Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje

Roosje

16-11-2012 om 14:49

Stinkende voetbalschoenen

Titel zegt het al: de voetbalschoenen van mijn zonen stinken ontzettend! Wat kun je ertegen doen, behalve schoendeo-spray (duur).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

16-11-2012 om 15:47

In de schuur

opbergen
Sorry, ik ken het probleem, en ik heb ook geen idee, behalve dan de stank uit de buurt houden. En zo lucht het iig wat door.

Teen van sok vullen met baking soda

en die in de schoen leggen. Ik lees altijd goede verhalen over het verwijderen van geurtjes uit schoenen met baking soda (zuiveringszout), maar ik heb het zelf nog nooit gedaan. Weet dus niet uit eerste hand of het werkt.

Verder scheelt het een hoop voor de geur als je de voetbalschoenen meteen na de training of wedstrijd uit de tas haalt, opentrekt en laat drogen en ze er niet bijvoorbeeld een week samen met een kleffe handdoek laat inzitten (spreek helemaal niet uit ervaring).

Chris

Niets aan te doen

Ik heb ze hier een keer in een vlaag van walging in de wasmachine gegooid, met azijn en op 60 graden. Hielp niet! Nu houd ik ze maar ver uit mijn buurt En idd, laten drogen na de training, scheelt een beetje.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-11-2012 om 17:24

Ah niks aan te doen dus?

Mijn dochter kwam gisteravond thuis van trainen en plofte naast mij neer op de bank. Nog met haar schoenen aan. Na een paar minuten zei ik 'het lijkt wel of ik kattepis ruik!'. Dochter rook het ook. Na nog een minuutje zei ze opeens 'Het kunnen mijn schoenen ook zijn.' Vervolgens duwt ze een van haar schoenen bijna in mijn neus en ja hoor... kattepisgeur. "Vergeten uit mijn tas te halen sinds vorige week..." Vervolgens kreeg ik ook nog een voetbalkousvoet onder mijn neus geduwd "Dit ruikt naar pepernoten, ruik maar." Nou.... ik kon er geen pepernoot van bakken hoor. Maar ondertussen lagen we bijna onder tafel van het lachen door hoe gek ze deed, dus het was erg komisch.

koentje

koentje

17-11-2012 om 17:09

Wat helpt...

is koffie! Losse koffie in de schoen zetten. Dan trekt de geur eruit.

Kan zijn...

dat de lijm van de schoen is gaan stinken.

Hier ooit erg stinkende nike schoenen gehad. Een vriendin vertelde me dat er bij Radar een item over was geweest. De lijm waarmee de schoen was gemaakt ging naar verloop van tijd erg stinken. In dat geval helaas nix aan te doen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.