Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tips overheerlijk dekbed net als in een hotel

ik wil een nieuw dekbed, een heerlijke, niet heel zwaar, liefst zo'n lekkere dikke net als in een hotel, ik ben een koukleum. Eenpersoons, wie heeft de tip?


Als je een koukleum (net als ik) bent zou ik niet voor zo'n hoteldekbed gaan, maar een wollen dekbed. Ik heb een 4 seizoenen dekbed (dus nu in de winter twee lagen), met een badstof hoeslaken en een flanellen dekbedovertrek.

Ik zweer bij een Karlsson Gold dekbed! Niet al te zwaar en heerlijk warm! (90% ganzendons)! 

Wil je dat het luchtig aanvoelt of juist een beetje zwaar?
Ben je allergisch voor wol of dons?
Vanwege allergieën en lekker zwaar liggen wij onder een volledig katoenen dekbed (dus tijk en vulling). Deze ben ik nog niet in een winkel tegengekomen, dus online besteld. En ligt echt heerlijk!
We hebben een 4-seizoenen, dus lekker luchtig in de zomer en lekker warm in de winter.

Kersje schreef op 22-12-2021 om 13:00:

Ik zweer bij een Karlsson Gold dekbed! Niet al te zwaar en heerlijk warm! (90% ganzendons)!

Aanvulling: ook gebruik ik dit dekbed gewoon in de zomer, kan namelijk niet slapen onder enkel een lakentje. En ook ik ben een enorme koukleum 🥶

Kikki39

Kikki39

22-12-2021 om 15:25 Topicstarter

maar ik las dat dit dieronvriendelijk was. Klopt dat?

Ik wil graag luchtig en ben niet allergisch

Kikki39 schreef op 22-12-2021 om 15:25:

maar ik las dat dit dieronvriendelijk was. Klopt dat?

Ik wil graag luchtig en ben niet allergisch

Geen idee, dan valt dons sowieso af lijkt mij en wordt de keuze wel een stuk beperkter, maar daardoor mss ook makkelijker

Simpelste oplossing: vraag aan een hotel waar jij de dekbedden top vond wat voor dekbedden ze gebruiken…

Iets om msch rekening mee te houden: ik slaap zelf altijd  in een onverwarmde slaapkamer. Hotelkamers zijn over het algemeen wat warmer. Een dekbed dat in een hotelkamer lekker slaapt is denk ik in mijn eigen slaapkamer redelijk frisjes… 

Kikki39

Kikki39

22-12-2021 om 18:24 Topicstarter

kom voorlopig niet meer in een hotel. Ik wil gewoon een heerlijk Dik en zacht, geen zwaar en warm dekbed.

Kikki39 schreef op 22-12-2021 om 18:24:

kom voorlopig niet meer in een hotel. Ik wil gewoon een heerlijk Dik en zacht, geen zwaar en warm dekbed.

Je kunt ze toch gewoon een mailtje sturen? Juist nu er geen/weinig gasten zijn hebben ze vast tijd om je te antwoorden.

Kikki39 schreef op 22-12-2021 om 18:24:

kom voorlopig niet meer in een hotel. Ik wil gewoon een heerlijk Dik en zacht, geen zwaar en warm dekbed.

Dat moet dan toch niet zo ingewikkeld zijn? Niet zwaar, dus dan vallen katoen en wol af. Diervriendelijk dan valt dons af, dus koop je een lekker warm synthetisch dekbed.  Op de meeste sites kun je gewicht en warmteklasse gewoon vinden.

Ik mag nog geen linkjes plaatsen maar van der Valk hotels hebben een webshop, daar heb ik laatst een zalig hoofdkussen besteld. 

Kikki39

Kikki39

22-12-2021 om 23:43 Topicstarter

ducky dons blijkt wel diervriendelijk dons te hebben . Iemand ervaring met die dekbedden?

Even 2 weken wachten, dan kan je naar de beddenzaak om ze te voelen. Het vulgewicht is belangrijk. Wij hebben donzen dekbedden van Ikea, in de winkel allemaal vergeleken en het hoteldekbed gevonden. 
Heerlijk licht, luchtig en toch warm. 
Dons is nooit "diervriendelijk", er zijn wel 80 eenden/ganzen nodig om een dekbed te vullen of een goed skipak. De dieren zijn dood geplukt zover dat te controleren is, dat is het enige diervriendelijke er aan. 
Wol is diervriendelijker, scheren is liever dan veren plukken. 

Kikki39

Kikki39

23-12-2021 om 11:47 Topicstarter

ja,winkel is natuurlijk het beste. Maar ik heb in mijn kerstpakket een bon gekregen en die wil ik graag daaraan opmaken. Kan bij verschillende winkels namelijk.

Kikki39 schreef op 23-12-2021 om 11:47:

ja,winkel is natuurlijk het beste. Maar ik heb in mijn kerstpakket een bon gekregen en die wil ik graag daaraan opmaken. Kan bij verschillende winkels namelijk.

Dan zou ik wachten totdat de maatregelen weer voorbij zijn en je weer gewoon naar de winkel kunt gaan. Ik neem aan dat de bon wel even geldig blijft?


Ik heb mijn dekbed trouwens ook gekocht na een hotelovernachting. Dat dekbed ‘kraakte’ zo lekker (qua geluid) en vanaf toen wilde ik ook zo’n ‘kraakdekbed’ 😂. Het testen was dus best makkelijk, kraakte het niet, dan was het niet mijn keuze 😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.