Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

HenkHuiting

HenkHuiting

10-05-2016 om 18:52

Theedoek/keukenhandoek

Als jullie nieuwe theedoeken en keukenhanddoeken aanschaffen letten jullie dan op de stof (dik of dun) hoe het voelt, (zacht of hard) en hebben jullie liever theedoeken/keukenhanddoeken met een leuke opdruk of nemen jullie genoegen met een simpele met 1kleur of zo'n boeren doek (met hokjes)?


Christel

Christel

10-05-2016 om 19:09

Niks te doen

Henk?

HenkHuiting

HenkHuiting

10-05-2016 om 19:16

Christel?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-05-2016 om 19:25

Hallo

Ik ben momenteel aan het sparen voor de Jumbo actie. Leuke keukenhand- en theedoeken met ruitmotiefje. Ik heb er nog niet aan gevoeld Momenteel heb ik een allegaartje, zelfs nog krijgertjes van mijn voormalig schoonmoeder (gekregen in 1994!), en een setje dat ik ooit heb gekocht tijdens verhuisklussen.

Hanne.

Hanne.

10-05-2016 om 19:44

Ehmmm...

Geen idee. Het 10 jaar geleden voor het laatst iets gekocht. Geen idee waar ik op gelet heb. Ze hebben een leuk (uni) kleurtje.

In de praktijk gebruik ik vooral de simpele witte die ik uit ee erfenus van mijn tante kreeg kreeg toen ik op kamers ging. Die drogen het lekkerst.

Angela67

Angela67

10-05-2016 om 19:47

pyamaposting?

ja! leuk! zullen we alle items van de linnenkast en uitzet gaan bespreken?
gr Angela
ps Henk, het gaat over deze posting: http://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-doen-met-oude-pyjamas

HenkHuiting

HenkHuiting

10-05-2016 om 19:58

Waarom word ik gerelateerd aan een gekke man die pyjamas verzameld of zo? Of iemand die een obsessie heeft, en geen afscheid ervan kan nemen?

Angela67

Angela67

10-05-2016 om 20:04

jij snapt 't!

misschien is obsessie een verkeerd woord, misschien moet je het een bijzondere belangstelling noemen? Misschien zijn daar aparte fora voor?
gr Angela

HenkHuiting

HenkHuiting

10-05-2016 om 20:06

Ik wil niet geassorcierd worden aan iemand met een 'pyjama' fetisj, geliefde mij met rust te laten want ik ben niet dezelfde persoon als die 'pyjama' festisj gast.

Christel

Christel

10-05-2016 om 20:15

Maar Henk

vraag jij je echt serieus af waar mensen op letten bij de aanschaf van keukenhanddoeken? Let iemand daar echt op?

Maar goed, voor je statistiek: als ik een paar keer misgrijp heb ik te weinig. Dan huppel ik de Action in, grijp wat zwart spul (donkergrijs mag ook) en dan ben ik klaar.

Vertel eens hoe jij en Ingrid dat regelen?

vlinder72

vlinder72

10-05-2016 om 20:17

Nergens

Ik let nergens op. Ik heb al mijn theedoeken gekregen. Uit erfenissen of omdat mijn moeder er tig over had. Een theedoek is een theedoek.

HenkHuiting

HenkHuiting

10-05-2016 om 20:19

Wij

Wij gaan 1x per 2/3jaar nieuwe handdoeken en keuken doeken etc kopen, qua handdoeken houden wij wel van felle kleuren en kopen wij dus ook allerlei velle kleuren, waaronder rood, groen en lichtblauw (en nog meer) gewoon neutrale kleuren dus, qua keukenhanddoeken en theedoeken houden wij wel van leuke opdrukken zoals soort bladeren of een kip, maar natuurlijk zijn simpele stippen zijn ook leuk!

bieb63

bieb63

10-05-2016 om 20:36

hier

Twee zaken: kleur is belangrijk, evt. motief (ivm kleuren in de keuken), iets bijpassends dus. Liefst 1 om te drogen (vaat e.d.) en 1 om de handen te drogen (dus zachter). En verder ga ik altijd voor zo goedkoop mogelijk voor dergelijke zaken. Dus als ik iets naar tevredenheid vind bij Blokker, Zeeman, Hema, of Action is het mij prima. Zal er nooit veel geld aan uitgeven en vind altijd wel iets bij een dergelijke zaak.
En verder: ik doe jaaaaaaren met die dingen, koop het dus zelden.

Alicia

Alicia

10-05-2016 om 20:43

Blokker

ik ga ook altijd naar de Blokker, en dan wil ik een setje. Een klein handdoekje en een theedoek in dezelfde print. Kost weinig en gaat jaren mee.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-05-2016 om 20:50

Leuk

Ik vind het wel een leuk onderwerp, omdat ik dus slechts eenmaal in mijn leven een hand- en theedoek heb gekocht voor mezelf. Badhanddoeken zelfs nog nooit. Mijn eerste uitzet heb ik bij elkaar gespaard met benzinezegeltjes en deels gekregen van mijn voormalig schoonmoeder. Een paar jaar geleden heb ik twee keer mijn kerstpakketpunten ingezet voor handdoeken en badlakens. Voor de komende 20 jaar ben ik dus weer voorzien.

Passend bij interieur.

Ik ga niet over één nacht ijs bij zo'n belangrijke aankoop.

