Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

14-12-2011 om 13:47

Stokke stoel veranderd of niet?

Ik wil via marktplaats een stoelverkleiner kopen voor de stokke kinderstoel, maar nu zie ik dat deze veranderd is.

Ik neem aan dat de stoel niet veranderd is, en dat de kunststof inzet ook op mijn 7 jaar oude stoel past? Deze heb ik ooit met houten beugel gekocht.

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij niet veranderd

De tripptrapp begrijp ik? Wij hebben er een uit 2005 (geboortejaar oudste), met houten beugel. Jongste is geboren in 2009, die ging dus eind dat jaar in de kinderstoel, zoon op een dik kussen op een gewone stoel. Dat laatste bleek geen succes, dus een tripptrapp erbij gekocht, en die ziet er precies hetzelfde uit als de oude (alleen met minder butsen). Inderdaad werd-ie nu niet meer standaard met houten beugel geleverd. Maar dat maakte voor ons uiteraard niet uit want die beugel hadden we toch niet nodig. Maar anders moet je het misschien even navragen bij Prenatal ofzo.

Groeten,

Temet

tube

tube

14-12-2011 om 20:33

Spant er om........

Vroeger, dus voor 2003, hadden ze een houten beugel met een leertje tussen de benen.

Ná 2003 hebben ze het model veranderd vanwege de aangescherpte veiligheids regels.

De rugleuning moest hoger worden en toen hebben ze de kunststoffen rugleuning bedacht. Die rugleuning zat bij de doos in wanneer je de beugel kocht.
Die kunststoffen rugleuning (die ze toen ontworpen hebben) moest natuurlijk bevestigd worden en daardoor hebben ze de houten beugels van de rugleuning iets veranderd waardoor ze nu dichter op elkaar staan dan bij het oude model (van vóór 2003).

Daarna hebben ze (ongeveer 2 jaar geleden) de houten beugel vervangen door kunststof materiaal. Zo is de kans dat kinderen met hun benen om het leertje heen kunnen kleiner en is de veiligheid meer gewaarborgd.

Jouw stoel spant er qua tijd een beetje om. Zit je net op het randje van het oude en het nieuwe model.
Neem je stoel mee naar die mensen toe om het te passen.

Vraag die mensen waarvan je hem wilt kopen of ze de cm. willen opmeten tussen de twee houten achterplankjes van de rugleuning.

Als de cm van jouw stoel ruimer is dan heb jij het oude model. Is er geen verschil dan kan het prima.

Gr. Tube (een prénatallertje

amk

amk

14-12-2011 om 20:38

2005 / 2006

Ik heb mijn stoel met verkleiner begin 2006 gekocht en toen was het nog een houtenbeugel met leertje.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

15-12-2011 om 14:12

Tube

Er is dus wel een verschil.

Dan ga ik gewoon voor het "ouderwetse" systeem met de houten beugel.

Bedankt voor de informatie!

tube

tube

15-12-2011 om 17:36

Denk er om, jitske

De beugels van de stoelen van voor 2003, dus de hele oude, passen niet op de modellen van na 2003. Je kunt dus wel die set aanschaffen maar je moet even om die cm vragen. Dus ook wanneer je voor de horen beugel gaat .

Het is juist erg lastig om er achter te komen welke houten beugel wel zal passen omdat die van het oude en het nieuwe model erg o elkaar lijken maar toch zeker in maat verschillen.

en het ene past niet op het andere, helaas.

Dus: houten beugel van vóór 2003 past niet op de modellen van na 2003!

Als ik nog iets voor je kan doen dan roep je maar.

Succes ermee,

Tube

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

18-12-2011 om 19:48

Oei

Dat lees ik helaas te laat! Houten beugel is al betaald en onderweg. Spannend of hij gaat passen, en anders kan hij meteen weer op mp...
Bedankt voor je deskundige advies tube!

tube

tube

19-12-2011 om 08:30

Hihi, ik hoop het voor je

Laat je het nog even weten?

Gr. Tube

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

21-12-2011 om 18:21

Het past!

Gelukkig hoef ik niet op zoek naar een andere...

tube

tube

21-12-2011 om 22:12

Ahh, fijn

Dan weet ik zeker dat je enorm veel plezier van die stoel zal hebben. Was wel even spannend zeker. Dan ben je nu extra blij met je aankoop

Groeten,

Tube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.