Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

13-10-2008 om 07:16

Teak tafeltje white washen

Ik ben bezig met de herinrichting van mijn huiskamer en wil nu een teak tafeltje white washen. Ik heb verf gekocht en heb gister met een doekje de onderkant van het tafeltje gedaan. Maar dat trekt er helemaal in! Ik heb ook nog een tweede laag gedaan en als je heel erg goed kijkt zie je een lichte witte glans.

Het tafeltje is helemaal onbewerkt, daarom dacht ik dat ik het er wel zo op kon smeren. Of moet ik het toch voorbehandelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

13-10-2008 om 07:32

Echt whitewashen

De tafel is onbewerkt,dus dat slurpt verf!Je zult het een aantal keren moeten doen,denk ik.(Overigens is echt whitewashen iets anders,dan bewerk je de tafel met de staalborstel,dan whitewash erop en dan inboenen met was.
Daar zijn speciale pakketten voor te koop.)
Veel succes! Groetjes,Bastet

Lynna

Lynna

13-10-2008 om 21:42

Voorbehandelen?

Zou ik het beter kunnen voorbehandelen?

Bastet

Bastet

14-10-2008 om 18:21

Nee

Nee,want ik denk dat jouw product geen onderdeel is van het echte klassieke whitewashen.ik zou gewoon steeds een laagje erop doen,en goed laten drogen,totdat het tafeltje de kleur heeft die jij wenst.
Veel succes!
Bastet

Echt whitewashen doe je met

krijtverf!

Bij de praxis verkopen ze dit of bij een goede verfwinkel. Het is een ouderwetse methode en je krijgt echt de gewenste
look. Je moet nog wel het kastje erna in de blanke lak of white wash was zetten.

Bastet

Bastet

16-10-2008 om 07:28

Of een compleet pakket bestellen bij www.amazona.nl
Daar zit alles in wat je nodig hebt.
Groetjes,Bastet

Ilona

Ilona

16-10-2008 om 10:05

En donkere teak dan?

Mag ik even inbreken? Ik heb donkere teak meubelen, die zijn dus al bewerkt. Er zit zo'n vettig laagje op (geen idee wat het is). Weet een van jullie dan hoe ik die weer blank kan krijgen?

Groetjes,
Ilona

Bastet

Bastet

16-10-2008 om 12:08

Ilona

Dat zat ook op mijn kast,dat zal was zijn.Flink de staalborstel erop,dan de krijtverf,dan de blanke was erop.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.