Kleur moet passen bij interieur van onze open keuken, geen drukke prints, stof moet soepel zijn, geen ijzeren ring in de stof om op te hangen, randen moeten vlekkeloos gestikt zijn anders gaat de stof kromtrekken, geen kreukelstof want dat scheelt strijken, geen stof die gaat pluizen zodat mijn wijnglazen poezelig lijken en dat alles voor een redelijke prijs.

Ik neem er altijd een snipperdag voor op als ik nieuwe thee-en keukendoeken moet hebben.

En ook

belangrijk de ervaringen van andere mensen. Ik heb de laatste jaren af en toe nieuwe theedoeken gekocht bij de hema. Hoorde ik daarna dat die partij eerst heel veel gewassen moest worden voor het lekker afdroogt. Pff wat een crime. Dus nu vraag ik eerst naar ervaringen bij collega's, vrienden of familie. En anders heeft iemand ook nog wel eens een leuke partij die bij mij beter past dan een ander.
Kleur is toch wel belangrijk.

40er

40er

10-05-2016 om 21:49

uitzet

Hier nog bezig met de theedoeken en keukendoeken van mijn uitzet.... bijna 20 jaar getrouwd

Handdoeken wel eens bij gekocht, liefst in neutrale kleuren

Triva

Triva

10-05-2016 om 22:51

Urslau

Een nacht in een emmer met veel azijn en wat water en daarna is het vaak met een keer of drie wassen wel klaar hoor en in de tussentijd kun je ze gewoon gebruiken natuurlijk.

marinade

marinade

10-05-2016 om 23:48

Textielmuseum

Ik droog het liefst met een designtheedoek. Zie de webshop van het Textielmuseum. Daar beleef ik nou plezier aan

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2016 om 16:38

Christel

De keuze van de stof van een theedoek is een zeer serieus onderwerp en dan maak ik geen grapje.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2016 om 16:47

Moet goed absorberen

Je hebt theeedoeken die na twee kopjes al als een dweil in je hand bungelen. Niks waard. Ze moeten van goed stevig katoen zijn. Dus ik voel en betast de stof of mijn leven ervan afhangt.

Wij gebruiken theedoeken overigens ook als handdoek als het zo uitkomt. We hebben een afwasmachine en hoeven alleen de onderkant van bordjes, kopjes en schalen soms even met de hand te drogen. Fabrikanten snappen nog steeds niet allemaal dat ze even inkepinkjes in de voet (is daar een officiële naam voor?) van een kommetje of mok moeten 'designen' zodat daar geen water meer in blijft staan in de vaatwasser.

Marinade

Dat is aan mij nou zo niet besteed, mooie theedoeken. Ik weet niet precies wat er allemaal mee gebeurt, maar na een paar weken zien ze er al niet meer uit. En ik was toch echt wel eerst af voor ik ga afdrogen ;0). Ik had het er toevallig met mijn moeder over, die heeft allemaal brandschone theedoeken die ze al decennia lang heeft. Ze had er nu één weggedaan omdat hij helemaal versleten was. Maar nog wel schoon!

skik

Caesar

Caesar

11-05-2016 om 17:42

Inderdaad Kaaskopje

Theedoeken hoeven wat mij betreft niet mooi te zijn, het soort katoen is wel heel belangrijk. Je kan in de winkel al voelen aan het katoen of het een fijne theedoek of een nare gaat worden.
De meeste vaat gaat overigens gewoon in de vaatwasser (goed idee van die inkepinkjes), maar niet alles. Dan is het fijn een goede theedoek te hebben. Slechte theedoeken maken ongelukkig

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-05-2016 om 17:44

Bedankt!

Ik zit me kapot te lachen hier

Tine Winkel

Tine Winkel

11-05-2016 om 19:10

inkepinkjes

sjonge, ik moest echt even goed lezen (ik 'zag' klemtoon op 1e en 3e lettergreep, rijmend op 'vinkjes' zal ik maar zeggen...)

Bennikki

Bennikki

11-05-2016 om 21:58

En ik las

Inkiepinkies. Maar serieus, waarom is dat geen ding? Waarom selecteren we niet al ons serviesgoed hierop, briljant Kaaskopje!
Ik heb al lang niet meer zo gelachen om een draadje, dankjewel Wil en je snipperdag, en Henkhuiting met je kippenopdruk!

haha Skik

dat heb ik ook. Mijn moeder had smetteloze theedoeken en die van mij hebben vrij snel vlekken (die er niet meer uit willen).

Wat doe ik verkeerd??

Boeiende discussie trouwens, ik heb me nooit zo in theedoeken verdiept. Ik heb een aardig stapeltje, de een droogt lekkerder dan de ander, mwah dan pak ik gewoon een volgende. Geen probleem.

Goudvis

Goudvis

11-05-2016 om 22:33

zwarte

Ik koop alleen zwarte van de Hema. Met een wit draadje erdoor zodat het vierkantjes lijken. De Hema heeft altijd goed drogende doeken. Kippen komen er hier niet in en appeltjes enzo ook niet. Geen gezellige theedoeken voor mij, het moet bij het interieur staan.

Christel

Christel

11-05-2016 om 22:54

Ik was vandaag bij de action

en mijn theedoeken zijn van Egyptisch katoen. Zo, heb ik even opgelet hè!

Overigens wil ik ook geen koeien, theepotjes of andere ongein op mijn Egyptische katoentjes hoor.

Inkiepinkies.

De bekers van de Ikea hebben van die sleufjes voor de afwatering!!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.