Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2019 om 09:13

Strobalen

Dit is misschien best een gekke vraag: ik zoek een paar goedkope strobalen. Dus echt van die rechthoekige blokken. Maar die kan ik nergens vinden. Ja, ze zijn er wel, maar dan meteen een vrachtlading vol. Hoe zou ik daar aan kunnen komen?

Jacquel

Jacquel

02-07-2019 om 09:26

Manege

Ik rij op een manege en mag daar af en toe voor een zacht prijsje wat strobalen meenemen. Het zijn grootverbruikers, dus ze kunnen wel een baaltje missen en de prijs is vriendelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2019 om 09:33

Oh, dat is een goed idee

met dat ik de vraag verstuurde dacht ik ook (voor het eerst ) aan een kinderboerderij. Hmm... grappig hoe je soms vast kunt lopen bij een oplossing vinden, terwijl het antwoord niet heel moeilijk is. Bedankt voor je tip, die heeft mijn kinderboerderij opwelling goed gedaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2019 om 11:10

Vervolgvraag

In eerste instantie had ik bedacht dat ik ze weer terug kan geven, maar achteraf, wil ik ze houden voor de tuin. Kun je stro buiten onder plastic goed houden? Jammer dat dat met plastic moet, dat wel, maar binnen wordt een beetje moeilijk.

rode krullenbol

rode krullenbol

02-07-2019 om 11:24

Ik weet het ...

Ik weet het: “Curiosity killed the cat”, maar Kaaskopje, ik vraag het toch maar: wat ga je met die strobalen doen?

Winkel

Bij de Welkoop of bij Ranzijn kun je balen per stuk kopen.
Je kunt ze goed bewaren onder plastic, maar dan moet je ze ook wel op een vlonder of pallet zetten zodat de onderste niet direct de grond raakt.
Hou ook rekening met opspattend regenwater.

Zitbankje

Strobalen zijn bij uitstek geschikt om eenvoudige bankjes buiten te maken. Tafellaken erop en je kunt zitten. Doe ik wel vaker bij een evenement. Onder plastic bewaren kan maar als het vochtig wordt dan gaat t snel schimmelen. En het trekt ongedierte aan. Daarom liggen ze op boerderijen altijd hoog en droog op een hooizolder bijvoorbeeld. Muizen zijn er ook dol op!
Stro/hooi wordt nu gemaakt. Vraag t eens bij een boer.

Biebel

Biebel

02-07-2019 om 13:25

nou Dat dus

precies wat Dorry omschrijft als functie van strobalen, is de reden dat ik ze ook zoek. (iets met een feest van een echtgenoot die 50 wordt, en ik me weer van alles op de hals gehaald heb...).
Dus, @Kaaskopje, mocht je onder de rivieren wonen (dat kan specifieker, maar is misschien niet nodig), dan kunnen we misschien samen op zoek. Of kun je die van jou naar mij doorschuiven

Tamar

Tamar

02-07-2019 om 15:00

feest

Dit is waarschijnlijk een open deur, maar je kan ook stoelen en tafels huren voor een feest. Dat deden wij voor onze bruiloft, ze kwamen het netjes brengen en halen.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2019 om 23:14

Helaas Biebel

Erboven. En hier voor een plusje extra. Man wordt 60.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2019 om 23:19

Tamar

Ja, ik weet dat je kunt huren. 😊 10 jaar geleden hebben we echt alles gehuurd.

Stro kan ik later in de tuin gebruiken als winterdeken.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2019 om 23:23

Dorry

Och ja muizen...daar zeg je zo wat. Door wat jij zegt, muizen, schimmel, klinkt het opeens minder ideaal. Hoog en droog is hier niet mogelijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-07-2019 om 08:53

Geen schuurtje Kaaskopje?

En je kunt ze ook weer teruggeven aan de kinderboerderij hè.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2019 om 09:06

Ginny

Ja, dat was mijn eerste plan. Maar toen werd ik hebberig, haha. Maar de overbrugging naar het winterklaar maken van de tuin is wel wat lang. Ik ga gewoon maar eens met ze praten. Als dezelfde beheerster er nog zit als al heel lang, kennen we elkaar wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2019 om 09:09

Schuurtje

Dat schuurtje is niet zo groot dat ik het voor stro opslag kan gebruiken. Ik heb er wel een tafel in gezet om tuinierspullen op te leggen. Ik zou kunnen kijken of het daarop past. Dan ligt het wel van de vloer en binnen. En in de winter tuinier ik toch niet .

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2019 om 09:10

Oh dom..

in de winter moeten ze juist op de grond. Pfff... laat maar, haha. Ik kijk gewoon wel wat mogelijk is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.