Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka

Ivanka

03-01-2018 om 15:29

String inlegkruisje

Weet niet zo goed welke rubriek deze vraag moet

Maar welke inlegkruisje voor een string raden jullie aan ?
Heb die van de eigen merken geprobeerd maar die vind ik waardeloos

Iemand tip ?


Tine Winkel

Tine Winkel

03-01-2018 om 16:34

wat vind je waardeloos?

want sowieso vind ik een inlegkruisje in een string een raar iets, maar zonder je argumenten wordt het lastig adviseren

40er

40er

03-01-2018 om 16:57

Eens

Met Tine.
Liefst al helemaal geen inlegkruisje, maar in een string vind ik ze al helemaal crisis.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-01-2018 om 16:59

Past gewoon niet

‘t Is met elkaar in tegenspraak: een string en een inlegkruisje.

Aagje

Tijgeroog

Tijgeroog

03-01-2018 om 16:59

Inderdaad raar

Met een inlegkruisje wil je iets opvangen. Daarvoor heb je oppervlakte nodig, hoe meer oppervlakte, hoe beter het erop komt. Een string heeft amper oppervlakte. Een inlegkruisje voor een string heeft dus ook amper oppervlakte. Gaat dus weinig opvangen...

bloemetje

bloemetje

03-01-2018 om 18:02

gewone inlegkruisjes

Ik draag altijd strings én gebruik regelmatig inlegkruisjes. Die speciale inlegkruisjes vind ik niet zo handig. Ik gebruik inmiddels al heel lang gewone inlegkruisjes en vouw die aan de buitenkant om de string heen. Werkt prima.
En ja, het ziet er wat raar uit, maar daar ziet niemand wat van

Ivanka

Ivanka

03-01-2018 om 18:05

Tine Winkel

Het verschuift......maar dat zal je denk ik met de merk inlegkruisjes ook hebben

En net wat iedereen eigenlijk zegt "het past niet"

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-01-2018 om 22:14

String

Het nut van een string ontgaat me al helemaal. Waarom zou je die überhaupt dragen? Dan kun je het inlegkruisje toch beter gewoon in je broek plakken zonder onderbroek (als het gaat om randjes o.i.d.)?

bloemetje

bloemetje

03-01-2018 om 22:40

het nut van een string

"Het nut van een string ontgaat me al helemaal. Waarom zou je die überhaupt dragen?"

Omdat de randen van een gewone slip kunnen 'tekenen'. Bij een wat strakkere broek, rok of jurk zie je de onderbroek, zeg maar. Hang natuurlijk wel van de pasvorm en het materiaal af of dit gebeurt. O.a. bij lichtgekleurde broeken of bij dun materiaal zie je het snel zitten.

"Dan kun je het inlegkruisje toch beter gewoon in je broek plakken"
Dat heb ik inderdaad wel eens geprobeerd, maar dat blijft bijna nooit goed zitten. In mijn strakke hardloop- en fietsbroeken gaat het overigens wel goed, daar doe ik het inderdaad wel. En bij rokjes en jurkjes ...

Tampon

zou een tampon niet effectiever zijn?

40er

40er

04-01-2018 om 19:21

Ligt er aan Flanagan

Een tampon gebruik ik bij een menstruatie, niet bij afscheiding. En soms gebruiken cliënten ook een inlegkruisje bij licht urineverlies (tena's kopen vinden ze schaamte voller)

Tango

Tango

04-01-2018 om 19:22

Ligt eraan

Waar je het inlegkruisje voor gebruikt. Is het alleen vanwege afscheiding zou ik geen tampon nemen. Als het tijdens de menstruatie is wel.
Dochter hier draagt ook strings. Als ze ongesteld is draagt ze gewone slipjes met maandverband.
Zelf draag ik nooit strings. Lijkt me echt heel vervelend zitten. Inlegkruisjes draag ik ook nooit.

Tango

Tango

04-01-2018 om 19:23

Haha

40er, tegelijk getypt.

Afscheiding

Komt voornamelijk uit de vagina. Dus of je nu een inlegkruisje in de string legt of de afscheiding via een tampon in de vagina afvangt, het eindresultaat is hetzelfde: minder kans op zichtbare sporen in de broek door het voortijdig opvangen.
Voordeel van een tampon is het niet schuiven of het ontbreken van stugge randjes van een inlegkruisje. Ik denk dat een inlegkruisje in een string, sneller zichtbaar is dan een 'wattenstaaf' in de vagina.

De vraag is nu of de string gedragen wordt om zichtbare randjes in een bv strakke legging te omzeilen.
Een string in combi met een string-inlegkruisje zal snel waardeloos zijn vanwege de irritatie van randjes van een inlegkruisje tegen de billen. Vandaar de suggestie tampon. Deze wel net zo vaak wisselen als tijdens een menstruatie om infectie te voorkomen.

