Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mies

Mies

23-04-2020 om 21:20

Tuinmeubels zonder onderhoud

Wij willen een tuinset kopen die in de tuin kan blijven staan.
We zitten in een boomrijke omgeving.

Weten jullie wat voor materiaal onderhoudsloos is en mooi blijft? Liefst niet al te duur?
We willen er wel kussens op doen, zodat je lekker zit.

Flavia

Flavia

23-04-2020 om 21:48

Afdekken

Belangrijkste is dan dat je het goed beschermd. Als je de set niet gebruikt afdekken met een waterdichte hoes of steeds in een berging zetten.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

23-04-2020 om 22:07

onderhoudsarm, mooiblijvend en niet te duur

Poe, daar vraag je nogal wat. Wat buiten staat, heeft hoe dan ook te lijden onder de uiteenlopende weersinvloeden. Eens met Flavia, alleen afdekken helpt (maar ziet er ongezellig uit, vind ik). Steeds alles binnen zetten is een vrome wens, in de praktijk vinden de meeste mensen dat veel te veel gedoe (en je moet veel ruimte hebben waar die tuinspullen niet in de weg staan).

Je gaat kussens gebruiken, daarmee is het minder mooi worden van je meubilair meteen al minder erg - de kussens leiden af.

Nou, ik hoop dat je een paar praktische suggesties voor de nieuwe aankoop krijgt, ik merk dat je aan mij niet veel hebt.

Angela67

Angela67

23-04-2020 om 22:10

nee hoor

wij hebben spullen die het hele jaar buiten kunnen staan. zelfs de kussens laten we buiten vanaf april tm september, behalve als het écht slecht weer is.
zitstoelen van https://www.spork.nl/artikel/11518/life-outdoor-living-block-lava-loungeset.html. en tafel van merk kettler. Het is gemaakt van aluminium.
groet,
Angela

rode krullenbol

rode krullenbol

23-04-2020 om 22:56

En als je voor goedkoper wilt gaan ...

Tuinmeubelen gemaakt van een tropisch hardhout als teak en die je goed in de olie hebt gezet, blijven buiten ook best lang in een goede conditie.

Rode krullenbol

Wij hebben

Nu een jaar of 8 van die gevlochten donkergrijze kuipstoelen. Waren niet duur, gewoon v d Cranenbroek. Niks aan te zie nu,nog steeds echt netjes.
Het enige nadeel is dat ik ze soms moet uitblazen met de compressor omdat er stukjes van blaadjes tussen de zitting en de zijkant van de stoel zitten.
Natuurstenen tafel is ramp. Was wel duur maar al na een jaar of 3 overdwars gebarsten en weer gemaakt,weer gebarsten. Dat zou ik nu niet meer kopen.

Anca

Anca

24-04-2020 om 08:37

Meubels van polywood

Polywood is een mengsel van kunststof met houtvezels: ziet eruit als hout, voelt natuurlijk aan, maar blijft mooi. Als het vuil is een doekje erover, klaar.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-04-2020 om 09:15

Gewoon

Wij hebben gewoon een kunststof tuinset. Van Hartman denk ik.
Voorheen wel hout en wicker gehad. Maar dat bleef niet mooi en bij harde wind ging het uiteindelijk kapot. Ik heb niet zoveel ruimte om een grote tuinset op te bergen in de schuur. Inklapbare stoelen leg ik bij storm gewoon plat en de tafel op zijn kop.
Onze tuintafel is inmiddels wat verweerd, maar daar koop ik iedere lente een mooi zeil voor en met gezellige tuinkussens ziet het er behoorlijk gezellig uit, al zeg ik het zelf.

Wij laten

Alles het hele jaar buiten staan. Soms stormt t wat en dan komt er wel eens een stoel langs de tuin in en bij echte storm zetten we alles in de aanbouw.

Hier ook

Van die gevlochten tuinstoelen. Wel een goed merk, volgens mij lloyd loom of zo.

https://www.lloydloomwinkel.nl/

Die staan al 10 jaar buiten, zonder afdekking of wat dan ook. Zelfs in de winter. En zien er nog uit als nieuw.

Daarbij een hele solide teakhouten tafel. Die schrob ik ieder voorjaar een keer met groene zeep en smeer m dan in met een of ander onderhoudsspul speciaal voor teak. Dat is niet eens perse nodig, want teak kan prima zonder enig onderhoud, maar ik vind de grijzige kleur die t dan krijgt gewoon niet zo mooi.

Tafel staat ook al 10 jaar buiten.. ( is ook niet te tillen trouwens...,)

Ingrid

Flavia

Flavia

24-04-2020 om 11:43

IngridT

lloydloom is volgens mij alleen interieur, zal denk ik toch een ander merk zijn.

Ik ben ook opzoek nu ik een tuin(tje) ga krijgen.

Yta Chalne

Yta Chalne

24-04-2020 om 12:07

fermob

Veel te duur voor mijn tuin, maar Fermob Luxembourg vind ik mooi en blijft ook mooi (aluminium). In prachtige kleuren te krijgen.

Flavia

Oeps. Dan is t een ander merk. Maar het oogt als lloyd loom qua materiaal, en t is echt volledig onderhoudsvrij..,.,

Ingrid

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-04-2020 om 12:12

Goeie tips!

Ben je er nu uit, TS?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.