Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hanne

Hanne

21-08-2018 om 19:10

Strijkijzer

Deze week heb ik twee strijkijzers weggegooid omdat ze wel een beetje warm werden, maar die paar hemden die ik ermee wilde strijken, zagen er na het strijken bijna net zo gekreukt als ervoor.

Ik wil dus een nieuwe. Het is niet de bedoeling om een stoomgenerator of zo te kopen, daarvoor strijk ik te weinig. Wie een goede tip?

Dees

Dees

21-08-2018 om 21:00

HemA

Ooit zwoor ik bij HEMA strijkijzers. Maar tegenwoordig gebruik ik een stoomgenerator.

Allemaal wel goed volgens mij.

Ik heb een Philips. Was rond de €70,- Prima ding, met stoomfunctie. Niet te licht, niet te zwaar en wordt snel warm.
De zool blijft mooi schoon, dat valt me wel op.

Tefal is ook prima, had het ook kunnen worden, maar ik moest een keuze maken.

Krisje

Krisje

21-08-2018 om 22:25

Ik strijk amper

Maar àls ik strijk doe ik dat met een stoomstrijkijzer van de Lidl. Volgens mij kostte dat zo'n 17 euro en hij doet het prima die 6 keer per jaar dat hij iets moet doen.

OND

OND

22-08-2018 om 06:23

Jammer

dat u die strijkijzers weggegooid hebt.
Zeker de oudere modellen zijn bijzonder robuust, betrouwbaar en makkelijk te herstellen.

Triva

Triva

22-08-2018 om 08:22

idd

Van de Lidl of Blokker of wat dan ook voor onder de 20 euro, ik heb er nu eentje met 'no drip' want ik ergerde me aan al dat gedruppel van dat water.

Monique

Monique

22-08-2018 om 09:36

Philips

Ik heb er eentje van Philips. Nadat de mijne het niet meer deed ben ik de oude strijkbout van mijn schoonmoeder gaan gebruiken. Nadat zij overleden was bleef deze over uit de inboedel en ik vond het zonde om hem weg te gooien (niemand hoefde hem, iedereen had al een strijkijzer) dus het kwam goed van pas dat ik deze nog ergens bewaard had, en wat OND inderdaad schrijft, het ding doet het nog hartstikke goed, terwijl ik gok dat deze al 20 jaar oud is.
Maar goed, daar heb jij nu niets aan. Ik zou er hooguit ook twee tientjes voor over hebben, volgens mij doen die het ook prima als je maar zo nu en dan strijkt.

Hanne

Hanne

22-08-2018 om 12:38

De oudjes waren te nieuw

De strijkijzers die ik weg gedaan heb waren goedkope, merkloze strijkijzers die warm genoeg werden. Ze deden wat ze altijd hadden gedaan maar ik kon er niets meer mee.

Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een Phillips, idd van een paar tientjes

margaretha

margaretha

23-08-2018 om 15:00

beetje OT

Gebruikt iedereen dan altijd de stoomfunctie ? Ik heb nl een hekel daaraan, als ik vocht nodig heb gebruik ik een plantenspuit (idd zoals vroeger). Geen druppen waar ik ze niet wil, niet die plofbeluiden als je een stoomstoot geeft en geen wolken boven je wasgoed. Ben ik hierin de enige ? (en mijn strijkijzer heeft dus wel een stoomoptie, zonder is niet te koop nieuw)

Monique

Monique

23-08-2018 om 15:36

het spraydingetje van het strijkijzer

Ik heb de stoom wel aanstaan maar het spraydingetje wat bovenop het strijkijzer zit gebruik ik ook vaak.
Vroeger kocht ik strijkspray, waarom weet ik eigenlijk niet, want water werkt ook prima.

Even héél offtopic, weten jullie dat als je met je sokken over een vloer loopt waar strijkspray op zit, dan je dan bijna meteen in spagaat gaat (zó glad !!) Heb ik een keer ontdekt toen ik even een rondje om mijn strijkplank liep

margaretha

margaretha

23-08-2018 om 17:22

oei die strijkspray

ik heb 1x een gratis fles gehad, ik bleef maar niezen tijdens het gebruik daarvan.

OND

OND

23-08-2018 om 17:52

Debunking "strijkspray"...

Als strijkspray drinkbaar zou zijn, zou het de hemel in geprezen worden als "superdrink": je hersenen werken er beter door, je barst van energie, de menstruatie wordt verlicht, de sexdrive aanzienlijk aangezwengeld, de buik platter, de ontlasting makkelijker, het humeur beter, het haar glanzender, de tanden witter, de gelaatsuitdrukking expressiever, de rimpels minder diep. "Wetenschappelijk getest": 98% van de dames zou het zonder voorbehoud aanraden aan vriendinnen.
O, en je kan er ook mee strijken .

Lang verhaal kort: strijkspray is vaak gewoon leidingwater waaraan een geurtje is toegevoegd. In het beste geval is het demi-water, waaraan bufferzouten en een geurtje zijn toegevoegd.

Monique

Monique

23-08-2018 om 21:56

Nee, geen water met een geurtje

Nee, ik geloof niet dat strijkspray water met een geurtje is. (Anders zou ik er niet over uitglijden op de vloer), ik ben juist even op zoek gegaan naar de ingrediënten, dit zit erin: Parfums, optische bleekmiddelen, geraniol, butylphenyl methylproponial, citronellol, hexyl cinnamal

OND

OND

23-08-2018 om 23:25

Water met een geurtje en optische bleekmiddelen, dan

"parfums": geurtje
"geraniol": geurtje (synthetische rozengeur)
"butylphenyl methylproponial": geurtje (synthetische lelietje-van-dalen geur)
"citronellol": geurtje (synthetische citroen-/citronellageur)
"hexyl cinnamal": geurtje (synthetische jasmijngeur).

Dat zijn overigens allemaal goed gekende alergenen.

Monique

Monique

24-08-2018 om 10:05

OND

Oke,leerzaam
En waar kwam het spekgladde effect dan van? De vloer was niet nat van de spray, maar wel spekglad, ik moest hem echt daarna schoonboenen anders kreeg je ongelukken. (echt heel anders dan wanneer je water op de vloer doet) er zat blijkbaar toch echt een bepaald goedje in die spray.

P.s. (de ingrediënten die ik in het andere bericht noteerde waren van een ander merk spray dat ik toen gebruikte, want dit was het enige dat ik even snel online kon vinden)
Zelf gebruikte ik toen spray van het Kruidvat

Half a twin

Half a twin

24-08-2018 om 10:10

bijna alle termen eindigen op ol

Zijn verschillende soorten alcoholen volgens mij. Geeft een vettig effect als het verdampt.
Heb zelf pas een hele plons alcohol op de badkamervloer gemorst, was ook zo'n vettige actie.
Geen wetenschappelijke feiten, heb niks nagezocht. Puur mijn ver weggezakte scheikundige kennis en ervaring. OND kan je er ongetwijfeld meer over vertellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.