Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Summer

Summer

21-02-2018 om 10:30

TIPS VOOR SPEURTOCHT IN DE AVOND

Hallo

Onze dochter wil graag met haar verjaardag feestje een speurtocht doen
Bij ons in de wijk het is in de avond de kids blijven ook slapen gaan ook nog een film kijken na de speurtocht, de kids zijn in de leeftijd van 7 tot 10 jaar niet te al te spannend, ik wilde graag met opdrachten weet alleen niet goed hoe ik moet beginnen of eindigen ben hier niet zo goed in speurtochten

Iemand meer ervaring?

Jasmijn

Jasmijn

21-02-2018 om 10:36

leuk ideetje

Ik had toen een keer op school een speurtocht uitgezet met reflectoren. Die hingen we met touwtjes aan de bomen en het was dus een heel gespeur met zaklampen om ze te vinden, maar wel erg leuk en spannend. Je kunt, zodra je de reflectoren vinden daar nog vragen of opdrachten bijstoppen. (als je googled op 'opdrachten speurtocht' krijg je heel veel hits, waar je wat leuke ideeën uit kan halen)

Van die lichtgevende staafjes..l

Die je moet buigen, en dan geven ze daarna een paar uur licht. Die kun je heel leuk in de bomen hangen en zo ( parkje of bos in de buurt? Stuur je je man een uurtje vooruit om ze op te hangen en dan zelf erachteraan. Zaklampen mee voor de zekerheid. Iets van een )schat’ aan t eind....

Summer

Summer

21-02-2018 om 12:41

Ik heb geen idee wat voor soort opdrachten

Hoi

Ik heb van die lichtgevende staafjes, opzich de route uitzetten in de wijk is het punt niet het is meer de opdrachten of raadsel op internet kon ik niet echt veel tegen alleen standaard van wat voor soort speurtocht

Ik heb eens zoiets georganiseerd

voor kinderen n.a.v. een verjaardagsfeestje, wel iets ouder (11-13), op vraag van bevriende ouders ("gij zijt zo ne zot. Is dat niet iets voor u?").

Het was een soort Cluedo, waarbij de kinderen op zoek moesten naar "aanwijzingen" en "bewijsmateriaal" om een "dader" te vinden.

Omdat het hele geval zich afspeelde in een drukke stedelijke omgeving (de Gentse binnenstad) moest ik het groepje constant volgen, om een minuut voor hun komst het "bewijsmateriaal" en de volgende "aanwijzing" te plaatsen. Die kinderen kenden me en mochten me dus niet zien.

Het scenario was zo uitgewerkt, dat er uiteindelijk geen "misdaad" gepleegd was en alles beruste op een misverstand, maar "de commissaris" (een maat van me) kwam wel persoonlijk langs om die jongelui te feliciteren voor hun "uitmuntend speurwerk", waarmee vermeden was dat een onschuldige naar de gevangenis moest.

De kinderen vonden het fantastisch, ik vond het leuk maar vermoeiend .

Oh leuk!

Dat heb ik ook een paar keer gedaan, ook gewoon door de wijk, weliswaar overdag. Ik werkte van opdracht naar opdracht en van punt naar punt. Die opdrachten zaten in envelopjes en dan zat daar ook de volgende aanwijzing voor de route. De eerste enveloppe zat onder een van de stoelen geplakt.

Kinderen vinden het leuk om te zoeken en om te snoepen dus ik had ook opdrachten als: zoek 10 paaseieren (in augustus) binnen 3 meter van deze boom. Weer een opdracht: bedenk samen 25 dieren die in het bos leven. Een andere opdracht was: de jarige mag tot 10 tellen en op 10 moeten jullie allemaal zo hard mogelijk schreeuwen. Ook een keer een oude broodtrommel met cakejes ingegraven in het speeltuintje en daarvoor schepjes geleend.

Oh ja, ik kom weer helemaal in de stemming, ik had ook ergens een stoffen zak verstopt met allemaal verkleedattributen als een rare zonnebril, een boa, of een hoed en die moesten ze grabbelen en bij elkaar opzetten.
Hoeft allemaal niet zo spectaculair, ik flanste het maar een beetje in elkaar maar had wel tevoren goed in mijn hoofd hoe ik het wilde.
Need more?

Deze vonden ze ook leuk

De opdracht : ga in een kring staan en bedenk een nieuwe naam voor het kind links naast je.

Zo'n dingen

zijn eenvoudig in elkaar te flansen, uitgaande van om het even welke "who dunnit".
Voor jonge kinderen kan je op zoek gaan naar het halssnoer van Belle of de pantoffels van Het Beest, voor wat ouderen kan je een Cluedo'tje doen, voor nog wat ouderen kan je Hitchcock's "North by Northwest" dunnetjes overdoen in een pretpark enz. (Rond "Rear Window" heb ik altijd al iets voor volwassenen in elkaar willen draaien, maar het is er nooit van gekomen...).
Het basisstramien blijft altijd ongeveer hetzelfde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.