Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katja

Katja

23-05-2009 om 11:22

Tips gevraagd voor kleding bruiloft/overdag en avond?

Hallo allen,
ik heb op 17 juli een sjieke bruiloft, en ik ben ook nog eens mc. Dat betekent de hele dag meedraaien natuurlijk. Ik heb nog nooit zo'n sjiek feest gehad en nu is de vraag; wat moet ik aan? Ik zat zelf te denken aan overdag een pak (rok of broek met jasje/bloesje) en 's avonds gala? Mijn man huurt een smoking voor 's avonds. Er komt veel hockeyvolk die al wat gala's gewend zijn maar voor mij is het ' a first'. Alle tips zijn welkom; kleding, schoenen, adresjes (nijmegen eo), en we moeten ook overnachten in een hotel. Wie heeft tips?
Katja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

23-05-2009 om 11:41

katja, wat is mc??

tonny

tonny

23-05-2009 om 11:51

Aha

oh, dat dacht ik ook al. Tjonge, mc, zo komt een mens nog eens aan titels

-verder geen tips, hier alleen 'gewone' trouwerijen -

Tonny

joline

joline

23-05-2009 om 16:02

Als je man een smoking huurt

Dan hoort daar voor jou ook echt een (avond)jurk bij. Dat hoeft geen lange jurk te zijn, maar wel iets feestelijks. Een smoking hoort niet overdag, dus dan zou ik denk ik een jurk met een jasje o.i.d. dragen overdag - als je er de schouders/armen voor hebt kun je 's avonds het jasje uitlaten.
Scheelt je weer een extra outfit en shop/denkwerk.... En als het warm weer is kun je overdag ook zonder jasje. Een jurk is altijd goed voor dit soort gelegenheden! 's Avonds wat meer make-up en een vette ketting om of zo... veel plezier!

joline

joline

23-05-2009 om 16:03

O ja, een lange jurk hoort niet overdag geloof ik

behalve dan voor de bruid!
Maar bij een smoking hoef jij ook geen lange jurk te dragen. Die zijn toch vaak niet zo leuk vind ik.

tonny

tonny

23-05-2009 om 16:33

Assepoester in arnhem?

Daar hangen volop feest/galajurken.

In Rotterdam bij P&C, eerste verdieping.

Tonny

Als ik een sjieke bruiloft zou hebben...

Ik ben vorige week getrouwd en mijn trouwjurk heb ik gekocht bij iemand aan huis. Er blijken veel mensen als hobby en bijverdiensten trouwjurken aan huis te verkopen (zie marktplaats). Mijn jurk was schitterend en ook nog eens erg goedkoop. De bruidegom was het driedubbele kwijt voor zijn outfit.

Ik heb daar ook veel avondjurken gepast maar die vond ik uiteindelijk niet zo geschikt voor mij als bruid. Maar ik bedacht me wel dat als ik ooit een sjiek feest zou hebben dat ik zeker ga rondkijken/mailen bij deze bruidsjurken-thuis-verkopers. De twee die ik er heb bezocht hadden een grote collectie van luxe jurken van meer dan uitstekende kwaliteit, velen zelfs van collectie 2009(uit faillissementen) en waren erg goedkoop.

Gala kort

Wij hadden vorig jaar zo'n sjiek feest, in een kasteel in het buitenland! (hoe bedenk je het) Ook de hele dag en hockey-volk enzo, zelfs ministers...Ook de kinderen nog....gelukkig met overnachting erbij.....
We hebben ons hoofd gebroken over onze kleding. Man heeft voor 's avonds een smoking gehuurd en overdag een mooi pak aangedaan wat ie geleend had van mijn broer (die heeft een eigen zaak/bedrijf dus moet wat vaker sjiek zijn). Man heeft wel blouse en schoenen erbij gekocht. Ikke...een langere jurk(net over de knie) voor overdag met dure laarzen met hakken erbij.En voor 's avonds een zijdeachtige glanzende rok met kort jasje (je weet wel zo'n halve-rug-jasje) en een topje eronder en mooie panty's en pumps (waar ik nog geen meter op kon lopen, dus 's avonds op blote voeten gedanst...) en een mooie bijpassende ketting. Die glanzende jurk voor 's avonds was érg goed qua keus...maar schijnbaar had ik die laarzen overdag weer helemaal mis (en dat was het duurste item uit de hele out-fit!). Het stikte van de glanzende jurken, kort en lang en veel waren (euh...hoe heet dat ook al weer?) zonder bandjes van boven, dus dat ze op je borsten blijven hangen??? Dat was dus vorig jaar helemaal 'in'. Maar dat was toch niets voor mij geweest...ik heb maar heel kleine borsten en dan werkt dat niet. Ik vondt het trouwens ook geen gezicht...al die oververhitte 'dames' later op de avond die de hele tijd aan hun decoleté moesten hijsen omdat ze anders topless stonden en soms glipte er ook nog wel 's wat uit. Om je te bescheuren!!En dat noemt zich dan sjiek, hahaha!!!
Voor de kinderen hadden we een combi gemaakt...een mooie rok écht zo'n gala geval tot de knie en voor overdag een blousje erbij en voor 's avonds een topje (glanzend) en iets erover (oudste een sjaalachtig ding en jongste een vestje), schoenen er bij (ballerina's) en klaar.
Wij wisten het al lang van tevoren en dat scheelt aanzienlijk in de kosten...we hadden sommige dingen al een jaar ervoor gekocht in de opruiming...Als je maar goed in je hoofd hebt wat je al hebt en nog wil kan dat best.
Ik denk dat je ook een beetje 'jezelf' moet blijven en niet teveel gekleed moet gaan als een 'ander'. Aangepast dus maar niet té veel zoals de rest willen zijn...zo zodat je niet opvalt, maar je nog wel goed voelt.
groeten albana

Marie L

Marie L

25-05-2009 om 10:42

Google eens op dresscode

Google eens op je gemak voor de verschillende dresscodes: tenue de ville (overdag), black of white tie ('s avonds).

