Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

strijkkaatje

strijkkaatje

29-01-2012 om 15:31

Strijkboutzool schoonmaken

Wie heeft de gouden tip. Ik heb laatst zo een stoomstrijk ijzer gekocht met een stoom generator eraan vast. Maar nu heb ik een turn broekje per ongeluk van suede te heet gestreken en daar zit dus nu een gat in. Maar wat veel erger is ik krijg de zool niet meer schoon. Alles geprobeerd. Zo een stik van de blokker. Hielp een beetje allerlei andere dingen maar hij blijft vies en stroef. Het strijkt niet fijn en er komen ook vlekken op mijn kleding. Ook de gaatjes in de zool zijn vies. Baal er zo van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Laatst

Was daar een draadje over hier, check even het archief!

app-sent

sinas

sinas

29-01-2012 om 19:35

Ook weleens geprobeerd, dat ding

maar ik vond het helemaal niks, het stonk een uur in de wind en hielp dus niks!

Puck

Puck

30-01-2012 om 08:42

Zout

Volgens mij deed mijn moeder dat altijd met zout. royaal zout op een vel (kranten?)papier strooien en daar flink lang overheen strijken.

Hg strijkboutreiniger

Misschien helpt de speciale strijkboutreiniger van HG?

Chris

strijkkaatje

strijkkaatje

30-01-2012 om 11:11

Hg en zout

helaas, net geprobeerd met de hg, maar werkt niet. en het zout op een krant had ik ook al gedaan. zelf een doek mnet azijn werkt niet... baal baal baal!!

Van de tefalsite

1 - Het controlelampje van het strijkijzer gaat aan en weer uit.

Dit is de normale werking van de thermostaat die de temperatuur constant houdt.

2 - Hoe kan ik voorkomen dat de gaatjes in de strijkzool verstopt raken?

Voer regelmatig de zelfreiniging uit. Zie hiervoor de gebruiksaanwijzing. Gebruik nooit ontkalkingsmiddelen of azijn om uw strijkijzer te reinigen!

3 - Hoe kan ik voorkomen dat mijn stoomstrijkijzer lekt?

* De stoomregelaar dient altijd op "niet stomen" (of stand 0) te staan tijdens het vullen van het waterreservoir.
* U kunt pas met stoom strijken zodra de strijkzool op temperatuur is (het lampje van de thermostaat is uitgegaan).
* De thermostaat dient altijd in de (donker)gekleurde stoomzone te staan. Buiten deze zone is de temperatuur te laag om optimaal stoom te produceren.
* Gebruik de knop voor extra-stoom niet te vaak achterelkaar.
* Vul het waterreservoir tot aan het maximum-niveau.
* Zet de stoomregelaar altijd op "niet stomen" (of stand 0) als u klaar bent met strijken.
* Leeg het waterreservoir na elke strijkbeurt.

* Gebruik nooit puur gedistilleerd of gedemineraliseerd water. Gebruik alleen kraanwater. In geval van zeer hard water (meer dan 16.8°DH), kunt u het water voor de helft mengen met gedistilleerd of gedemineraliseerd water (zie ook vraag 1).
* Indien het strijkijzer gevallen is kan er schade zijn ontstaan aan het waterreservoir of de thermostaatbeveiliging. Laat het strijkijzer na een val altijd controleren door een erkend reparateur of door onze Technische Dienst in Veenendaal (zie optie "Consumentenservice>Servicecentrum").

4 - Hoe reinig ik de strijkzool van mijn strijkijzer?

U kunt uw Tefal strijkzool op de volgende manier schoonmaken. Steek de stekker in het stopcontact en zet de thermostaat op de stand “minimum”. Zodra het controlelampje is uitgegaan de stekker weer uit het stopcontact halen. Vervolgens kunt u met het “bekende” groen/gele (Sorbo) sponsje de nog lauwe zool schoonmaken. Dit kunt u doen met de groene (kunststof) schuurkant. Maak het sponsje vochtig met gewoon leidingwater. Gebruik nooit schoonmaak- of kalkverwijderende middelen.

Ik weet niet of het werkt, maar je kan het altijd proberen!

Vic

Vic

30-01-2012 om 13:04

Gelukkig

kun je ook heel goed leven zonder strijkijzer
Ik zou het ding gewoon weg gooien en t.z.t. een nieuwe kopen of vragen voor moederdag.

Ja maar vic

Strijkkaatje heeft 'm net, dat is toch zonde om weg te gooien.

Overigens heb je groot gelijk hoor, zonder strijkijzer vind ik het leven zelfs leuker!

Vic

Vic

30-01-2012 om 13:35

Savon

Ja, dat is jammer. Ik heb ook wel eens iets nieuws gesloopt, vreselijk zonde. Toen heb ik me zelfs nog afgevraagd of dat soort dingen niet onder de dekking van je inboedelverzekering valt

Noompje

Noompje

30-01-2012 om 16:12

Gouden tip!

Ik heb eens precies hetzelfde gehad en had van alles geprobeerd tot ik van iemand de tandpasta tip kreeg...
Een flinke laag tandpasta op je zool, dan aanzetten op hoge stand en als hij warm is op een handdoek afstrijken, werkte bij mij geweldig!
Succes ermee...
gr Naomi

Ilva

Ilva

01-02-2012 om 12:27

Ook last van

Ik heb er ook last van. Ik ga denk ik eerst het sponsje proberen en daarna de tandpasta. Nog speciale tandpasta gebruiken? Wij hebben van die blauwe gel van AH, of zou gewone witte (prodent of zo) beter zijn?

Ilva

Ilva

03-02-2012 om 14:33

Noompje!

Ik heb je tip van de tandpasta uitgeprobeerd. Ik had nog een probeertubetje met witte tandpasta. Eerst dacht ik dat het fout ging, het liep er niet af maar werd hard. Toen haalde ik de strijkbout over een oude theedoek en hij was helemaal schoon! Geweldig! De gaatjes nog even schoongemaakt met wattips en schoonmaakazijn en hij doet het weer! Bedankt voor je gouden tip!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.