Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tv gaat elke ochtend om 0600 aan?...

Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft wat  bij ons thuis aan de hand is. Sinds een tijdje (maand of 3???) worden we soms wakker en staat beneden de tv aan. Helemaal uit zichzelf. In eerste instantie gebeurde het een heel enkele keer, maar het wordt steeds vaker, en de laatste 2 weken gebeurt het dagelijks. En wel om exact 06:00. Ik word er namelijk soms ( vaak!)  wakker van. Ik weet ook zeker dat ie niet eerder dan dat tijdstip  aan is gegaan, want ik ben ook wel  eens voor 6 en wakker omdat ik de zaterdagkrant door de bus hoor komen, of omdat de kat er erg vroeg uit wil, en dan is het altijd nog stil. Man en technisch/it begaafde zoon  hebben al van alles  bekeken ( Google home, Chrome cast,weet ik veel) maar komen er niet uit. De laatste dagen trek ik soms de stekker eruit voor ik naar bed ga, of ( moet ik nog proberen) het volume omlaag zetten voor ik m uitdoe. Maar dat zijn natuurlijk oplossingen  van niks. Het is toch te gek voor woorden dat je eigen apparaten thuis zich niet zo gedragen als je wilt?overigens kan ik er met mijn beta hoofd heel slecht tegen dat t iets is wat erger wordt. Paar maanden terug gebeurde het heel af en toe ( en dachten we dat msch de kat over de afstandsbediening heen was gelopen, of dat een kind iets aan had laten staan) en nu echt dagelijks. Dat strookten  helemaal  niet met het idee dat er ergens per ongeluk iets geprogrammeerd is in een of ander device.  

iemand een idee?  

Buren? Met eenzelfde afstandsbediening? 

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_lift

Instabiele biochips?

Ik zou even op internet opzoeken het type van de tv en hoe je die (de)programmeert. Ik heb ook altijd moeite met het instellen of de-instellen van mijn verwarming. De zomertijd komt eraan: pfffff...... Vermoedelijk zoiets. Of bel anders even met je provider? Misschien is daar iets anders ingesteld?

Onze horizon ziggo box gaat soms spontaan opstarten. Heb geen idee waardoor  maar  misschien zit daar bij jullie (ook) een koppeling? 

gr Angela

IngridT

IngridT

07-03-2021 om 08:28 Topicstarter

Bennikki schreef op 06-03-2021 om 22:24:

Buren? Met eenzelfde afstandsbediening?

dat riep m’n man ook. Maar even los van het feit dat we vrijstaand wonen en de buren best ver weg zijn lijkt het me stug dat er mensen zijn die hun tv alleen elke ochtend om 0600 sharp aanzetten....,

Ook gehad bij vorige TV, die ging steeds aan. Ik dacht echt dat ik gek werd. Zette m uit met de afstandsbediening en dan stond hij ineens weer aan. We hebben er toen een verlengsnoer met  schakelaar tussen gezet zodat we m echt konden zetten. Horizon van Ziggo hebben wij ook maar we hebben nu een andere TV en nu is het niet meer gebeurt dus ik denk dat t echt aan de TV lag. ( oude TV ging ineens niet meer aan,duurde van te voren al steeds langer)

IngridT

IngridT

07-03-2021 om 08:30 Topicstarter

AnneJ schreef op 06-03-2021 om 22:33:

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_lift

Instabiele biochips?

Ik zou even op internet opzoeken het type van de tv en hoe je die (de)programmeert. Ik heb ook altijd moeite met het instellen of de-instellen van mijn verwarming. De zomertijd komt eraan: pfffff...... Vermoedelijk zoiets. Of bel anders even met je provider? Misschien is daar iets anders ingesteld?

Anne...haha. Biochips 😀😀 

Ik zal zoon en man vragen maar die hebben volgens mij al van alles opgeschoond. Maar stel dat  wij per ongeluk iets geprogrammeerd hadden...dan kan dat toch niet verklaren hoe dit rare probleem geleidelijk van ‘heel af en toe’ tot ‘dagelijks’ optreedt.?

