Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tips voor goed ondergoed?

misschien niet echt huis/tuin maar wel een algemene vraag. Als 60+ wil ik er nog graag goed uitzien, dus ik let op mijn gewicht, sport en wandel veel en zie er graag - mn ook voor werk - verzorgd uit in mooie jurkjes, wel met fijne sneakers eronder. Want alhoewel ik ‘vroeger’ echt veel op hakken liep is de drang naar comfort steeds groter.

Idem vwb ondergoed mn slips. Geen strings (nooit aan kunnen wennen) dus vaak Sloggi of ten Cate, comfortabel maar dan wel net met wat kant. Die zijn aan vervanging toe, en eigenlijk wil ik ook broekjes die net wat hoger vallen. Maar ook weer niet van die enorme Hema-onderbroeken zonder sjeu. 
Ik zie wel wat duurdere merken, maar lastig inschatten hoe die dragen en vallen. 
Als jullie tips hebben, graag! Oh, en voor mooi+comfort+kwaliteit wil ik best wel betalen maar ik vind 25/30 euro toch wel echt de max…

Ik koop wel eens onderbroeken bij esprit, zitten goed en ze hebben ook mid waist modellen meestal zonder kant. Eerlijk gezegd vind ik kant aan een onderbroek vaak armoedig en ouwelijk staan.

Ik ben fan van deze slip: 
https://www.zeeman.com/nl/roxy-dames-tailleslip-stretch-aav000000472.html?queryID=c67d24c5dfffec68898ea2a9674147d5&objectID=635860&indexName=prd_nl_products
Gewoon van katoen, hoog model maar wel met kant. In meerdere kleuren. 
Ik heb een grote maat nodig. Ze hebben ook andere slips die comfortabel  zijn en toch leuk.

nou, bij de Hema hebben ze echt niet alleen oude dames.modellem hoor. Van alles en nog wat daar

bieb1963 schreef op 02-07-2023 om 20:46:

nou, bij de Hema hebben ze echt niet alleen oude dames.modellem hoor. Van alles en nog wat daar

Ik wilde net zeggen. Daar hangen veel modellen met en zonder kant.

sinds een paar jaar (ben 50+) draag ik hogere shorts, bijvoorbeeld deze:
https://www.rjbodywear.com/dames/shorts-slips-strings
https://www.rjbodywear.com/rj-pure-color-dames-short-kant
https://lingeriehuisonline.nl/artikel/avet-short-3844
in allerlei kleurtjes.
Eindelijk onderbroeken die niet in "in mijn kont kruipen" en lekker hoog zitten.
(ik wilde een plaatje hier neerzetten, maar geen idee hoe dat moet)

Bijtje82

Bijtje82

02-07-2023 om 22:06

Ik vind hipster met een breed elastiek meestal wel fijn. Die heb je in alle soorten en maten. Waar ik vooral op let is dat het kruis van katoen is, anders krijg ik last.

Ik vind de shorts van Kruidvat eigen merk heel fijn. Klinkt gek want ze zijn goedkoop. Maar ze zitten bij mij beter dan veel ander duurder ondergoed.

Bijtje82 schreef op 02-07-2023 om 22:06:

Ik vind hipster met een breed elastiek meestal wel fijn. Die heb je in alle soorten en maten. Waar ik vooral op let is dat het kruis van katoen is, anders krijg ik last.

Op zich vind ik zo'n hipster ook fijn, alleen ik vind het altijd tekenen als je een strakke broek aan hebt. Of broek of rok van wat dunnere stof. En dan bedoel ik bij de.rand van de.pijpjes. Tekent dan altijd. Vind ik echt lelijk. Wat dat betreft vind ik onderbroeken die bij de pijpjes kant hebben ideaal, dat tekent niet.

Bijtje82

Bijtje82

04-07-2023 om 07:58

bieb1963 schreef op 04-07-2023 om 06:11:

[..]

Op zich vind ik zo'n hipster ook fijn, alleen ik vind het altijd tekenen als je een strakke broek aan hebt. Of broek of rok van wat dunnere stof. En dan bedoel ik bij de.rand van de.pijpjes. Tekent dan altijd. Vind ik echt lelijk. Wat dat betreft vind ik onderbroeken die bij de pijpjes kant hebben ideaal, dat tekent niet.

Ligt er een beetje aan welke je hebt. 

Lange pijpjes zie je soms ook door een broek heen. 

fusion

fusion

04-07-2023 om 20:16 Topicstarter

Dank dames. Idd: zeker katoen en niks dat omhoog kruipt. Heb maat M/L maar veel ondergoed eindigt inderdaad halverwege bil. Gewoon, eroverheen graag, zodat je niet aan je ondergoed hoeft te trekken. Ik heb 2 onderbroeken vd Hema, kwalitatief prima maar wat dunnere stof. Van Ten Cate vond ik fijn dat het wat steviger stof was want ja, 60+ dus buik is wat losser.
Die van Zeeman zien er best mooi uit, ik zal er eens 1 proberen. Kruidvat hier is niet zo groot, maar bij grotere vestigingen inderdaad wel hemdjes en ander ondergoed gezien.
Ik ga wat uitproberen, dank voor jullie tips!

Bijtje82 schreef op 04-07-2023 om 07:58:

[..]

Ligt er een beetje aan welke je hebt.

Lange pijpjes zie je soms ook door een broek heen.

Klopt, maar daarom moet er aan de onderkant kant zitten, dan tekent het dus niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.