40er

40er

04-01-2018 om 21:57

Tampon

Neemt te veel vocht op, je vagina droogt ervan uit om het even zo te zeggen. Een inlegkruisje zou dan het minst slecht zijn van die twee dingen, denk ik. Het liefst gewoon alleen katoenen ondergoed.

Vogel

Vogel

05-01-2018 om 15:35

Cupje!

Ik zeg het nog maar eens: met een menstruatiecup heb je bovenstaande problemen niet.
En met veelvuldig gebruik van inlegkruisjes creëer je afscheiding en irritatie. Google op wasbaar inlegkruisje string, ze bestaan!

Jackie

Jackie

05-01-2018 om 21:08

Vogel o.t.

Sorry even een offtopic vraagje over de menstruatiecup.. Hoe gaat dat met het verschonen, want je moet 'm natuurlijk even omspoelen toch? Maar gaat dat dan niet al druppend richting de kraan? En moet je dan opstaan ook? Of gooi je 'm leeg en plaats je 'm dan weer terug, dus zonder spoelen?

Ontopic: wasbare inlegkruisjes lijken mij inderdaad ook een goed en gezond alternatief.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-01-2018 om 21:15

Jackie

Thuis kies ik een wc uit met wasbakje ernaast, zodat ik kan blijven zitten, dat gaat prima. Elders kieper ik 'm meestal alleen leeg (maar je kunt dan ook iets met een flesje water ofzo doen). Overigens hoef ik meestal alleen de eerste 3 dagen gedurende de dag te legen (dan is het nogal heftig bij mij), en dan ook niet zo vaak, dus meestal kan ik af met alleen thuis legen.

Triva

Triva

06-01-2018 om 12:15

geestig

Zijn er echt mensen die een string willen dragen ook al hebben ze last van urineverlies?

Geestig toch dat een randje onderbroek onder een strakke broek belangrijker is dan doorlekken door diezelfde strakke kleding. Wat doen we onszelf toch aan, nou ja we, zo gek ben ik gelukkig niet.

Vogel

Vogel

06-01-2018 om 17:40

Nogmaals cupje

Thuis spoel ik ‘m om, dan kan ik zittend op het toilet bij de kraan, maar op mijn werk (en bij veel openbare toiletten) zit de wasbak in het halletje voor het toilet. Toen ik de cup net had ging ik in de weer met een flesje water maar dat is een heel geknoei. Nu plas ik er gewoon over heen. Vingers drogen met wc-papier en daarna goed handen wassen.

Wennekes

Wennekes

06-01-2018 om 18:44

Zichtbaar

En als het dan hielp, maar ik kan bijna precies vertellen of iemand string- of ander ondergoeddragend is.
Ik vind het daarnaast ook niet altijd mooi of gepast staan bij bv het omkleden in pak 'm beet de sportschool en vraag me de functie af waarom iemand dan überhaupt iets aantrekt als je toch al zo ongeveer in je achterwerk laat kijken. Zonder dollen, ik vind het zelden mooi bij mensen en heb het nooit echt begrepen.

bloemetje

bloemetje

07-01-2018 om 13:08

Triva

Wie heeft het over urine-verlies?

Grappig dat in deze draad vooral mensen reageren die én zelf geen inlegkruisjes gebruiken én geen string dragen.

Wennekes

Wennekes

07-01-2018 om 15:44

Dat weet je niet bloemetje, dus niet grappig

Ik heb beide geprobeerd.
Van het ene krijgt men sneller vaginale schimmels, van het andere een zere anus en meestal slappe billen in een broek of rok. Het schiet echt het onzichtbare doel voorbij in mijn ogen. En als ik hier dan soms lees hoe lang men kleding aanhoudt, schiet het ook daar een doel voorbij.

bloemetje

bloemetje

07-01-2018 om 17:36

Wennekes

"Dat weet je niet bloemetje, dus niet grappig. Ik heb beide geprobeerd."

Ik schreef ook: vooral.

"Van het ene krijgt men sneller vaginale schimmels, van het andere een zere anus en meestal slappe billen in een broek of rok."

Wie is 'men'? Bedoel je jezelf?
Ik moet er trouwens wel om lachen hoor. Een zere anus en slappe billen... Tjonge zeg. Ik heb nog nooit een zere anus gehad van het dragen van een string en slappe billen heb ik ook al niet. Waarom stel je de ondergoed-keuze van anderen ter discussie? We hoeven toch niet allemaal hetzelfde te doen en te dragen?

Triva

Triva

07-01-2018 om 18:02

bloemetje

Daar werd over gesproken in #11 als zijnde dat een tampon urine niet tegenhoudt.

