Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gipsy

Gipsy

01-03-2013 om 12:52

Tips voor gipshand

Zoon van 11 heeft zijn hand in het gips, nu nog vier weken en met een beetje pech nog meer. De afgelopen 2 wk had hij vakantie of kon zijn broer helpen maar vanaf maandag niet meer.

Het veteren gaat gewoon niet. Het doet hem ook pijn (botje in hand gebroken) maar een kilometer lopen op losse schoenen vind ik ook niets. Ook de jasrits lukt niet. Zijn er nog tips hiervoor?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annie

Annie

01-03-2013 om 13:30

Dan vraag je toch gewoon...

een klasgenoot. Helemaal niks mis mee om elkaar een 'handje' te helpen.

Yura

Yura

01-03-2013 om 13:45

Vriendje

Zoon (14) heeft een tijdje geleden zijn pols gebroken. Als vanzelfsprekend werd hij door zijn vrienden geholpen. Ze droegen zijn tas, maakten zijn jas dicht en vergezelden hem (met alle jongens uit de klas ) in de lift. Ze wilden hem zelfs wel helpen op het toilet, maar zoon heeft toch maar gekozen om een tijdlang een joggingbroek te dragen

Wilma

Wilma

01-03-2013 om 14:32

Helpen is normaal

En vaak nog leuk ook. Hier een jongetje op school die een tijd zijn been in het gips had. Ze stonden te dringen wie m mocht helpen elke keer!

Gipsy

Gipsy

01-03-2013 om 15:38

Niet begrepen

Het gaat om het naar school gaan, hij is alleen dan.

Elastieken veters

er zijn veters van elastiek zodat de schoen meer een instapschoen wordt, je kunt dan overwegen om er een hele lange schoenlepel bij te halen (kost zowat niets bij de Action)

Yura

Yura

01-03-2013 om 17:51

Je bedoelt dat hij 's ochtends voor het naar school gaan enige tijd alleen thuis is en zelf de deur uit moet gaan. Ja dat vind ik niet te doen eigenlijk en best wel zielig voor een jongen van 11 met een hand in het gips. Kan 1 van jullie niet tijdelijk wat later beginnen of kan hij naar een buurvrouw of kan oma komen ofzo?

Gipsy

Gipsy

01-03-2013 om 18:04

Later beginnen

Om nog vier of misschien wel 10 weken later te beginnen is geen oplossing. Ik heb carpoolers mee naar het werk en mijn partner moet dan bijna 2 uur te laat beginnen.

We oefenen nog even flink dit weekend, er zit weinig anders op. Contact met buren heb ik niet en familie woont niet om de hoek.

We hebben vanmiddag gelukkig al een oude winterjas gevonden waar zijn arm wel door de mouw past en daarmee kan hij de rits vastmaken.

Merel

Merel

01-03-2013 om 18:21

Schoenen vast laten

Hier doen mijn kinderen al jaren hun schoenen aan en uit nog met hun veters vast, ik heb dat maar losgelaten, ze gaan er trouwens niet eerder stuk door. Dus wellicht gaat dat ook (als je de schoenen desnoods ietsjes losser strikt?)
Rits inderdaad even oefenen, of desnoods rits al een heel klein stukje dicht (met veiligheidsspeld en dan de jas over het hoofd aan, of maakt het dat alleen maar lastiger misschien?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-03-2013 om 18:32

Grote sjaal

Een sjaal die ook over zijn buik valt zodat het niet erg is dat de jas open staat. Kan er klittenband op de jas? Veters van elastiek zijn inderdaad erg handig. Of anders alvast zomerschoenen kopen met klittenband. Ooit wordt het toch mooi weer?

Rosa van der Zanden

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2013 om 18:43

Maar....

Is hij nog niet op als jullie gaan werken? Zodat hij wat eerder zijn schoenen aandoet? En maandag wordt het mooi weer, vergeleken met nu..

Gipsy

Gipsy

01-03-2013 om 20:20

Bedankt

Bedankt voor het meedenken maar hij moet ruim een half uur alleen zijn en wij lopen niet met schoenen in huis.

