Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tip voor vieze voegen

Wij wonen in een gebied met zo'n beetje het 'hardste water' van nederland. En omdat wij 5 jaar terug een nieuwe badkamer hebben laten zetten, zag ie er nog redelijk 'glanzend' uit. Alleen de voegen...die zijn wit (tegels ook trouwens) en begonnen nu toch lichtelijk te verkleuren. Niet eens zo erg, maar je zag het verschil met de tegels wel. Nu had ooit de tegelzetter gezegd dat we voor die voegen 'quick en brite' moesten kopen, je weet wel dat spul uit de tell-sell-reclame. Dat zat nog wel in m'n hoofd, maar eigenlijk had ik er weinig vertrouwen in dat dat zou gaan helpen (verkoopt tell-sell wel 's wat goeds?)...en het was me te duur ook voor zo'n klein potje. Laatst zag ik een potje in de reclame bij het kruidvat en omdat de voegen dus steeds donkerder worden toch maar gekocht...om 's te proberen.
En zowaar.....het helpt!!! Je moet wel écht even de voegen doen, zeg maar met het sponsje, maar de donkere aanslag verdween als sneeuw voor de zon (nou niet helemaal, ik zag dat het schuim donker naar beneden droop). En ik had toch allerlei schoonmaakspul al geprobeerd, jiff, bleek, vanisch en antikalk etc. En dat hielp allemaal voor geen meter. Ik hoefde met die quick en brite niet hard te boenen/schuren. Even er over heen zoals je normaal een muuurtje doet en voilla.
Omdat ik hier heel vaak vragen zie over vieze voegen. Zet ik de tip maar even hier neer voor iedereen die het probleempje nog heeft.
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

11-06-2009 om 09:44

Ben jij helderziend?

Nou ja, Albana, ik stond vanochtend onder de douche te bedenken dat ik misschien maar eens op het forum op zoek moest naar een tip voor het schoonmaken van vieze voegen! Bedankt dus!

Ayanna

Ayanna

11-06-2009 om 19:45

Fijne tip!

Ben vanmiddag (met bril!) maar eens gaan kijken in de badkamer en idd.....voegen verdienen geen schoonheidsprijs. Ga morgen bij KV eens kijken voor zo'n potje. Is het iets van eigen merk of heet het gewoon Quick & Brite???? Nou ja, ik vind het wel.
Joh, ik krijg dankzij hier nog eens een ECHT schone badkamer....!

Ayanna

Ayanna

16-06-2009 om 20:54

Quick&brite

Ik kan het nergens vinden.... Ben hier bij alle standaardwinkels geweest, maar nergens. Alhoewel ik net bedenk dat ik nog niet bij Marskramer ben geweest....zou ook nog een optie kunnen zijn. Iemand een tip???

Rafelkap

Rafelkap

17-06-2009 om 11:31

Wat zijn de bestandsdelen?

Nou ben ik heel benieuwd naar de bestandsdelen van dat wondermiddel Quick & brite. Zou dat chloor zijn ?

Brianna F

Brianna F

17-06-2009 om 12:21

Jup

Een mengsel van natrium carbonaat (Na2CO3 ) en natrium percarbonaat ( 2* Na2CO3 * 3 H2O2 ) en meer dan 30 % zuurstofbleek. Dit volgens de consumentengids. De zuurstofbleek is eigenlijk vrij vertaalt een bleekmiddel dat gebruik maakt van zuurstof.

Rafelkap

Rafelkap

17-06-2009 om 15:24

Wc eend

Een mengseltje van wat soda en wc eend? Ik geloof iig minder slecht dan gewoon chloor.
Misschien ga ik dat eens proberen: wc eend op de voegen

Rafelkap

Als je wc eend op je voegen doet, wees dan wel zeker dat je geen antikalk-variant erop smeert, anders verwijder je niet alleen aanslag maar ook de voeg (stukje bij beetje weliswaar, maar toch).

Groeten,

Temet

hout anne

hout anne

22-06-2009 om 17:40

Quick en brite

is ook te koop bij de makro en via internet (bijv. tell sell, haha)
Werkt ook uitstekend op geel geworden witte lak (door bijv. roken), je ramen worden er ook goed schoon van, je moet het alleen niet op aluminium gebruiken (dat wordt wit heb ik helaas ondervonden)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.