Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jackie

Jackie

04-12-2018 om 12:38

Tips muffig huis/vochtvreters?

Anderhalve maand geleden zijn we verhuisd naar een benedenwoning (appartement, een paar treden hoger dan de grond, onder het huis zitten bergingen). Vlak na de verkoop en voor de verhuizing is er lekkage geweest, dit was 's nachts en de vorige bewoners sliepen dus het huis heeft een hele nacht blank gestaan. Gevolg is nu een heel vochtig en muffig huis. Heeft er iemand misschien tips, behalve natuurlijk elkw dag goed het huis luchten? We willen luchtontvochtigers/vochtvreters kopen, iemand misschien ervaringen? En hoe krijgen we die muffe lucht weg?

bouwdroger

Je zou ook een bouwdroger kunnen huren. Ik vrees alleen dat die wel energie vreten. En goed blijven ventileren natuurlijk.

Geen tips over de muffige lucht, helaas.

Groeten,

Temet

o ja

Om te kijken of het vochtpeil daadwerkelijk daalt kun je ook een hygrometer huren (of lenen als er iemand in je omgeving zo'n ding heeft), dan zie je of je maatregelen enig effect hebben.

Groeten,

Temet

Jackie

Jackie

04-12-2018 om 16:53

Dankje Temet

Een bouwdroger had ik zelf nog niet bedacht, ik zal eens even onderzoeken hoeveel dat kost. Ik vraag me af hoe lang we zoiets dan nodig hebben.. Dan is zo'n meter wel handig inderdaad.

Teuntje

Teuntje

04-12-2018 om 17:19

Vorige bewoners

Kunnen die nog iets doen? Als je een huis koopt dan koop je het in de staat zoals het was ten tijde van het tekenen van het koopcontract. Dat was zonder vocht en muffigheid.
Ik ken in mijn omgeving een geval waarin er brand kwam tussen koop en verhuizing. De oude bewoners hebben moeten zorgen dat alles, inclusief brandlucht en vochtoverlast, weer hersteld werd. Dat konden ze via hun verzekering betalen.

Je zou eens kunnen informeren bij de makelaar of dit onder (niet zo verborgen) gebreken valt.

OND

OND

04-12-2018 om 18:21

"Om te kijken of het vochtpeil daadwerkelijk daalt

kun je ook een hygrometer huren (of lenen als er iemand in je omgeving zo'n ding heeft), dan zie je of je maatregelen enig effect hebben.
Groeten,
Temet".

Zie bijvoorbeeld: https://www.ouders.nl/comment/6958338#comment-6958338.

Jackie

Jackie

04-12-2018 om 18:32

Teuntje; Ja dat lijkt me een goede, woon trouwens niet meer in Nederland dus ik weet niet hoe dat hier zit met zulke regels, ik zal het eens bespreken met mijn man.

OND; bedankt, fijn dan heb ik een idee over hoe en wat.

OND

OND

04-12-2018 om 18:57

Eh...

In welk land situeert zich de woning? Qua juridisch gedoe, maar ook mbt. remediëring maakt dat nogal wat uit...

Jackie

Jackie

05-12-2018 om 07:25

OND

Denk aan brug tussen Europa en Azie

OND

OND

05-12-2018 om 12:32

Ik denk enkel als ik daarvoor betaald word.

Is het in loondienst of is het consultancy? Die tarieven liggen nogal ver uit elkaar )).

Jackie

Jackie

05-12-2018 om 14:18

enkel als je betaald wordt?

Nou dan weet ik niet of ik al jouw postings serieus moet nemen

OND

OND

05-12-2018 om 14:28

Voor de meeste dingen waar ik hier op reageer

vlieg ik op automatische piloot en ik vraag me wel vaker af waarom anderen zo'n eenvoudige dingen niet lijken te weten.
Maar antwoord nu eens op mijn eenvoudige vraag: in welk land situeert zich dat huis van u?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.