Misschien is de pijn gewoon het wennen omdat hij de spieren van zijn hand al ruim 2 weken niet gebruikt heeft. De andere winterjas is wel een oplossing omdat hij bij zijn eigen jas de gips niet door de mouw kreeg en dus met zijn arm van binnenuit moest helpen met de rits. Hij hoeft de band ook niet meer om dus dat is al een hele vooruitgang met vorige week.

Ik vind het wel een beetje raar dat een jongen van ruim 11 zielig wordt gevonden als hij ruim een half uur alleen is. Verder is de tip van de klittenbandschoenen wel goed maar niet voor een jongen van 11 voor de hele zomer en groep 8 en maat 40.

Klitteband gympen

Koop een stel (goedkope)gympen met klitteband, in die paar weken met gips zal hij er wel niet uitgroeien.

Vic

Vic

01-03-2013 om 21:28

Gevalletje nood breekt wet

"Bedankt voor het meedenken maar hij moet ruim een half uur alleen zijn en wij lopen niet met schoenen in huis."
Dan toch maar voor een paar weken wel een half uurtje per dag met schoenen aan. En evt. met hem afspreken dat hij dan niet meer naar boven mag.

Merel

Merel

01-03-2013 om 23:03

Inderdaad

Ja ik zou inderdaad gewoon zijn schoenen goed vegen en ze alvast aantrekken hoor, of je zorgt voor een paar van die zwembadhoesjes voor om zijn schoen, doet hij die weer af zodra hij naar school gaat (niet vergeten af te doen, ik heb er wel eens mee in de supermarkt gelopen

Zielig

Nee, normaal gesproken is het niet zielig een jongen van 11 een half uur alleen thuis. Maar een jongen van 11 met een gebroken hand die zijn veters niet zelf kan strikken niet helpen is wel zielig.
Ik zou de regel van geen schoenen aan in huis in dit geval even laten schieten. Dan maak je die schoenen s' avonds schoon met een borstel.
Succes ermee, ik hoop dat de breuk snel geneest.

Tineke

Tineke

02-03-2013 om 08:24

Beetje sneu

De leeftijd maakt niet uit, -wie dan ook- niet helpen met een gipsen arm is een beetje sneu. Het wordt echter nog sneuer als hij daardoor de boel moet forceren, en daardoor blijvende klachten omdat het niet goed genezen kon.
Dus tegelijk met jou de deur uit, en dan naar de voorschoolse opvang of even naar een klasgenootje. Of even je principes overboord, en wel schoenen in huis, maar ik vraag me af of dat alle problemen tackelt.

Marjanneke

Marjanneke

02-03-2013 om 11:52

Ik begrijp het hele probleem niet hoor. Koop een paar schoenen met klittenband (14,95 van Haren) en breek de regel dat er geen schoenen in huis worden gedragen. Pff je schone vloer is toch niet belangrijker dan pijn of letsel bij je kind? En als het dat wel is, bedenk dan wat: er zijn van die plastic hoesjes voor over schoenen, gebruikt in de zorg en de bouw.

Tihama

Tihama

02-03-2013 om 12:33

Rits

Mijn man had vorig jaar zijn arm gebroken. Hij heeft toen een paar korte, goedkope laarzen met rits aangeschaft bij Scapino. Maat 44.

Ik verbaas me overigens wel over de manier waarop je mogelijke oplossingen meteen afdoet als niet haalbaar. Nood breekt wet, dus creatief zijn maakt het leven een stuk prettiger.

Tihama

zebra

zebra

02-03-2013 om 13:25

Schoenhoesjes

kunnen soms wel glad zijn, ligt eraan welke vloer je hebt uiteraard dus daar zou mijn voorkeur zeker niet naar uitgaan. Ik zou de regel van niet met schoenen aan in huis voor een tijdje overboord zetten totdat je zoon weer gipsvrij is.

Merel

Merel

02-03-2013 om 13:35

Glad?

