knieen naast de pot om de hele pot en de vloer eromheen schoon te maken.
Ben ik zo erg of hebben meer vrouwen dat?


Half a twin

Half a twin

21-10-2015 om 12:19

Nee hoor je bent niet de enige

Hier heb ik man en kind ook zo opgevoed, scheelde wel dat mijn man het van thuis uit moest. Hij was het al jarenlang gewend en ik hoefde het ook maar 1 keer te vragen en hij ging weer zitten. Zoon moet op school ook zittend plassen in verband met de spetters.
Mijn vader zit ook neem ik aan, als hij hier geweest is hoef ik nooit meteen te soppen.
Vriendjes van mijn zoon plassen staand, merk ik aan de pot. Klusvolk dat af en toe over dw vloer komt ook. Na een verjasrdag is dat ook een van de eerste dingen die ik doe.
De pot, van binnen en van buiten, de muren, de vloer, schoon handdoekje.
Ik gruwel er ook van.

Dees

Dees

21-10-2015 om 12:36

Hier ook

Mijn man plast zittend dat deed hij altijd al uit zichzelf. Mijn zoon heeft hij juist staand leren plassen, omdat hij dat ook zou moeten kunnen. Ik baal er best van dat hij hem dat heeft geleerd, gelukkig gaat hij meestal uit zichzelf wel zitten hoor, maar soms zegt hij "even snel" ja en dan is dat vies.

Juno

Juno

21-10-2015 om 12:44

Heel goor

Járen geleden had ik een tijdelijke huurwoning. Of ik nu de wc met groene zeep of met bleek of met kokend water uitsopte, het blééf stinken. Tot ik de muren eens wat beter bekeek.... Getver!
Hier thuis een absoluut verbod op staand plassen al kan ik bezoek helaas niet verplichten. De spetters schijnen tot meer dan 1 meter hoog te komen. Nee je bent geen trut, staand pissende mannen zijn goor.

Half a twin

Half a twin

21-10-2015 om 12:45

Niet geleerd

Zoon hier heeft van zijn vader nooit geleerd staand te plassen, kwam ik vorig jaar achter. Tijdens de vakantie houden we altijd een vrouwen en een mannen plasrondje tijd2ns stops en zo.
Vorig jaar was ik met d eigen kimderen in duin toen zoon moest plassen, dus ik zeg, loop even naar die boom en plas er maar tegen aan. Zoon helemaal verbaasd, waar moet ik op gaan zitten dan? Dus ik heel verbaasd: Je hebt met papa op vakantie bij al die benzinestations toch wel eens staand geplast?
Nee dus.
Zijn vader heeft het hem geleerd nu. Dat is toch iets dat je als vrouw niet kunt vertellen, hoe je moet zorgen dat je niet je schoenen volwaterd.

Jamie

Jamie

21-10-2015 om 12:51

Hier ook

Hier plast ook iedereen gewoon zittend en ja ik ruik het ook meteen als er staand plassend bezoek is geweest.

Maar er zijn hier al zoveel draadjes over geweest, altijd wordt het een gevalletje: er zijn ook jongens die zittend over de rand plassen en er zijn ook mensen die staand netjes alles in de pot krijgen.

Ik ben van mening dat je best staand kunt plassen maar leg dan een urinoir aan, die zijn daar voor gebouwd, een gewoon toilet per definitie niet.

huh?

Ik zou echt niet weten waarom alleen een vader jongetjes kan leren om staand te plassen. Ik heb het mijn zoons (3 stuks) gewoon zelf geleerd hoor. Voor buiten natuurlijk, want thuis moet het zittend

Jamie

Jamie

21-10-2015 om 14:27

daarbij

Dat doe je toch ook al veel eerder. Nooit eens voorgekomen dat je met je peuterjongetje in het bos staat en hij moet plassen? De eerste keer was bij mij al wandelend naar het winkelcentrum. Voor het eerst zonder luier en op de terugweg moest hij plots plassen, nou niets makkelijker dan een jongetje. Dat is toch geen moeilijke wetenschap ofzo? Een meisje in het bos laten plassen zonder de schoenen te laten volwateren is stukken lastiger lijkt mij!

Moni

Moni

21-10-2015 om 14:40

Valt mee Jamie

Tenminste zolang ze echt klein zijn. Broek naar beneden, erachter gaan staan, onder oksels pakken en met de billen dicht boven de grond hangen, voeten ver naar voren..
Meisje hebben één voordeel, ze plassen recht naar beneden.