IngridT

IngridT

07-03-2021 om 08:35 Topicstarter

Angela en knutselkei...geen ziggo hier. En msch ligt het idd aan de tv. Maar rare is hier dus dat het echt ALLEEN  s ochtends om 6 uur gebeurt....en verder echt nooit. En t is echt niet zo dat de tv hier altijd de hele dag aanstaat of zo. Integendeel. Meer dan genoeg kans om ook elders op de dag of avond eens random aan te gaan. Maar dat gebeurt dus nooit....

zucht. Schakelaar er tussen. Maar dat vind ik eigenlijk een soort van  zwaktebod.

`Sowieso zonde van de stroom om je TV de hele nacht op standby te laten staan. Dus ik zou gewoon de stroom eraf halen. Dat doen we hier sowieso. Al dit soort apparaten zitten achter een stekkerdoos met schakelaar.

Heb je al eens gegoogled?

En je zegt: geen Ziggo, maar heb je misschien een soortgelijke mediabox aan je tv gekoppeld.

Hier zou ik namelijk ook meteen Ziggo verdenken. Die box stuurt alles aan. 

Hier ook. Geen idee hoe laat, maar onze nieuwe tv staat regelmatig in de ochtend aan! Hij hangt achter een digitale tv ontvanger van kpn- en het vermoeden is dat het daaraan ligt. Want als we die ontvanger uitzetten, gebeurt het zeker niet. Hebben al van alles bedacht; dat het de kat was (maar afstandsbediening verstoppen hielp niet), niet goed uitzetten - maar het enige wat echt helpt is het uitzetten van die digitale tv ontvanger. Fysiek uit, dus ook niet stand-by. 

Ik ben benieuwd of jullie ook kpn/Tele2/xs4all oid kastje hebben.

Bij ons reageert de tv als een van de kinderen per ongeluk op streamen drukt op you tube. Weet je zeker dat jullie niet een vroege vogel in huis hebben die iets doet waarop de tv reageert? 

IngridT schreef op 07-03-2021 om 08:35:

Angela en knutselkei...geen ziggo hier. En msch ligt het idd aan de tv. Maar rare is hier dus dat het echt ALLEEN s ochtends om 6 uur gebeurt....en verder echt nooit. En t is echt niet zo dat de tv hier altijd de hele dag aanstaat of zo. Integendeel. Meer dan genoeg kans om ook elders op de dag of avond eens random aan te gaan. Maar dat gebeurt dus nooit....

zucht. Schakelaar er tussen. Maar dat vind ik eigenlijk een soort van zwaktebod.

Overigens gaat alleen de horizon box aan, hij kan niet de TV uit stand by halen of uit Netflix bijv. Ik zie het soms voor mijn ogen gebeuren: horizon box gaat opstarten en na een tijdje staat er óf een zendernummer op het display, óf hij stopt met opstarten en het display is 'leeg'. 

Dus IngridT: koppel box van provider los en test nogmaals? Hier hangen er pc en dvd speler en horizon box aan tv dus we gebruiken tv voor die dingen alleen als scherm. 

gr Angela

Die boxen die spontaan opstarten, dat heeft geloof ik met updates te maken die op volstrekt willekeurige momenten over de klanten worden uitgestort...

groeten,

Temet

Temet schreef op 07-03-2021 om 11:20:

Die boxen die spontaan opstarten, dat heeft geloof ik met updates te maken die op volstrekt willekeurige momenten over de klanten worden uitgestort...

groeten,

Temet

dat geloof ik ook wel. Kan ik zelfs als oud it-er ook nog wel uitleggen, waarom dat in de nacht plaats vindt. Maar wat ik even mis is of er een relatie is tussen die update van de kpn (of vergelijkbare box) en het volkomen autonoom aanspringen van de tv. Waarbij de box overigens uitblijft. Dus er is geen programma (want box staat uit), maar tv staat wel aan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.