Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tv-frustraties (digitenne, harddisk video en tv)

Sinds de antenne is verdwenen hebben wij digitenne, niet echt ideaal maar ja een schotel in de tuin is helemaal lelijk en het bevalt redelijk. Een nadeel vonden we dat we geen programma's konden opnemen.
Vorige weeek begaf de oude tv het en hebben een nieuwe gekocht met een harddisk videorecorder(zo heet het toch)

Inmiddels zijn we een week verder, zit ik regelmatig met drie afstandsbedieningen op schoot en krijg ik met geen mogelijkheid de tv aan. T is een kwestie van een juiste combinatie, maar wat de combinatie is, ik weet het werkelijk niet
En dan hebben we het over het opnemen van programma's nog helemaal niet gehad.

Ik vraag me in alle oprechtheid af kan dit allemaal niet wat simpeler of zijn wij nu zo onhandig?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

12-11-2008 om 14:49

Combi digitenne en harddisk

Volgens mij (verbeter mij als het niet klopt) is de combi digitv en harddisk niet ideaal. Toen wij ernaar informeerden werd ons gezegd dat je tijdens de opname op de harddisk alleen gebruik kunt maken van de zender waarvan hij opneemt.

maar, de harddisk is hier mannengebied want ik snap er zelf helemaal niets van

Herkenbaar!

Wij hebben hier dus wel een schotel, zelfs 2. Zelf in een onopvallende kleur geschilderd dus niet opvallend lelijk meer. We kunnen wel opnemen en tegelijk kijken omdat we ook 2 receivers hebben en dat gaat redelijk goed. Dus met de ene opnemen en de andere kijken. Dat is een oplossing voor het opname probleem.

Ook hier de afstandsbedieningen frustratie. Eerst hadden we de oplossing een universele afstandsbediening waar je al je bestaande afstandsbedieningen als het ware kunt inprogrammeren. Maar inmiddels komen we daar niet mee uit want op de universele staan lang niet alle functies die we inmiddels op onze nieuwe dvd-speler en tv hebben. Dus weer verschillende afstandsbedieningen op schoot!
En ja het schakelen tussen apparaten is ook erg onoverzichtelijk zodat ik soms geen beeld heb en weer iemand moet bellen hoe het ook alweer moet.

Het is allemaal erg ingewikkeld en te vergelijken met de computerwereld waar ook producten razendsnel op de markt worden gebracht voordat het allemaal op elkaar afgestemd, bugvrij is e.d. Wij hebben bijvoorbeeld een 'oude' receiver (5 jaar) waardoor onze grote nieuwe flatscreen tv -verrassing-, nu onscherp beeld geeft. Enige oplossing; een nieuwe receiver kopen.

Petr@

Petr@

12-11-2008 om 20:58

Gék

word ik van al die afstandsbedieningen. Wij hebben er dan ook nog een Bose systeem bij, dus ik heb er VIER. Ik kreeg in het begin ook de tv niet aan, en kon niets opnemen als m'n man er niet was, maar we zijn nu bijna een jaar verder en ik kan het inmiddels ook )).
Dus houd vol, ooit leer je het..
En inderdaad, wat wel een nadeel is als je op neemt, en je wilt een ander programma bekijken, dan moet je analoog gaan kijken. Maar voor de rest zijn wij bijzonder tevreden met de beeldkwaliteit!
gr.
Petr@

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2008 om 01:24

Upc

Wij zitten bij UPC en we hebben een harddiskrecorder. Met deze harddiskrecorder kun je televisie kijken en een programma op een andere zender opnemen en dat allebei digitaal. Het is zelfs nog leuker: terwijl het ene programma opgenomen wordt kun je het programma wat je kijkt pauzeren. Als je weer verder kunt kijken haal je hem uit de pauze en kijk je gewoon verder. Het is dus ook een vorm van opnemen alleen wordt het niet op de harde schijf opgeslagen. Wij gebruiken 1 afstandsbediening.
Ik probeerde uit te zoeken of die mogelijkheid er ook is met een harddiskrecorder van Samsung hijvoorbeeld. Die kun je bij Ziggo gebruiken. Ik zie het zo gauw niet.

