Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bloemen aan de waterkant

Bloemen aan de waterkant

17-10-2017 om 15:01

Stof tussen de verwarming

Waar je voorheen nog met een extra dun slangetje aan de stofzuiger tussen de verwarming van ons vorige huis kan, lukt dat nu niet meer: te kort. In dit huis hoge verwarming (meer dan 90 cm) en met veel stof (vanwege een langharige kat met heel dun haar, wat niet achterblijft in de kam, als iemand daar nog wat voor weet..). Ik krijg het er niet uit met de stofzuiger.

Wat is daarvoor gebruiken, hoe heet het en waar is het te koop?

zebra

zebra

17-10-2017 om 15:59

afhankelijk van je radiator

ik weet niet hoe het ding heet maar het lijkt op een flessenborstel
maar dan groter. Daarmee kan ik hier een flink stuk van de radiator doen. Zoiets is vast wel te koop bij zaken als Marskramer of Hema.

specht

specht

17-10-2017 om 16:08

Plumo

Zebra bedoelt denk ik een plumo.
Wij hebben er een met een flexibele telescoopsteel en dat gaat prima.
Ik meen dat ik hem jaren gelden bij de de action heb gekocht, anders bij de blokker.

40er

40er

17-10-2017 om 16:32

Zoiets

https://www.massamarkt.nl/betsys-flexibele-radiatorborstel?channable=e14254.NzQ4NA&gclid=Cj0KCQjw1JbPBRCrARIsAOKj2Pl47AK_Gk2x2Mv0C2smDj6NKPTXG3kDvR_VHUReuys6XXqnZT-X7PkaApeeEALw_wcB

Dit is wat ik heb. Heb verschillende radiatoren en deze kan ik overal voor gebruiken. Een plumeau is te dik bij mij.

Lusithania

Lusithania

17-10-2017 om 18:13

Action

Een flexibele flessenborstel voor de stofzuiger of anders een of andere plumeau, allebei te koop bij de Action.

zebra

zebra

17-10-2017 om 18:14

ja, dat is 'm

een radiatorborstel. Die van mij heeft echter geen flexibele steel.
Een plumeau is inderdaad niet echt geschikt voor dat doeleinde.

Miep Kraak

Miep Kraak

17-10-2017 om 19:29

En, lijkt misschien flauw, maar sommige katten vinden het heerlijk: de kat stofzuigen. Scheelt een hoop haren.
Wel rustig opbouwen

Met een panty raggen mag ook nog wel eens helpen.

Bloemen aan de waterkant

Bloemen aan de waterkant

17-10-2017 om 20:56

besteld

Dank 40er, meteen ook een besteld. Volgens de warmteservice is een radiatorborstel niet voor de stof tussen de radiator (maar voor de CVketel?) en via google bleef ik ook maar zoeken. Een plumeau kan niet via de onderkant tussen de beide delen.

Miep Kraak, vorige langhaar kater vond het prima om gezogen te worden maar deze dame is een tikkie te neurotisch. Vacht blijft nauwelijks achter op de kam maar liggen de plukken door het heel huis.

Fijn, eindelijk een gevonden!

borstels

In de gereedschappenwinkel hebben ze doorgaans een uitgebreid assortiment borstel, genre flessenborstel, maar groter.
Dat zijn borstels die o.m. gebruikt worden voor bijvoorbeeld het reinigen van airco-kanalen edm.
Het borsteldeel is in allerlei diameters en materialen (nylon, brons, staal) verkrijgbaar. Er zijn verschillende steellengtes verkrijgbaar, tot enkele meters en nog meer als dat nodig is.
In de gewone DHZ zaak zal u dat niet vinden, maar wel in de betere gereedschappenhandel, in B bijvoorbeeld bij de keten Donckers Gereedschappen.

Nog een mogelijkheid

als er een DHZ'er in de buurt is: ik maak van wat karton en plakband een geïmproviseerde "dampkap", die ik aansluit aan een degelijke stofzuiger en op de radiator plaats. Daarna blaas ik van onder naar boven de radiator uit met perslucht. Met een compressor, dus. Dat duurt een minuutje per radiator en een voorbereidingstijd van een kwartiertje.

Niki73

Niki73

26-10-2017 om 12:38

Kattenkam

Ik gebruik een Furminator voor mijn kat. Als ik hem kam, komt er een halve kat uit! Echt!
Er zijn verschillende types, ook speciale voor langharige katten. Kost wat, maar hij werkt echt! O.a. te koop bij het dikke blauwe mannetje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.