Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

30-10-2008 om 13:16

Totaal zwarte verbrande pan schoonkrijgen?

Ik dacht gister ik kook wat groente vooruit voor morgen. Lekker boontjes opgezet en 3 uur later denk ik: wat stinkt het hier.
totaal zwart verbande boontjes in een drooggekookte rvs pan die nu zwart is. Kan ik dat nog schoonkrijgen of kansloze missie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

30-10-2008 om 13:28

Schoon

Je kunt twee dingen doen. Je kunt de pan met water aan de kook brengen en dat een poos laten doorkoken. Het gaat wel stinken maar daar krijg je veel mee weg.
Als je groene zeep hebt kun je dat ook smeren op het zwarte en dan een dag laten staan. Dat werkt ook goed.
Als er dan nog wat zit kun je nog een een schuursponsje met Cif gebruiken.
Ik heb helaas dit ook al vaker moeten toepassen bij mijn pannen.

Bibo

Bibo

30-10-2008 om 13:29

Waspoeder of soda

Hoi Angel,
Wat je kan proberen is een schepje waspoeder (of soda als je geen waspoeder hebt, maar waspoeder werkt wel beter!) in de pan doen met water, dat opkoken en een tijdje laten sudderen. Meestal krijg ik een aangebakken pan zo wel schoon!

Guinevere

Guinevere

30-10-2008 om 13:43

Eens met de voorgaande handelswijzen. Maar ga je die boontjes nu nog eten vandaag???
Heu, en wat is eigenlijk de winst bij het vooruit koken van een paar sperziebonen? De vitaminen zijn dan na een dag wel verdwenen lijkt me? En ze hoeven maar 10 minuutjes op, dus....

Brillo

ook wel eens zoiets gehad. Wat goed helpt zijn die brillo schuursponsjes. Effe schrobben!

Bastet

Bastet

30-10-2008 om 14:40

Weken in heet water met groene biotex.
Bastet

angel3

angel3

30-10-2008 om 15:15

Guinevere

nee vandaag dus geen groente behalve komkommer
Ach ja er zit ook niet veel tijdswinst in, maar ik had afgelopen disndag zo n k dag met verkeer en laat op opvang, het werd half 7 en ben toen naar frietboer gegaan, maar dat wil ik niet 2 keer in de week. Dus ik bedacht: ik wil het eten alleen ff in de magne hoeven gooien, dan kost het 1 minuut en heb verder geen voorbereidingstijd nodig. De kindjes van 3 en 5 trekken het anders echt niet en ik vind 2 keer in de week snacken echt teveel.

Maar goed zoals je merkte ik kook bijna nooit vooruit vandaar dat ik het vergat

Asa Torell

Asa Torell

30-10-2008 om 20:11

Winst van vooruitkoken

Ik doe dat dus wel altijd, ook met simpel spul als sperciebonen en pasta. Want als ik 2 hongerige kinderen aan me heb hangen kan ik me zo slecht concentreren dat een paar bordjes volscheppen en in de magnetron schuiven echt het hoogst haalbare voor me is. Multitasken is echt niet mijn sterke punt .
Goede tips trouwens hier, ik kook altijd uit met soda maar ik begrijp dat andere middelen nog veel beter werken!

Guinevere

Guinevere

30-10-2008 om 20:18

Haha asa

Haha, "ik kook altijd uit", hoe vaak moet je dat doen dan? Ik geloof dat dit mij in mijn keukencarriere nog maar een keer is overkomen, maar kennelijk gebeurt jou dit vaker?

Asa Torell

Asa Torell

30-10-2008 om 21:07

Nou tegenwoordig valt het mee

de meeste incidenten zijn nog uit mijn studententijd. Record is een keer een heel weekend een restje lasagnewater op laten staan na het eruit halen van de lasagne (stond zo zacht dat het nog niet eens was drooggekookt en het huis er dus nog stond...) gelukkig heb ik nu altijd van die voorgekookte. Maar goed die lasagne was dus niet zwart, maar daar stonden aardig wat linzen- en rijst-aanbakincidenten tegenover.
Tsja, ik kan best vergeetachtig zijn, zelfs zonder kinderen aan de benen . En dan vertelt je neus, je vriend of de rookmelder het pas als het te laat is...

Amarins

Amarins

30-10-2008 om 22:43

Biotex (of vaatwastablet)

.... werkte hier wel. Tenminste bij de gecremeerde spekjes van een paar weken terug :-\

Asa Torell

Asa Torell

31-10-2008 om 20:32

Haha cameron

je hebt altijd baas boven baas. Net nog in de krant gelezen dat er zoveel meer branden waren dit jaar trouwens, onder andere werden friteuses als oorzaak genoemd... maar ja zelf zul je ook wel een tijdje hebben nagebibberd na dit evenement! Ook nog een leuke in deze categorie, al weer 25 jaar geleden hadden mijn ouders eens de eieren op laten staan die gekookt hadden meegemoeten naar een weekendje weg... toen moest de conducteur de buren bellen vanuit de trein, en omroepen dat de eieren waren uitgezet .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.