En ja ik vind het echt geestig dat er mensen zijn die zich zo druk maken over een randje onder een strakke broek of jurk en zich het daardoor zo moeilijk maken. Jammer dat we in 2018 nog steeds niet kunnen accepteren dat je ook gewoon iets aan kan trekken omdat het lekker zit. Zo verbaas ik me ook nog steeds over het feit dat dames hoge hakken aan moeten blijkbaar in bepaalde functies. Zo verschrikkelijk seksistisch, waarom bepalen kleding en schoenen en stropdassen nog steeds zo veel? Ik ben terecht gekomen in een omgeving dat ik mij dat weer moet afvragen maar gelukkig kan ik mijn voorkeuren nog handhaven, de vraag is voor hoe lang. Ik heb me ook al meer aangepast dan ik wilde, jammer eigenlijk.

bloemetje

bloemetje

07-01-2018 om 18:25

voorkeuren

"En ja ik vind het echt geestig dat er mensen zijn die zich zo druk maken over een randje onder een strakke broek of jurk en zich het daardoor zo moeilijk maken."

Moeilijk? Ik vind een string lekkerder zitten dan een gewone slip. Hij zit op z'n plek en blijft op z'n plek. Bij een gewone slip zit ik steeds te hannesen om dat ding op z'n plek te houden. Vaak kruipt ie dan mijn bilspleet in, en daar is een gewone slip niet voor gemaakt, dus dat zit (bij mij) vervelend. Heeft niets met seksistisch te maken.

Misschien gewoon accepteren dat vrouwen vaak uitstekend in staat zijn om hun eigen keuzes te maken? In sommige draadjes hier op OOL zijn het juist vrouwen die elkaar de maat nemen en elkaar ter verantwoording roepen. Zo vindt Wennekes vindt dat vrouwen geen string moeten dragen omdat ze dan slappe billen zouden krijgen. Tja.

Triva

Triva

07-01-2018 om 18:29

tja

Jij draagt blijkbaar zulke strakke kleding (want je wilt het randje niet zien) en ja dan zal die onderbroek wellicht verschuiven. Wat minder strakke, wat beter passende kleding en het hele probleem is er niet.
Jouw keus, prima maar ik blijf het geestig vinden dat er mensen zijn die blijkbaar een strakke op de bil dragende kleding mooi vinden, dan dus een string moeten dragen en vervolgens gaan rommelen omdat ze ook nog last van afscheiding hebben. Draag wat minder strakke kleding en je probleem is opgelost.

bloemetje

bloemetje

07-01-2018 om 19:18

nee hoor Triva

"Wat minder strakke, wat beter passende kleding en het hele probleem is er niet."

Je zit er echt heel erg naast. Ik heb de indruk dat je geen idee hebt waar je het over hebt, en daardoor allerlei aannames doet.

Ik heb overigens helemaal geen probleem. Ik schreef al dat ik én graag strings draag én zonder problemen daarin inlegkruisjes gebruik. Er zijn diverse anderen in deze draad die daar problemen mee lijken te hebben.

Fysieke gelijkheid (ot)

De hoge hakken dragen bij aan een op fysiek gelijke ooghoogte met de meeste manlijke collega's, daar de man volgens de biologische normen genomen, in het algemeen langer is dan de vrouw.
Het op gelijke ooghoogte praten , draagt bij aan een gelijkwaardige discussie.

Hier in de familie is degene met de 9cm hoge hakken nogal klein van postuur, nl 1,60. Ik kan best begrijpen dat zij voor hoge hakken kiest. Zo hoeft je niet steeds aan een ander te vragen als je er zelf weer eens niet bij kan.
Ik wil hier niet mee aangeven dat de langere dames geen hoge hakken horen te dragen, maar het valt mij wel op dat een vrouw op hele hoge hakken vaak kort van lemgte is. Hoge hakken hebben dus naast een zakelijke ook een praktische functie.

-----

@Bloemetje, Wenneke gaf aan dat zij vond dat zij slappe billen had, tijdens het dragen van een string. Ze heeft geen oordeel over jou.
Het geval is dat niet iedereen is gezegend met stevige billen of tijd tijd heeft aan de bilspieren te werken om te voorkomen dat ze slap worden.
Draag wat je lekker vind. Je hebt in ieder geval niet te maken met hetzelfde probleem waar Ivanka voor staat.

Elly

Elly

07-01-2018 om 20:01

snap ik

"Hoge hakken hebben dus naast een zakelijke ook een praktische functie."

Dat snap ik nog. Wat ik dan weer niet snap, zijn hele lange vrouwen (>1.85) die ook op palen lopen. Dan steek je echt boven iedereen uit en maakt zo on-charmant en lomp. Maar ieder z'n keuze natuurlijk.

Verder snap ik het gebruik van strings, al vind ik ze zelf vreselijk zitten, maar het gebruik van inlegkruisjes snap ik echt niet. Krijg je inderdaad alleen maar een vies ruikende flamoes van.

40er

40er

07-01-2018 om 20:11

#11

Die cliënten dragen geen string hoor. Dat was alleen om aan te geven dat het niet altijd voor een lekkende flamoes is

Persoonlijk heb ik ook het liefst een string aan. Niet om randjes of omdat mijn kleding te strak zit, maar ik vind het fijner dan een grote slip.
Ben ik eens een inlegkruisje nodig dan draag ik meestal een boxer. Combinatie string + inlegkruisje vind ik niet fijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.