Als het goed is, staat op de uitnodiging wat de dresscode is voor de betreffende onderdelen van die dag. Omdat je als mc dicht op het vuur zit, heeft het bruidspaar je dit vast al laten weten. De dresscode op de uitnodiging betekent overigens wat de gastheer en -vrouw dragen... niet wat verplicht is. De meeste gasten zullen zich hier wel aan aanpassen.

Meest gebruikelijk is tenue de ville voor overdag: mannen een pak met das of jacket en vrouwen een mantel-/broekpak of een geklede jurk, panty en nette schoenen met eventueel een hoed. Black tie voor het feest 's avonds is een smoking voor mannen en een cocktailjurk of geklede avondjurk voor vrouwen.

Natuurlijk heel leuk om zo af en toe lekker uit te pakken maar blijf vooral jezelf! Draag alleen iets waar je je echt prettig in voelt en wat bij je budget past. Ook bij H&M kun je leuke broek-/mantelpakken en feestjelijke jurkjes kopen.

Adresjes voor Nijmegen e.o. heb ik helaas niet voor je.

Succes!

Hillary

Hillary

25-05-2009 om 14:09

Is de dresscode black tie?

Omdat je man een smoking huurt, neem ik aan dat op de uitnodiging dresscode black tie staat. Als dat de dresscode is zijn er voor de dames 2 mogelijkheden een lange jurk of een cocktailjurk. Dat is gewoon een leuk jurkje van een feestelijke stof op ongeveer knielengte. Denk dat je daar meer aan hebt. Als je er een jasje bij kunt krijgen kun je het misschien ook wel overdag aan. Ik heb onlangs een feest gehad en ben heel goed geslaagd bij een bruidsmodezaak. Meestal moet je wel even een afspraak maken daar.
Staat er geen dresscode vermeld dan mag je er in principe vanuit gaan dat niemand (behalve de bruidegom) in smoking komt. In dat geval zou ik het toch even heel goed navragen. Staat ook zo raar als jullie zwaar overdressed zijn.

Katja

Katja

26-05-2009 om 12:00

Ik zit te denken...

.. om voor overdag een pakje te kopen, waarvan ik dan de onderdelen later ook nog los aan kan. En voor 's avonds een galajurk (zwart?), er is zo'n winkel in Nijmegen waar je die goedkoop kan krijgen. Heb even gekeken op de site van assepoester maar die vind ik te duur; vanaf 269 euro ofzo voor een jurk die je 1x aandoet? Nee.. dat doe ik niet.
Er is overigens geen echte dresscode (staat niks op de kaart) maar wij hebben natuurlijk al wel overlegd met het bruidspaar. De ouders van de bruid zijn erg eenvoudig (think miss etam) maar die van de gom hebben de chanel al klaarliggen!

Dank voor de tips
Katja

Huren

Hallo Katja,

Ik heb voor mijn trouwdag een avondjurk gehuurd als bruidsjurk. Ik vond het ook geen doen om zoveel geld uit te geven voor iets dat je een keer draagt. En juist omdat je huurt, kun je ook net even 'meer' dragen dan als je de volle koop-mep moet betalen. Er zijn overal wel verhuurbedrijven te vinden. De mijne werd zelfs op mijn lijf aangepast, zonder extra kosten...

Wens je veel plezier toe!

Jons

margje van dijk

margje van dijk

28-05-2009 om 09:37

Gewone winkels

Heb je al bv. bij esprit.nl gekeken? Daar kun je selecteren op 'jurken' en dan 'dressy'. Er zitten veel leuke jurkjes bij die geschikt zijn als (korte) avondjurk, en ook een paar lange. En goedkoop (vond ik).

Margje

mama

mama

01-06-2009 om 21:02

Zelfde probleem, hier wat tips

Voor een leuke coctailjurk voor 's avonds ben ik idd bij Esprit.com geslaagd. Paars eenvoudig jurkje, glazende stof. Ik heb een mooie voile sjaal geleend voor er over. Zwarte pumps zijn altijd goed (kan je misschien ergens lenen?).

Voor overdag heb ik ook een rokje met bloes. Ik draag zelf jeans of een rokje doorgaans, dus daarom heb ik een rokje gekozen (kleed ook wat meer af, ik draag mt 40). Vooral de stof is van belang heb ik me laten vertellen. Geen katoen bijvoorbeeld, maar glanzende stoffen. Rokje heb ik via orangebag.nl hebben nu ook uitverkoop. Daarop een voile bloes van (wederom) Esprit. Wij moeten ook een hoedje, of nu ja, het is gewenst, en dat heb ik bij V&D gekocht, koop er nog een mooi lint bij en wil een bloem uit het bruidsboeket erop doen. Ben namelijk getuige en de andere getuige doet dat dan ook, zijn we net wat gekleder.
Ik had nog hakjes, daar heb ik mijn bloes op afgestemd, zodat ik niets nieuws hoefde te kopen.

Let ook op een leuke armband ofzo, ik heb er eentje gekocht met lekker wat mooie steentjes eraan, voor 20 euro en maakt een heel verschil.

Ik zag in de stad echt heel veel leuke jurkjes en rokjes hangen. Let dus vooral op de stof en kies iets waarin je je lekker voelt en wat je later vaker zal dragen!

Wat een grap trouwens: hoorde dit weekeinde dat de rijke meiden ook even in elkaars kast kijken wat ze nog hebben hangen! Wij allemaal moeilijk doen, en zij kopen niet eens iets nieuws Blijf bij jezelf dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.