Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tops

Tops

07-10-2008 om 00:05

Trolleybus arnhem (tips gevraagd)

Ik wil graag een keer met mijn zoon in de trolleybus in Arnhem. Als je met de bus naar het Openlucht Museum gaat, ga je dan met de trolley?
Zo nee, wat is dan een andere leuke route met de trolley? Voor mijn part rijden we gewoon een rondje Arnhem.
Graag tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

07-10-2008 om 08:59

Burgers zoo

Tops:
"Als je met de bus naar het Openlucht Museum gaat, ga je dan met de trolley?"
Naar Burger's Zoo wel; het Openluchtmuseum is dan een kleine wandeling.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arnhemse_trolleybus

Route

Een mooie route, naast richting Arnhem-Noord (oa Burgers' Dierenpark), is naar Oosterbeek, lijn 1. Helaas is het museum over de slag om Arnhem net voor bijna een jaar dichtgegaan, anders was dat een leuk uitstapje geweest. Maar je kunt mooi wandelen in Oosterbeek.

Bij nader inzien is het natuurlijk een interessant uitstapje en geen leuk (ik hoor mijn oude hoogleraar echoen: hoezo is het leuk, kun je er om lachen ) uitstapje.

mijk

mijk

08-10-2008 om 10:28

Pas op

de lijn velp oosterbeek is van nummer veranderd. Geen idee hoe het nu heet maar lijn 1 is niet meer..

Ik ben al 15 jaar weg uit Velp maar ik vond toch dat ze me daar even toestemming voor hadden moeten vragen

Lijn 1 nog wel naar oosterbeek

Ja, aan mij hadden ze ook wel toestemming mogen vragen, Mijk en ik ben al 25 jaar uit O'beek weg . Ik kom er nog wel, want mijn ouders wonen er nog.
Lijn 1 gaat nog wel naar Oosterbeek, maar niet meer naar Velp. Ik geloof dat ie nu naar ergens in Zuid gaat. Dat kan toch niet?

mijk

mijk

08-10-2008 om 20:58

Nee bintje

dat kan niet... Ik mis hem wel die trolley. IK word er veel minder misselijk in dan in de bus! Kon ik lekker huiswerk maken toen ik lang lang geleden op de Jan ligthart zat.... Uren in die trolley gezeten

Mijk

groene specht

groene specht

09-10-2008 om 17:16

Van oosterbeek naar arnhem

Met lijn 1 kun je op station Oosterbeek al opstappen en dan naar Arnhem. Of andersom en dan aan de noordkant van station Oosterbeek het bos induiken (nu op zijn mooist).
Lijn 3 gaat van Alteveer, waar het Openluchtmuseum en Burgers Zoo en ook heel mooie bossen zijn te vinden, naar Velp. Daar is dan weer een Geologisch museum dat veel kinderen leuk vinden.
Het mooiste bos van Arnhem kun je vinden als je uitstapt uit lijn 1 richting Oosterbeek net na de KEMA, dus beneden aan de bult, op de grens van Arnhem en Oosterbeek - daar is ook de Groene Bedstee. Prachtig - ik weet alleen de naam van die halte niet.
Groeten uit Arnhem!

reina

reina

09-10-2008 om 20:34

Jeugdsentiment

Ik lees allmeaal bekende plaatsen Ben niet geboren , maar wel getogen in een dorpje vlakbij Arnhem en Oosterbeek, heb me toen nooit beseft dat trolleybussen best iets aparts zijn, tot ik er jaren later met mijn kinderen in zat op weg naar mijn zus, zij vonden het zulke spannende dingen om in te rijden

Groene specht

Volgens mij is de naam van die halte Mariendaal, zo heet ook dat bos. Het is iig de halte na de Kema, gezien vanuit Arnhem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.