Mathilde

Mathilde

13-11-2008 om 11:55

Kaaskopje

Heb je ook echt mooier beeld dan analoog? En was het lastig installeren? Ik overweeg over te stappen op HD-digitaal van UPC omdat we nu een lcd-tv hebben. Bovendien kan onze huidige hard disk recorder niet pauzeren in een tv-programma en dat missen we wel. Ik vind het alleen het abonnement zo duur...
Mathilde

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2008 om 12:27

Mathilde

Ik ben echt heel enthousiast. Zeker als je een lcd tv hebt moet je niet twijfelen. Het verschil is goed te zien. Bedoel je met HD high definition? In dat geval moet je wel bedenken dat op dit moment er nog weinig in HD uitgezonden wordt, maar dat zal in de toekomst wel veranderen. HD is nóg mooier dan gewoon digitaal. Dan zie je bij wijze van spreken echt elke zandkorrel in beeld.
Het is niet lastig om te installeren, je wordt duidelijk geïnstrueerd.
Voorwaarde voor het perfecte beeld is wel dat je kabels goed moeten zijn. Storingen als blokjes, sneeuw e.d. komen niet zelden van slechte kwaliteit kabels. Een versterker kan nodig zijn. Er is ook verschil in splitters. Een splitter van 4 mhz kan net te weinig zijn, dan moet er een van 7 mhz komen. Dit laatste weet ik toevallig ga me geen technische uitleg vragen hierover

Mathilde

Mathilde

13-11-2008 om 20:02

Oh, dat is goed nieuws

Ja, ik bedoel High Definition (al die afkortingen ook...). Nou, dan moet het er maar eens van komen. 't Is tenslotte wel wat duf om met een HD-lcd scherm nog analoog te zitten kijken hahaha. Manlief mag de kabels uitzoeken, daar heeft hij wel verstand van. Ik doe de installatie wel (daar krijg hij hoofdpijn van). Bedankt, ik ga eens op de website van UPC kijken.
Groetjes, Mathilde

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2008 om 00:36

Mathilde

Ik zou eerst een postcode check doen

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2008 om 00:39

En...

Laat je weten hoe je het vind?

Mathilde

Mathilde

14-11-2008 om 11:28

Doe ik!

Ik heb al kabel van UPC, dus met die postcode zit het wel goed. Een paar maanden geleden heb ik ook al eens zitten kijken, maar durfde de stap niet te nemen. Het heeft niet zo'n prettig effect als je in de administratieve krochten van UPC verdwaald... Maar ik ga het er nu op wagen!
Groetjes, Mathilde

j@comijn

j@comijn

14-11-2008 om 11:48 Topicstarter

Zie door de bomen......

het bos niet meer

ik geloof dat ik eerst de hard-disk maar terug ga brengen.
Daarna kijken of we goede kabels hebben.
Dan blijf ik nog met de vraag zitten, kun je met digi-tenne echt niet opnemen?

En aan de ontwerpers van al die leuke apparaten, kun jullie het nou echt niet eenvoudiger maken?

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2008 om 01:23

J@comijn

Ik zou voor je drastische stappen neemt eerst eens bij een winkel gaan praten. Misschien kun je met wat kabeltjes de harddisk recorder wel gebruiken. Daar weet ik ook niet zoveel van.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2008 om 01:24

Je zult er geen spijt van krijgen mathilde

Veel plezier er mee alvast.

j@comijn

j@comijn

18-11-2008 om 17:06 Topicstarter

Terug gebracht

Er was nou een man die er iets meer verstand van had en die vertelde dat wanneer je digitenne had , de hard-disk moest staan op de zender waar je bijv. morgen iets wilt opnemen.
Dus van te voren moet je al bedenken dat je morgen iets wil opnemen op rtl 4 en dan wanneer wij vanavond naar bed gaan de tv en de harddisk ook ook 4 zetten anders lukt het niet.
Nou dat gaat toch niet goedkomen. Dat kan ik zo al vertellen. Dus terug gebracht, en weer terug naar uitzending gemist

En gelukkig zit ik nu nog maar met 2 afstandsbedieningen, dat scheelt dan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.