Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Super makkelijk kookboek,welke hebben jullie?

ik mag een boek uitzoeken, dus dacht aan een kookboek. Ik heb geen kookboeken in huis en hou niet van koken, ik weet eigenlijk ook niet goed hoe het moet. Dus ik wil een heel simpel kookboek, echt heel simpel, zoals hoe maak je boerenkool of andijviestamppot/nassi of noem maar op. Ook niet waarbij ik dan vanalles niet kopen. Sommige kookboeken zie je al 20 ingrediënten staan, dat wil ik niet. Hoop op reactie's, want ik kom er zelf niet uit.


Wannee.
 Ik neem aan dat dat boek nog gedrukt wordt. Ik heb een oude versie, ooit in de ramsj gekocht, maar het boek is vziw daarna meermalen gemoderniseerd en opnieuw uitgebracht. 
De officiële titel is Kookboek van de Amsterdamse Huishoudschool, maar in de praktijk heeft vziw iedereen het over Wannee (de schrijfster van de allereerste versie).

Wannee geeft uitleg over alle basics: aardappelen koken, soep maken, cake bakken, toetjes etc. En het gaat van simpel tot ingewikkelder, dus als je dingen eenmaal in de vingers hebt, heb je nog altijd wat aan dat boek.

dan

dan

09-10-2022 om 11:18

Pas eind deze maand verkrijgbaar dus nog geen reviews maar zag het voorbij komen. Eenvoudig lekker van Teunie Luijk-Bakker. 

Zelf heb ik amper kookboeken liggen dus kan niet echt een goed advies geven. 

Het nieuwe kookboek heb ik in een oude versie, volgens mij zonder foto's, daar staat echt de basis in, als ik twijfel over kooktijd of welk kruid erover iets moet kijk ik hierin.

Kookook heeft foto's, basisrecepten en ook verschillende variaties op gerechten. Er staat heel veel uitleg in over producten en hoe iets klaar te maken.

Bekijk Het nieuwe kookboek op: https://www.bol.com/nl/p/het-nieuwe-kookboek/1001004005964384?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

https://www.bruna.nl/boeken/kook-ook-9789066119864?utm_campaign=channable_feed&utm_content=&utm_source=zanox&utm_medium=affiliate&utm_term=nl.redbrain.shop&utm_content=176013&awc=8378_1665310584_a949fbeb401cc4c4b49fa2903bc6559d

https://www.bol.com/nl/nl/p/het-margriet-kookboek/9200000085089686/

Kookboek van Margriet. Ik heb zelfs de oude van mijn moeder nog. Simpel uitgelegd, goede recepten.
(Recepten uit de mijne van 20 jaar oud en die van mijn moeder van 60 jaar oud zijn wel anders. In de oude staan bv recepten voor de wonderpan)

Wannee, daar ben ik ook ooit mee begonnen. En als ik ns wat wil opzoeken, van de basisdingen (bv kooktijd en kruiden bij bietjes, hoe maak je hachee ),  dan pak ik die er weer bij.

KookOok. Ooit gekregen bij de aanschaf van mijn eerste fornuis en ik gebruik het nog regelmatig. Geen poespas maar gewoon de basis plus als je wil de uitleg en foto's van 'wat is wat'. Weet niet of het nog verkrijgbaar is?

Eventueel naar een boekhandel gaan en boeken bekijken wat je aanspreekt?

mut

mut

09-10-2022 om 16:42

Studentenkookboek geschreven door Berty van Essen

maar wil je wel (beter) leren koken, want als die ambitie er niet is dan kun je beter een ander boek kiezen lijkt mij?

Ik hou bijv enorm van koken, maar heb geen enkel kookboek, want ik kook enkel op gevoel. Ik kan ook nooit 2x exact hetzelfde gerecht maken, want houd ook niet bij hoeveel kruiden ik er bij gooi en welke. Ook vraag ik weleens recepten aan vrienden als ik lekker bij hen heb gegeten, maar alsnog hou ik mij nooit 100% aan dat recept. Zal best een tekortkoming zijn, maar ik heb het maar geaccepteerd inmiddels 😁

kookboeken van Blue Band.
De boeken hebben een ringband en hebben het formaat van halve A4, nemen op het aanrecht weinig ruimte in beslag. Van ieder gerecht een foto.

studentenkookboeken of budgetkookboeken. Omdat die rekening houden met budget zijn die simpeler in recepten en dus minder ingrediënten. Ooit iemand zo’n boekje kado gedaan en die was de helft van a5 formaat. 
Weet je zeker dat je een kookboek wilt kopen? Er staat genoeg online tegenwoordig. 

Koken voor dummies
Daar mee leer je echt koken.

Kikki39

Kikki39

09-10-2022 om 19:39 Topicstarter

ja, ik mag een boek uitzoeken en ik hou niet van lezen. Tja, dan moet ik iets anders kiezen en omdat ik geen keukenprinses ben. Maar ik vind het wel leuk om het ook wat te leren.

Kikki39

Kikki39

09-10-2022 om 19:49 Topicstarter

ik twijfel tussen wannee, Margriet, kookook of het nieuwe kookboek.

ik zou dus met deze titels naar n boekwinkel of bieb gaan om ze gewoon eens door te bladeren? Of zelfs eerst uit de bieb lenen om te merken of n bepaald boek voor jou 'werkt'?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.