Half a twin

Half a twin

21-10-2015 om 15:06

inderdaad moni

Zo heeft mijn man, zoon ook heel lang laten plassen. Vanaf een jaar of 6 zijn beide kinderen gezegend met een zeer sterke blaas. Per spoor 3,5 uur naar familie en pas daar hoeven ze te plassen (meestal)

Yaron

Yaron

21-10-2015 om 15:08

hoe verplichten?

Mijn man was gewend staand te plassen en wil het echt niet zittend doen, zijn spetters vallen overigens nog mee. Maar de jongens zaten altijd te plassen tot ze een jaar of 10 waren en nu doen ze het staand en willen ze het meer anders. Ik kan toch moeilijk met ze mee gaan om het ze te verplichten?

Jamie

Jamie

21-10-2015 om 15:09

Moni

Ja vasthouden ja, maar als ze het zelluf willen doen of dat moeten leren is zeker lastig. Houd die schoenen maar eens droog want ze plassen wel naar beneden maar niet recht omlaag precies tussen die schoenen in

Jamie

Jamie

21-10-2015 om 15:11

Yaron

Verplichten hoeft niet als ze de wc maar schoonmaken

Of ze nu zittend of staand plassen, ik ruik het meteen als er naast de pot gepiest is ook al zijn het minuscule druppeltjes.

Neusdoof?

Hier drie staande plasmannen in huis. Als jullie het na al één keer ruiken zal het hier wel stinken, want ik maak de wc niet dagelijks schoon. Ik zal eens aan een rechtdoorzeevriendin vragen of ik immuun ben geworden voor de geur of dat ik nette hogeafstandsplassers heb.

skik

Miraya

Miraya

21-10-2015 om 15:14

kleine kinderen zijn erger

'Maar is er eens mannelijk bezoek geweest dan zit de hele toilet weer onder de spetters.'

Ik heb meer last van kleine kinderen die van de pot afklimmen, nadruppelen op de vloer en dan halfslachtig afvegen. Nou ja, last is natuurlijk maar relatief, de wc schoonmaken is geen uren durende klus.

+ Brunette +

+ Brunette +

21-10-2015 om 21:07

Discussietip voor mannen die zittend plassen niet stoer vinden

In het oude Egypte plasten de mannen zittend en de vrouwen staand. Is met op het VWO ooit verteld door een docent klassieke talen en het heeft diepe indruk op me gemaakt.

vlinder72

vlinder72

21-10-2015 om 21:15

tjonge

Mijn man ziet mij al aankomen zeg. Schat je met voortaan zittend plassen. En de jongens ook. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat hij mij verbijsterd al zal.kijken en zal denken waar bemoei jij je mee. Ik zeg toch ook niet hoe jij moet plassen.

ik herken het spetteren en stinken ook niet. En hier toch echt vier mannen in huis. Ik heb dan eel weer last van rondslingerende wc rolletjes.

Tango

Tango

22-10-2015 om 11:14

Ben ook neusdoof

Hier twee mannen in huis die staand plassen. Doen het volgens mij netjes want ik ruik niets hoor. Beneden hebben we wel een urinoir (zat al in ons huis toen we er kwamen wonen) dus dat scheelt iets. Zoon kon eerst niet bij het urinoir en toen stond er een krukje voor.
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje gezeur hoor. Ga echt niet tegen mijn mannen zeggen dat ze zittend moeten plassen. Ik zeg hooguit eens tegen mijn zoon dat hij een beetje beter moet opletten als hij een keertje erg ernaast heeft geplast. Komt nog maar zelden voor gelukkig. Toilet wordt eenmaal per week schoongemaakt en dan ook de tegeltjes eromheen en de vloer. Tussendoor hooguit als het er vies uit ziet of als we bezoek krijgen.
En over buiten plassen. Dochter van 14 kan dat dus niet. Vroeger hebben we haar ook weleens buiten laten plassen, toen we haar nog konden optillen. Maar zelf kan ze het eigenlijk niet, zegt ze. Geen idee wanneer ik haar dat had moeten leren eigenlijk.

Pug

Pug

22-10-2015 om 11:29

ik ruik ook niets

Zie ook geen spetters. En toch 3 mannen in huis.

Ik doe de wc ook niet zo vaak als sommigen hier en toch merk ik er niets van.

Hanne.

Hanne.

22-10-2015 om 12:12

geen idee

Ik heb geen idee hoe de mannen bij ons in huis plassen. Zoon heeft wel staand leren plassen voor bij 'vieze toiletten' (waaronder school), maar of hij dat thuis ook doet?

