Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tip tegen wespen en bijen, werkt echt

Hoi, als je last hebt van bijen en of wespen, zet dan een bakje met water en kruidnagel bv buiten bij je terasje, die geur blijven ze verre van uit de buurt. Ik vind het zelf zo lastig als je buiten wat wilt eten, of lekker wilt zitten ook qua veiligheid voor de kids werkt dit zowel binnen als buitenhuis.
groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

23-07-2010 om 16:05

Ah!

Dat ga ik proberen! Ik haat wespen!
Groetjes, Bibi

Puck

Puck

24-07-2010 om 09:35

Ik wil ook de details

Hoeveel, wat, hoelang werkt het....
Ik haat ook wespen, één van de mooiste zomerse geneugten is een volle wespenval leegkieperen

reina

reina

24-07-2010 om 11:54

Ik ken deze 'truc' al langer en heb het ook een paar keer geprobeerd, maar ws had ik de verkeerde kruidnagels, want de wespen zoemden er vrolijk omk heen

Bij ons hielp het niet

Of misschien deden wij iets fout?

Vorig jaar op vakantie stikte het van de wespen.
Ik had ook de tip gelezen over het water met kruidnagels, dus heel optimistisch vulde ik een bakje en deed daar 3 kruidnageltjes in.
Hielp niet, sterker nog, de wespen gingen (ons waarschijnlijk stiekum uitlachend, want ik kon zweren dat hun zoemetje anders klonk)op het randje van het bakje zitten. Dus nog meer kruidnagels erin...Het resultaat bleef hetzelfde, het werd best druk op het randje van ons bakje. Na een paar uur had ik (lichtelijk wanhopig) al bijna 2 hele zakjes verdeelt over 4 kommetjes, en was ik al naar de plaatselijke supermarkt gegaan voor citroenen. Want volgens ons aller google hielden wespen al helemaal niet van de combi kruidnagel en citroen. Nou...wel dus!
Toen maar een lege colafles te lijf gegaan (doormidden snijden, onderste deel vullen met ranja, cola of iets anders zoets, bovenste deel er omgekeerd op en dat geheel een stukje uit de buurt zetten)
En dat hielp wel. Binnen no time zwommen er wel 50 wespen in mijn brouwsel, en na een dag was de fles vol. Nog een keer herhaalt, en daarna nog amper wespen gezien.
Ik denk dat het overbodig is te melden dat ik een bloedhekel aan die beesten heb....

mirreke

mirreke

24-07-2010 om 15:36

Vorig jaar draadje over geweest (waspinator)

Een tip die daar werd genoemd is de waspinator (even googelen) een ding dat eruit ziet als een wespennest. Blijkbaar blijven ze daar van uit de buurt.
Overigens heb ik er zelf nog geen besteld, wat ik vorig jaar nog zei dat ik wel wilde doen, omdat wij namelijk helemaal geen last hebben van wespen. Ik vermoed dat iemand in de buurt iets van gif strooit of zo (bestaat dat eigenlijk?) omdat het wespennest dat we vorig jaar in het schuurtje hadden vanzelf is doodgegaan. Dit jaar hadden we een nest onder het dak van de garage, ik zag er althans veel wespen in en uit gaan, maar nu zie ik niets meer vliegen. Allemaal dood vermoed ik. Wel hebben we veel hommels en bijen, die doen het blijkbaar wel goed, gelukkig.
Ik ben trouwens nog wel steeds van plan het dode nest af te steken en ergens zichtbaar op te hangen. Ik neem aan dat dat hetzelfde effect heeft als een waspinator.

joos

joos

24-07-2010 om 21:54

Gelukkig

dat de kruidnagels elders ook niet werken. Hier ook niet namelijk, ook niet als we ze in een citroen staken. Maar gelukkig hadden wij vorig jaar vrijwel geen wespen in de tuin, en dit jaar heb ik er ook nog geen een gezien. Maar de echte wespentijd moet nog komen, toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.