Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stoffen bank of lederen bank?

Onze bank is nodig aan vervanging toe. Nu twijfel ik of het een stoffen of lederen moet worden. Op dit moment hebben we een lederen bank. Ik vind zelf zowel een stoffen als een lederen bank mooi. Het liefst wil ik een bank die een flinke poos mee gaat. De huidige bank heeft het 20 jaar goed gedaan. Helaas komen er nu scheuren in de bekleding. 

Wat voor bank hebben jullie en wat zijn de voor-en nadelen waar jullie tegen aan lopen?

Ik had eerst stof, toen leer en nu  grover geweven stof. De laatste is al snel na vervanging toe dus ik zou weer voor leer gaan of een  soort microvezel,die stof die je meerdere kanten op kunt wrijven dat je dan een vleug ziet. Dat heb ik op mijn eetkamerstoelen en is na 13 jaar nog steeds netjes.

Dat is toch echt een kwestie van persoonlijke smaak. Ik zou zelf voor stof gaan, maar jij hebt wellicht een andere smaak.

Je kunt sommige banken ook opnieuw laten bekleden. Dan gaan ze langer mee en er zijn nog steeds ateliers waar dat gedaan wordt. Het is ook duurzamer.

Stoffen bank van leolux, volgens mij stofnaam Hallingdal 65. Vrij 'ruw' geweven,  zwart en de enige slijtage na ca 10 jaar is dat er hele dunne witte draadjes van de kussens door de stof komen. Af en toe even wegplukken. Verder geen slijtage.

gr Angela

Wij hebben een Gelderlandbank met antracietgrijze Hallingdal stof, hij is net opnieuw bekleed. De vorige stof (dezelfde) begon pas na ruim 10 jaar behoorlijk intensief gebruik slijtage te vertonen. Waren mijn keukenkastjes maar zo degelijk...

Groeten,

Temet

Wij hebben net een nieuwe bank gekocht, ook Leolux, en stof. We hadden de afgelopen 15+ jaar een nepleren bank. Nadeel vond ik dat het in de zomer aan je blote huid plakte en in de winter veel te koud zat.

Het is niet alleen hoe het eruit ziet he, maar ook of je je er comfortabel op voelt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.