Waarschijnlijk staand, want ik tref regelmatig een omhoog staande bril aan. Zal me ook een zorg zijn, zolang ze eea. maar netjes achterlaten . Maar ik ben misschien ook neusdoof want ik ruik ook zelden wat. En dat de tegeltjes achter de WC vies zijn heb ik nog nooit meegemaakt. Hoogstens een paar druppels op de vloer, maar dat krijgt mijn dochter ook voor elkaar .

Enne.. Brunette: Mijn dochter heeft dat als peuter dus een keer geprobeerd staande plassen. Kan je vertellen, dan heb je pas echt zooi in je WC.

Kan het niet helpen....(ot)

......maar ik krijg bij deze discussie het beeld terug van een demonstratiefilmpje van plasgootjes voor vrouwen.....die werden ooit bij een evenement uitgedeeld zodat ook de dames zich tot de bosjes konden richten......

Hadewich

Hadewich

22-10-2015 om 12:55

Hier...

Het heeft moeite gekost, maar na jaren staand plassen gaat mijn man nu eindelijk zitten om te plassen. Het scheelt hier echt stank en schoonmaakwerk. Ik heb hem eens aangewezen op de wcdeur hoe vol die met spetters zat, daar is hij wel van geschrokken. Zoon kán niet eens staand plassen, heeft hij nooit willen leren.

Mijn vader plast wel staand, ik merk dat meteen als hij bij ons naar de wc is geweest.

Ben ik overigens de enige die totaal andere associaties heeft bij 'staande plassers'?

Hadewich:

Nee hoor

Hadewich

Hadewich

22-10-2015 om 13:23

Fenix78

Mooi, ben ik niet de enige met een dirty mind!

klussers

Ik had in de zomer een paar dagen klussers over de vloer. Die kregen het voor elkaar om iedere dag de hele wc onder te pissen. Vloer, muren, pot, bril, wc rol, ALLES. En stínken! Wij wonen in een appartement en hebben maar één toilet, dus ik moest er zelf ook gebruik van maken. Normaal loop ik vaak op blote voeten in de zomer, ook als ik naar de wc ga, maar ik heb me snel aangeleerd om plastic slippers te dragen. Brrrr. Elke avond soppen en een nieuwe wc rol. En toen ze weg waren heb ik alles nog eens extra gedaan.

Jamie

Jamie

22-10-2015 om 16:34

toch

interessant dat er mensen zijn die het niet ruiken. Gevalletje adaptatie of nette staande plassers?

vlinder72

vlinder72

22-10-2015 om 16:45

Of andersom

Een beetje aanstelleritus bij de zittende plassers eisers.

En ja, er wordt hier netjes geplast. Ik heb nooit urine op de muren of deuren. Ik vraag mij ook af hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen. Ik ga maar eens kijken hoe mijn zoons plassen en hoe ze deur zouden moeten bereiken. Volgens mij staan ze stil en richten ze boel de juiste kant op met hun hand. Ze staan niet een beetje te staan en om zich heen te kijken, heen en weer te wapperen en te appen.

Niki73

Niki73

22-10-2015 om 16:48

Eigen spetters wegvegen

Er zijn nette staande plassers. Maar zie zijn zeldzaam. Ik heb mijn zoon geleerd zittend te plassen. Maar mijn vriend kan ik toch echt niet verplichten, vind ik. Maar dat is dan ook een keurige man, die spettert niet en als hij per ongeluk wel spettert, veegt hij het netjes weg. Zo mag je bij mij wel staand plassen, hoor.

Pug

Pug

22-10-2015 om 16:59

er valt niks te ruiken

Ze zullen wel netjes plassen.

Heel zelden gebeurt het dat er een kind te laat bij de wc is. Dan ruik ik het wel, dus mijn neus doet het gewoon.

Bij mannen die de muren volspetteren kan ik me niks voorstellen. Als dat standaard bij al je bezoekers gebeurt dan beeld je je al die viezigheid volgens mij gewoon in.

gelukkig niet standaard

Gelukkig waren het alleen de klussers die hier de boel onderspetterden. De mannen die hier normaal gesproken plassen gaan of zitten, of plassen netjes. Maar bij de klussers zag ik de gele spetters op de witte tegels...

+ Brunette +

+ Brunette +

22-10-2015 om 22:25

Zelf eigenlijk geen klachten over plassende mannen.

Het Egypte-verhaal was anekdotisch bedoeld. Maar wat ik me afvraag, omdat de ene klaagt over extreem gespetter en anderen nergens last van hebben, waaraan zou dat liggen? Moet je als man in het gat met water mikken of juist tegen het droogliggende stuk? Mark74? Ad Hombre?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.