Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wendelmoed

Wendelmoed

15-11-2020 om 22:03

Tips voor langer bed voor lang kind, ervaring?

Mijn zoon groeit niet alleen ons, maar ook zijn bed boven het hoofd.

Daarom willen we op zoek naar een 2m20 bed maar dat heeft IKEA helaas niet, dus nu zitten we een beetje te zoeken waar we wel goedkoop terecht kunnen.

Hij wil ook een wat breder bed (is nu 80 cm) maar bv. Beterbed heeft dan alleen 90x220 of ineens 120x220 en dat laatste vind ik wel erg breed voor zijn kamertje.

Bovendien moeten we ook op zoek naar ander beddengoed denk ik, dus ook daar hoor ik graag wat handig is (alles nieuw kopen is best begrotelijk, maar ja.).

We hadden liever gewacht tot hij op kamers gaat en toch nieuwe meubels moet kopen net zoals bij de oudste, maar dat duurt nog zeker drie jaar en dan ligt hij al die tijd niet erg lekker...

Triva

Triva

15-11-2020 om 22:21

hmm

De standaardbreedte is 90 cm dus ik vind 80 cm inderdaad aan de smalle kant, zeker als je zo lang bent. Laat hem lekker zelf bepalen of hij 90 of 120 wil. Voor het beddegoed maakt het niet zoveel uit. Standaard zijn dekbedden 140 breed.

Vier seizoenen dekbed: https://www.bol.com/nl/p/meisterhome-eenpersoons-4-seizoenen-dekbed-140x220-cm-echte-slapen-begint-bij-meisterhome/9200000073291102/?bltgh=lK0HMgPKIp5WdwOd8ZRJWw.1_4.5.ProductTitle daar is ook voldoende aan dekbedovertrekken te vinden.

Overal.

"Hij wil ook een wat breder bed (is nu 80 cm) maar bv. Beterbed heeft dan alleen 90x220"

Het bed mag ook iets breder schrijf je, dan is 90cm breed toch prima? Tik bij zoekfunctie "90x2.20 bed" in en de aanbiedingen vliegen om je oren Ook Beter Bed.

Marie

Marie

16-11-2020 om 11:22

80 x 190 cm

Hij heeft nu een bed van 80 x 200 cm of 80 x 190 cm? Want dat laatste was "vroegah" de standaardmaat. Dan gaat hij er met een bed van 220 cm behoorlijk op vooruit.

Maar Ikea heeft dus blijkbaar geen bedden 220 cm lang meer? Hebben ze wel gehad volgens mij (wij hebben eens per ongeluk een bed van 220 cm meegekregen, vonden het al zo gek dat we het niet gewoon in het magazijn konden ophalen).
Zoek anders eens op Marktplaats naar een bed van 90 x 220 cm.

En over bredere bedden. Het is onder pubers tegenwoordig heel hip om een tweepersoonsbed van 140 cm breed te hebben. En ja dat kost ruimte in de kamer. Maar mijn idee dat ze tegenwoordig alles op bed doen. TV-kijken, huiswerk maken op de laptop, etc. Maar die kunnen ze "later" natuurlijk gewoon meenemen. Voordeel is natuurlijk dat ze er scheef in kunnen liggen, dan is de lengte wat minder belangrijk.

Nog een vraagje. Is je zoon een buikslaper? Want dat "neemt meer lengte" (snap je het nog?).

Marie

Marie

16-11-2020 om 11:27

nog even

Schiet me nog te binnen. Mijn broer had "vroegah" een langer bed. Dat was gewoon een houten frame. Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen. Maar zoek eens op blank houten bed.

Marie

Marie

16-11-2020 om 11:31

beddengoed

hoeslakens kun je vaak wel vinden van 220 cm lang. En dekbedden zijn er ook in 220 cm lang. Aankomende week bij de Aldi bijvoorbeeld.
En ja het is een investering. Maar dan kan hij ook weer jaren vooruit. Daarbij slijt beddengoed natuurlijk ook. Dat moet je toch zo nu en dan vervangen.

Flavia

Flavia

16-11-2020 om 11:35

schuin en stroken

Bij een breder bed kun je er ook schuin in gaan liggen. Ik lig nu ook in een 140 breed bed, maar dan wel diagonaal, want buikslaper.

Je hoeft niet gelijk alles nieuw te kopen, je kunt ook eenvoudig een strook aan de onder of bovenkant van het dekbedovertrek zetten. Dan hoef je alleen een langer dekbed te kopen. Als je dat zelf niet kan, vraag het op de weggeefhoek van je woonplaats op Facebook, daar is vast iemand die het voor je wil doen in ruil voor iets anders (appeltaarten zijn hier een zeer bekend ruilmiddel)

Flavia

Flavia

16-11-2020 om 11:36

Matras

en voor het langere stuk van het matras kun je eventueel nog denken aan een stuk stevig schuimrubber, bij het voeteneind is de ondersteuning minder van belang dan bij het middendeel van het matras.

zoon

hier heeft twijfelaar van 120-210. Het bed heeft man zelf gemaakt en beddengoed van een 1 persoonsbed past soms, dat ligt aan het merk. Wij hebben altijd van Romanette de double jersey of velours en dat past net op zijn bed en ook goed ruim op onze matrassen van 90-220 dus een 100 moet zeker lukken.Ze zijn best duur dus wij kopen ze bij de Makro als t 1 + 1 is, die is nu vrij toegankelijk.
De matras was wat lastiger, nu gaat dat makkelijker en is er meer keus.
Als dekbed heeft zoon een 2.00 bij 2.00 zeker met zn vriendin erbij is dat wel fijn.

120 x 210

Onze lange zoon heeft ook een extra groot bed van 210 cm. We zijn geen klussers maar hebben het besteld bij een winkel die bedden in allerlei varianten en in alle maten kan leveren. We moesten het nog wel zelf in elkaar zetten (was heel makkelijk) en schuren en beitsen. Maar dat kunnen zelfs wij! Ik heb destijds best een tijdje moeten zoeken om te vinden wat we wilden en kwam uit bij dezelfde zaak die Marie googelt met "blank houten bed".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.