Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brianna F

Brianna F

04-06-2010 om 13:21

Terrasoverkapping

2 jaar geleden had ik al eens een vraag gesteld over een overkapping. Inmiddels staat deze er en zitten we in de zomer als de zon schijnt onder een parasol in de tuin, omdat het veel te warm is onder de overkapping. oh wat verlang ik terug naar de begroeide pergola, lekker koel, schaduw etc. Kortom, spijt als haren op mijn hoofd.
Maar goed, hebben screens of doek erover of eronder nog enige zin, ook ivm met de overdosis licht in de zomer, ik zit liever in de schaduw.
Dochter kon onder de pergola altijd op haar p.c. werken, dat gaat nu ook niet meer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

04-06-2010 om 13:24

Brianna

Mijn ouders hadden onder hun overkapping druiven groeien, die deden het daar supergoed, het staat heel mooi én het houdt de zon tegen (+ niks leuker dan boven je hoofd een trosje druiven plukken op je eigen terras, de kleinkinderen vonden dat geweldig!). Is dat geen optie?

Wij zijn wel helemaal blij!

Wij hebben sinds dit voorjaar een terrasoverkapping op ons terras op het zuiden.
Bij ons gaat het zonnenscherm eroverheen. Wij vinden het een uitkomst. Scherm uit als de zon te heftig is, en weer naar binnen op gewone dagen.

Succes

Brianna F

Brianna F

04-06-2010 om 15:44

Reina

Die druiven had ik over de pergola groeien, samen met een blauwe regen. Fantastische schaduw, lekkere blauwe druiven, totdat meneer F bedacht dat het wel erg veel troep gaf (lees vallende bladeren/druiven ) en daarom de overkapping erdoor drukte. Dus hij ziet mee aankomen met m'n druiven

Brianna F

Brianna F

04-06-2010 om 15:45

Romyl

En dat is gewoon een zonnescherm van katoen? Was dat er al voordat je de overkapping aanlegde of erna pas?

reina

reina

05-06-2010 om 10:17

Brianna

Jammer, maar da's waar, levend spul geeft 'rommel' En een lap katoen eronder? (4 ophangpunten waaraan je lusjes kunt hangen?)

Ikea is your friend

Vorige week heb ik net een tarp gekocht bij de IKEA; een witte lap met oogjes er in geslagen. Die zou je onder je afdak kunnen hangen tegen het invallende zonlicht. Of je kunt er rieten matten opleggen; je weet wel waar je een eenvoudige afscheiding in je tuin mee kunt maken.

Dorry

Brianna F

Brianna F

07-06-2010 om 11:31

Dorry1

Das een idee, hebben ze die ook van 4 bij 6 meter?

Brianna

Geen idee, maar je kunt er toch ook twee naast elkaar hangen? Er zitten dus nestelringen in en met haakjes kun je ze dus zo ophangen. Ik geloof dat ze 29 euro waren of zo. Of heb je het over die rieten matten??

Dorry

Brianna F

Brianna F

07-06-2010 om 19:36

Dorryl

Nee, over de stof. Het lastige is dat ik geen ophangpunten heb, de overkapping is van kunststof, dus daar kunnen geen gaten in geboord worden voor bevestigingspunten. Aan de achterkant waar deze tegen de muur staat natuurlijk wel.
Ik pieker er nog even verder over, want op zich ben je natuurlijk voor een appel en een ei klaar met zo'n doek.

Bevestigen

je kan er zelfklevende handoekhaakjes op plakken en daar het doek aan bevestigen.( eventueel met een elastiekje of touwtje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.