Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

18-11-2008 om 12:52

Stappenteller voor joggen

Ik wil graag voor bij het hardlopen een soort stappenteller, eentje die ook de daadwerkelijke afstand meet, in km.
Wie weet waar ik zoiets kan krijgen en wat voor iets ik het beste kan nemen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gps?

Een stappenteller die ook de afstand in km meet bestaat niet voor zover ik weet. Als je de lengte van je stappen weer kan je de afstand natuurlijk wel bij benadering uitrekenen. Maar misschien is een gps wat? Het ding dat wij hebben kan ook de route loggen, zodat je achteraf zien welke route je precies hebt gelopen (of gefietst/gereden) en die kan je bv in google earth plakken. En je kan de afstand en snelheid bepalen. Wij hebben een Garmin 60CSX. Dat is wel een duur en relatief groot ding maar dergelijke apparaatjes zijn er ook veel goedkoper en handzamer.

Monique

Monique

18-11-2008 om 22:03

Meest verkocht

De meest verkochte is zoals Cameron ook al opperde de Polar RS200SD. Een mooi, vrij eenvoudig te bedienen horloge met een footpod en hartslagband. Bij de Futurumshop kost ie op dit moment € 168 incl. footpod.
De service bij Polar is prima (voor het geval de batterij eens vervangen moet worden) en je kunt de trainingsgegevens uploaden naar de pc en daar kun je dan weer allerlei grafieken uitlezen.
Ik ben in ieder geval erg blij met mijn Polar.

ayla

ayla

19-11-2008 om 08:39

Erg duur

ik had gehoopt iets te kunnen vinden onder de 100 euro, dure tijd nu he misschien stel ik het even uit en koop ik dan iets fatsoenlijks, die Polar dus

amk

amk

19-11-2008 om 09:58

Dure combinatie

maar de eisen die je stelt maken het ook duur.
Ik heb een eenvoudiger hartslagmeter (meet hartslag en ik heb wat timers, en ik kan mijn verbruikte calorieen berekenen) Polar RS100 en de afstand die bereken ik gewoon op afstandmeten.nl Daar sla ik ook mijn gelopen rondjes op.

groet,
Angela

ayla

ayla

19-11-2008 om 10:31

Amk

hoe werkt dat afstandmeten.nl. Ik heb eens op de site gekeken maar het lukt me niet daar routes uit te stippelen. Ik wil bijvoorbeeld routes van 5 km uit stippelen zodat ik ook weet wat ik ren

Jose van Polanen

Jose van Polanen

19-11-2008 om 10:33

Ook goed werkt

pedometer google maps. Die bevalt mij beter dan afstandmeten.nl. De laatste zoomt steeds ongevraagd in, ik zal wel iets fout doen. Pedometer google doet dat niet.
groet,

Polly Shearman

Polly Shearman

19-11-2008 om 19:05

Ayla

je rent de deur uit en je rent een rondje tot je weer thuis bent.
thuis ga je achter je pc zitten en begint met je straat en woon plaats te zoeken. dan zet je je eerste punt bij de voordeur en volg je daarna je route, tot je weer thuis bent.
weet je precies hoe lang je gelopen hebt, en als je de tijd ook hebt, rekenen ze ook nog uit hoeveel km/pu je hebt gelopen.

anders om kan natuurlijk ook, eerst route doen en dan rennen.
het wijst zich echt vanzelf.
groet, polly
grote fan van afstandmeten.nl

Heb je een ipod?

Ik heb de stappenmeter die bij de Ipod hoort. Doet het erg goed, meet snelheid en afstand - meet alleen geen hartslag. Ik heb hem gewoon even op de band van de fitness gecalibreerd.

En er zit een leuk programmaatje online bij.

Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.