Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

24-03-2009 om 06:28

Super makkelijk verjaardagseten

A.s. zaterdag viert mijn zoon zijn verjaardag. Nu hadden we bedacht om dat vanaf 4 uur te doen en dan kunnen mensen een hapje blijven eten. Nu ben ik absoluut geen keukenprinses. Laatst bleef ik bij vrienden eten op de verjaardag en toen hadden zij een heel buffet met allerlei pastasalades etc. Zij heeft samen met haar moeder twee dagen in de keuken gestaan. Dat kan ik allemaal niet en ik heb er de tijd helaas niet voor. Moet het ook in mijn up doen.

Ik dacht aan soep, broodjes en wat er dan bij? En wat voor soep?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

24-03-2009 om 07:03

Lynna

Bijv. tomatensoep en groentensoep, zet stokbroden met kruidenboter en bijv wat kaasjes en paté neer (of van die kleine voorgebakken minibroodjes) en maak een grote bak fruitsalade.

angel3

angel3

24-03-2009 om 09:34

Pasta salade

is zo n beetje het simpelst wat je kan maken.
Wat ik altijd doe met dit soort dagen:

- pasta salade (pasta, blikjes tonijn, tomaten, lekkere dressing, zoiets)
- groene salade (paar zakjes leegschudden en oppimpen met gedroogde tomaatjes en bijv gerookte kipfilet en lekkere dressing)
- stokjes sate (uit de vriezer ontdooien in magnetron en op theelichtje zetten met stokbrood)

Soep doe ik eigenlijk nooit want wij zijn niet zulke soepeters. Broodjes smeren is bijna meer werk dan een pastasalade maken en die salade kun je met gemak een avond vantevoren maken (wel gekoeld houden). Ik haal ook nog weleens van die quiches van de Appie of de Hema voor erbij.

Suk6

Hier is favoriet....

met verjaardagen een aantal verschillende dingen.
We hebben een keer in een grote pan shoarma gebakken en dan een bak met sla komkommer en paprika er bij gezet.
Was groot succes en zo klaar.

Ook de gewone broodjes kroket en frikandel blijven erg goed gaan.

Een grote bak met sate gemaakt,kip is zo klaar ,van te voren in de marinade gemaakt en daarna alleen even bakken( of van te voren bakken en even doorwarmen.)Stokbrood en een grote bak eiersalade + huzarensalade erbij en klaar.
Soep doe ik nooit want dat wordt hier niet goed gegeten.
Ik zou niet te moeilijk doen, ik denk altijd maar zo, ze hebben al machtige taart op etc en dan wordt er niet zo heel uitgebreid meer gegeten.

Guinevere

Guinevere

24-03-2009 om 10:33

Chinees

Het allergemakkelijkste in dit geval: chinees halen!

Massi Nissa

Massi Nissa

24-03-2009 om 11:09

Broodjes

Blijven er veel kinderen eten? Dan zou ik broodjes knakworst maken (eventueel met gedroogde uitjes, mmmmm) en ik zou van te voren (kan weken van te voren als je ene diepvries hebt) een heleboel mini-gehaktballetjes maken die je even in de oven zet om op te warmen. Die kun je ook weer met bijvoorbeeld Turks brood en satesaus eten. Soep erbij voor de volwassenen, stokbrood of Turks brood met een lekkere tapenade of wat kaasjes ofzo. Ik houd zelf heel erg van picknick-eten, dus allemaal kleine gerechtjes, beetje buffetachtig.
Ben benieuwd wat je gaat maken,
Groetjes
Massi

an mien

an mien

24-03-2009 om 16:18

Taco's en tortilla's

Ook heel makkelijk:
kipfilet bakken met totillakruidenmix
gehakt rulbakken met tacokruidenmix kan allebij van te voren even opwarmen klaar.
in bakjes erbij zetten: geraspte kaas, blokjes paprika,
tomaat, sla, komkommer, mais, ananas, perziken, zure room, salsasaus en natuurlijk taco's en totillas.
iedereen pakt wat hij of zij lekker vind.

eet smakelijk en een fijne verjaardag

an mien.

Of vlees met saus

En dan een bak sla en brood erbij.

Bijvoorbeeld kipfilet met ui bakken, paar lepels mosterd en honing erbij, afblussen met witte port en wat creme fraiche erbij. (zout peper en tijm kan ook nog)

Of gehaktballetjes met tomatensaus. Pilav, kip stroganoff etc etc.

Gr.
Moon32

Lynna

Lynna

29-03-2009 om 10:17

Geslaagd!

Uiteindelijk had ik van die grote zakken met Unox kant en klare tomatensoep. Iedereen vond hem heerlijk, lekkere smaak en van die grote brokken tomaat. Ook nog een kleinere zak kippensoep. Turks brood erbij, kruidenboter. Een focaccia van de AH. Diepvries chickenwings van de AH. Grote zak poffertjes voor de kinderen. Tomaatjes, druiven. Ex was zwaar teleurgesteld, die had gehoopt op patat met berehap, maar hij had dit jaar pech

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.