Schoenhoesjes zijn toch niet glad? Ik heb ze járen in het zwembad gedragen met de zwemles van de kinderen, maar dat nog nooit gemerkt. Ze zijn toch juist voor gemaakt om ze over je schoenen te dragen?

zebra

zebra

02-03-2013 om 13:58

Ligt eraan

welke schoenhoesjes, die knalblauwe zijn idd niet glad en gebruiken ze ook in ziekenhuizen. Maar ik heb er ook wel eens gezien die dat wel waren. Die waren van ander spul gemaakt.

Ideeën

Gut, ik vind het ook wel sneu.

Paar ideeën nog naast alles wat al geopperd is:
- Zoon op laten halen door een vriendje/klasgenoot die hem even helpt.
- Naar school op crocs of sandalen o.i.d. en daar iemand even laten helpen met de gewone schoenen. Het wordt wat minder koud en als school niet al te ver is, kan het best.
- Tegelijk met jou de deur uit en alvast naar school, dan maar even wachten op het plein, zal nooit lang zijn, meestal zijn er wel meer kinderen vroeg, desnoods even iets mee om zichzelf te vermaken. Misschien in overleg met juf/concierge alvast naar binnen? Zou hier best kunnen, maar lang niet alle scholen zullen daar soepel in zijn.

Oplossingen die hierboven al geopperd zijn zouden mijn voorkeur hebben (schoenen alvast aan in huis, of tegelijk met jou de deur uit en even naar een vriendje of buur).

Schoenen lekker aan in huis

Jee, ik kan me toch echt verbazen over zo'n regel die dan niet even aangepast kan worden... Kom op, zo is het leven lang zo leuk niet, loslaten en gewoon dan maar eens extra poetsen (of ook niet..ik las ooit een spreuk dat 'een opgeruimd huis een teken van een verspild leven is' en daar moet ik altijd stiekem aan denken als het er hier niet als door een ringetje te halen uitziet( -doet t eigenlijk nooit ook ☺☺☺)

Gipsy

Gipsy

03-03-2013 om 09:33

Schoenen

We hebben elastische veters gekocht. Bedankt voor de tip.

Met klittenbandschoenen wil hij zich echt niet vertonen en er zijn andere redenen waarom mensen geen schoenen dragen in huis.

Tineke

Tineke

03-03-2013 om 10:31

Dan ben ik benieuwd

waarom jullie absoluut geen schoenen dragen in huis?
Ik bedoel, wij ook niet hoor, maar nood breekt wetten...

advocaatje

advocaatje

03-03-2013 om 11:02

Kaatje

Dat kan een religieuze reden zijn. Ook dan denk ik dat de (allerhoogste, welke dan ook) de zorg voor je kinderen boven wettische regels zal laten staan.
Als voorbeeld: je weg naar het eeuwige leven kun je vergelijken met de klim van een berg. God geeft je daarbij regels en een touw om vast te houden om er veilig te komen.
Maar ik denk dat als je kind onderweg zal vallen, je gerust dat touw even kunt loslaten om je kind op te pakken, of het touw met 1 hand vasthouden. Je bent echt echt ook gezekerd aan dat touw. Wat ik in mijn omgeving zie is een krampachtig vasthouden aan wettische dingen en een angst om daarvan af te wijken.
Maar goed dat is een heel andere discussie en hoort hier niet thuis. Is het geen religieuze reden dan heb ik uiteraard niets gezegd.

Sterkte met de patient

Jesse_1

Jesse_1

03-03-2013 om 12:38

Dat is aan gipsy

Gipsy zoekt een andere oplossing om het schoenen aan huis te vermijden. Die heeft ze gevonden (dankzij het forum), dus dan kan ze de reden voor het niet-schoenen-in-huis dragen lekker voor zich houden toch?

Tineke

Tineke

03-03-2013 om 13:59

Och jesse

Ik leer graag, dus ik was blij met de verklaring die advokaatje gaf. Ik denk dat het helpt voor meer begrip. En dat kan alleen maar positief zijn. "Het gaat je niks aan' helpt juist niet zo goed, niet positief, niet meer begrip, niets leren -ook niet voor een volgende keer-.

Sjansje

Sjansje

03-03-2013 om 16:03

Kaatje

Door de naam (Gypsy) denk ik dat het te maken kan hebben met tradities en hygiene.
Kan het ook heel gemakkelijk mis hebben hoor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.