Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

trui met wijdere hals, wat eronder aan?

Ik heb twee leuke truien in de kast die wat dun zijn, alleen een hempje eronder is gewoon te fris. Een blouse eronder vind ik niet fijn zitten. Een shirt met lange mouwen vind ik weer wel fijn maar dat randje zichtbaar vanwege wat wijde hals van de trui is ook niet mooi. Dus ik dacht ik doe er een colletje onder maar ook dat is met een trui met wijde hals niet mooi.

Ik had al een shirt besteld met hele wijde hals voor eronder maar ook die bleek bij beide truien zichtbaar. Volgende trui-aankoop nooit meer iets dergelijks hoe leuk ze ook zijn.

Wachten op mooier weer of iemand nog tips om iets onder zulke onhandige truien aan te trekken?

Ik weet niet hoe wijd de hals van die truien is, maar ik heb hier al eerder het Heat Tech ondershirt van Uniqlo aangeprezen (ik heb hem op dit moment aan). Heel dun maar wel warm - warmer dan een hemd-  en met een behoorlijk lage hals.

Irritant aan de uniqlo site is trouwens dat ze niet aan Ideal-betaling doen, je moet een creditcard hebben (tenminste, dat was een paar maanden geleden nog zo).

Groeten,

Temet

Accepteren?

Ik heb nu ook een dunne trui aan met een shirt eronder. Op de schouders bij mijn hals is het shirt en beetje zichtbaar.  Rechts iets meer dan links door verschil in schouderhoogte, het zij zo. Niemand is perfect symmetrisch waardoor er wel eens een randje zichtbaar is. Het zou mij niet storen als ik jou zou zien met een zichtbaar randje. 

In deze outfit zou ik niet gaan solliciteren dat dan weer niet. Niet vanwege het randje maar, omdat ik een trui dagen niet zo geschikt vind.

Ik heb een openvallend vest zonder knopen waarbij meer shirt zichtbaar is dan ik mooi vind. Dat heb ik opgelost met een sjaal. Nu nog een wat dikkere en als het straks wat warmer wordt heb ik een dunne die wat meer voor de sier is. 

en een shirt met lange mouwen en dan zo'n los kraagje wat je er in kunt vouwen, een soort slab met blousekraag zeg maar

Ik knip ze wel eens wijder bij de hals van zo’n shirt voor eronder met lange mouwen.

Of de hals iets minder ruim maken, door heel dun elastiek door het boordrandje te rijgen. Werkt niet bij alle truien, maar misschien is het een optie.

Of je probeert niet een zo wijd mogelijk ding onder je trui te dragen maar juist een shirt met een gewone hals, zodat je meer ziet dan alleen een per ongeluk randje. Dan heb je een expres randje, lekker breed en goed zichtbaar. En kun je een leuke kleurcombinatie uitzoeken.

Ik zou een nauwsluitend t' shirt met lange mouwen met een v-hals eronder aantrekken

Zoals Weeromstuit: prima als het ondershirt zichtbaar is. Ik zorg wel voor een beetje passende kleur, die mag óók contrasterend zjjn

Ik draag ook gewoon een t-shirt onder een trui, waarbij t-shirt zichtbaar is. Ik let wel op dezelfde vorm (v-hals of rond). En inderdaad dezelfde kleur of een contrasterende kleur. Bij Uniqlo kun je gewoon met ideal betalen. 

Ik draag graag een sjaaltje en dan zie je het T-shirt er ook niet bovenuit piepen.

Je zou ook kunnen overwegen om een massief vormgegeven Afrikaanse halssieraad aan te schaffen dat om de nek sluit en van daaruit vele kralenkettingen in de rondte heeft. Neem van mij aan dat er heus exemplaren te vinden zijn die qua kleurstelling dermate perfect bij die prachtige trui aansluiten dat deze combi een oogstrelend, zo niet -verblindend visueel effect sorteert.

Wil je warmers? Ga dan voor een dergelijk halssieraad vervaardigd van wollen kralen uit Peru.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.