Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Strijkpatronen voor borduren gezocht: waar?

Ik heb het borduren weer opgepakt, vind ik heel erg zen om te doen. Vroegeuh kon je vrij makkelijk in diverse tijdschriften strijkpatronen vinden (overstrijken op een kussenhoes of T-shirt) maar het lijkt niet meer te bestaan? Wie weet of het nog te vinden heeft of heeft deg. patronen dat ik eventueel tegen betaling kan overnemen?
Bedankt
Sini


Tijdschrift Love Embroidery
Etsy?
Er zijn ook boeken van bijv Trish Burrs Embroidery Transfers

Etsy en Amazon verkopen ze! Amazon.nl is snel binnen.

Bij ons heb je Pipoos. Dat is een winkel voor hobby's/creatief. En die hebben dus ook een hele afdeling borduren. Ze zitten ook online zag ik .

Ik heb vroeger veel geborduurd, maar deed eigenlijk alleen kruissteek-patronen. Daar kan ik je dus wel aan helpen, allerlei soorten. Laat maar weten als je dat wat vindt.

Sinilind

Sinilind

20-06-2023 om 13:50 Topicstarter

Is lief, TineWinkel maar ik ben lui en wil geen telmotiefjes! Heb ik vroeger gedaan met een merklap maar man man man...
Sini

Sinilind schreef op 20-06-2023 om 13:50:

Is lief, TineWinkel maar ik ben lui en wil geen telmotiefjes! Heb ik vroeger gedaan met een merklap maar man man man...
Sini

haha, snap ik hoor, geen probleem! Ik vond die opstrijkdingen juist een ramp - dan zat het net niet mooi op het stramien van de stof, manmanman...  

Belangrijkste is dat je lekker kunt ontspannen, zeker nu! Sterkte met alles!

carbonpapier en een kleurplaat. Of, bij een fournituren winkel een stift, waarmee je op stof kunt tekenen, dat was je er zo weer uit. Als je dan een niet te dik stofje hebt leg je er onder wat je wilt borduren en teken je dat over.

Edit, hier misschien iets bij?

https://www.heikina.nl/nl/category/borduurpatronen---samplers/

https://www.hobbygigant.nl/blog/borduurpatronen-om-zelf-te-borduren/

MRI

MRI

20-06-2023 om 20:00

pinterest?

Sini, in Amsterdam, in de buurt van station Sloterdijk, zit een winkel met heel veel knutsel- en handwerkspullen, Bruinink. Ik zou die eens bellen, misschien hebben die wat, of hebben ze tips. Het zijn aardige mensen daar.

Sinilind

Sinilind

20-06-2023 om 21:27 Topicstarter

goede tip Temet. Het AvL zit in Slotervaart, twee vliegen in een klap 😉
Sini

op Pinterest staan er veel en gratis ook nog!

Sinilind schreef op 20-06-2023 om 21:27:

goede tip Temet. Het AvL zit in Slotervaart, twee vliegen in een klap 😉
Sini

Voor mijn gevoel zit er nog best een flinke afstand tussen het AVL en Bruinink, maar ik woon in dat deel van de stad en ik rij geen auto. 

Bruinink is echt zo'n winkel waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. Er zijn wel meer van dat soort winkels in de westelijke tuinsteden, als de wijk in kwestie nog is ontkomen aan de stadsvernieuwing en de algehele verhipstering van Amsterdam. Ik was een keer met mijn dochter bij Bruinink en zag daar volgens mij spullen liggen waar nog een prijs in guldens op stond . Ik weet niet of ze het soort patronen hebben dat jij zoekt, dus misschien toch eerst even bellen als je liever niet voor niks komt. O wacht, ik zie nu dat ze ook gewoon een webwinkel hebben:https://www.bruininkwebwinkel.nl/ 

De site ziet er dan wel weer uit alsof de zoon van de eigenaar dat zelf op een zondagmiddag in elkaar heeft geknutseld

Veel sterkte in het AvL vandaag!

Is het nog gelukt Sini? Anders moet ik even zoeken, ik moet er nog wat hebben.

Sinilind

Sinilind

22-06-2023 om 10:40 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 22-06-2023 om 06:52:

Is het nog gelukt Sini? Anders moet ik even zoeken, ik moet er nog wat hebben.

Ik heb iets besteld op Amazon! Als het goed is ontvang ik het vandaag, anders meld ik me graag weer bij jou.

Bedankt!

Sini

Sinilind

Sinilind

22-06-2023 om 16:25 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 22-06-2023 om 06:52:

Is het nog gelukt Sini? Anders moet ik even zoeken, ik moet er nog wat hebben.

Op Amazon de perfecte patronen gevonden, ik ben voorzien, dank je wel!!

Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.