Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Molletje

Molletje

21-06-2018 om 09:53

Tickets via Viagogo?

Eind juli ben ik in Verona en dan treedt daar stomtoevallig in de Opera één van mijn jeugdidolen op: Sting. Jammer genoeg is het concert uitverkocht. Via Viagogo zijn er nog wel kaarten te krijgen. Nou ben ik eens gaan googlen op hoe betrouwbaar dat is en ik krijg eigenlijk net zoveel positieve als negatieve berichten. Ik las dat Viagogo de verkoper pas betaalt als de koper daadwerkelijk naar het evenement is geweest. Maar hoe zit het dan met tickets op naam? En hoe kun je controleren of de tickets niet twee keer zijn verkocht, zodat je er met de barcode niet meer in komt? Ik wil graag naar het concert, maar ik wil natuurlijk niet worden opgelicht.
Iemand hier ervaring? Of tips hoe ik veilig aan kaarten kan komen?

JJ

JJ

21-06-2018 om 10:53

ik zou het niet doen

Ik heb geen ervaring als koper op Viagogo, wel als verkoper, al heb ik uiteindelijk mijn kaartje gewoon op Ticketswap verkocht.

Het is inderdaad zo dat koper pas zijn geld krijgt als je echt naar binnen bent geweest, dus opgelicht zal je niet worden in die zin, behalve dat je kans loopt voor een dichte deur te staan en je dan dus moeite moet doen om Viagogo te vertellen dat je niet binnen bent gekomen. Geen idee hoe ingewikkeld dat is.

Verder kun je als verkoper op Viagogo zelf de prijs bepalen en is de commissie die Viagogo zelf vangt erg hoog.

Ik zou er zelf niet kopen. Ticketswap wel enkel goede ervaringen mee, maar ik zie dat daar geen kaarten worden aangeboden voor Sting in Verona.

https://shoppingervaring.nl/viagogo-reviews/

Lou

Lou

22-06-2018 om 17:47

Citaat van Paradiso op facebook

"Dit concert is uitverkocht. We wensen de gelukkigen met een kaartje veel plezier!