Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tweede auto, welke?

Ik ben op zoek naar een sportief autootje. Wat zuinig rijdt, goedkoop is in de wegenbelasting en verzekering. De aanschaf niet al te duur, het mag best al 10 jaar oud zijn. Maar het moet natuurlijk wel een auto zijn waar je van op aan kunt. Wie weet bij welk merk ik het beste kan zoeken? Zoek ik iets wat er niet is? Kan ik beter blijven fietsen , is natuurlijk het beste voor het milieu en mijn portemonee. Graag tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aygo

hoi

Ik heb net 1/2 jaar geleden een toyota aygo gekocht. Dat is dezelfde auto als een citroen C1, of een peugeot 106. Deze auto's hebben maar 8 (!!!!!) euro wegenbelasting in de maand omdat ze heel licht zijn en voor het milieu niet zo heel slecht. ze krijgen daardoor extra subsidie. Verzekering is ook erg weinig, ik betaal maar 22 euro per maand.

de aanschaf is iets duurder :nieuwprijs 10.000 euro, 2e hands zo'n 8000 want ze zijn nog niet zo oud. Ik heb er een van 1 jaar oud gekocht met daarbij nog 3 jaar garantie. Oftewel: komende drie jaar nog zeker geen onverwachte kosten, maar ook niets te vervangen als distributieriemen, banden etc wat je snel hebt bij oudere auto's. Daarnaast komende jaren nog even geen grote beurt wat ook normaal ook veel geld kost.

de afschrijving van de auto valt ook erg mee want de auto is erg gewild. stel dat je 'm weer moet inruilen dan krijg je er nog steeds erg veel geld voor.

Kortom: een auto waar je weinig zorgen aan hebt. wel een hogere aanschafprijs maar weinig afschrijving, erg lage maandlasten (30 euro) en geen onverwachte kosten. Ik ben er erg blij mee!

Groetjes
Gruffalo

marie

marie

17-10-2008 om 13:02

Toyata starlet

Hallo
Ik rijd al 4 jaar zeer tevreden rond in mijn Toyota Starlet 1.3 van 1990 ! En hij is net weer goedgekeurd.
De auto is lekker zuinig, heeft 5 deuren (handig met in-en uitstappende kinderen), kan ondanks het formaat aardig wat in de kofferbak, motorisch mankeert er nooit wat aan (altijd starten met vriezend weer) en is handig met parkeren.
Oké bij de vorige keuring is er wat aan gelast, maar nu in één keer door de keuring, dus ik kan er weer een jaar tegenaan.
Ik zou dus zeggen - een Toyota !
Succes

Puck2

Puck2

17-10-2008 om 13:09

Dinos, de mijne

Ik heb een seat marbella van 12 jaar oud, maar hij is nog in perfecte staat. De apk-keurmeester staat er ieder jaar weer likkebaardend bij te kijken dat hij motorisch , bodemplaat e.d. nog zo gaaf is. Hij heeft nog geen 56000 gelopen. Hij is te koop.
groetjes puck [email protected]

dinos

dinos

18-10-2008 om 16:21 Topicstarter

Bedankt

Heey, bedankt voor jullie reakties, die aygo is voor mij helaas te duur om aan te schaffen. Wel super dat ie zo goedkoop is en je hebt natuurlijk gelijk dat je nu geen extra kosten hebt de komende tijd, maar ja, dat geld heb ik niet liggen. Toyota, hoor ik meer positieve geluiden over. Ik zal eens gaan zoeken. En Puck helaas vind ik seat marbella te hoekig. Past niet bij mijn ronde figuur, ha, ha! Maar toch bedankt voor je aanbod.

Maxime

Maxime

18-10-2008 om 22:59

Niet sexy, maar wel voordelig

Ik geef toe het is geen sportieve auto. Maar wel heel voordelig. Wij hebben ene een Chevrolet Matiz erbij.
Met maar 17 euro wegenbelasting in de 3 maand lachen we iedereen uit. Hij rijdt zuinig en verzekering hangt natuurlijk af van het bouwjaar in combinatie met je verleden en maatschappij. Ook in onderhoud is ie goedkoop, let op gekke (dure) bandenmaten bij het kiezen van je auto.

Succes bij je beslissing.

Maxime

dinos

dinos

19-10-2008 om 12:48 Topicstarter

Chevrolet matiz

Hoi Maxime, ik vind het wel een leuk autootje, maar als ik ga zoeken dan is het oudste wagentje van 2005. Dus nog vrij nieuw en dan is de vraagprijs meteen 5000 euro. Dat vind ik helaas te veel geld. Ik zoek iets van rond de 3000-3500 euro.

CEA

CEA

21-10-2008 om 11:05

Suzuki swift

Ik heb er een van 1996 en hij bevalt prima! Goedkoop, WB €17 per kwartaal, redelijk zuinig (1:13 met veel stadsritjes). Best ruim voor een kleine auto en heel betrouwbaar. Goede zoeksites zijn autoweek.nl en autotelegraaf.nl. Succes!

Yta Chalne

Yta Chalne

21-10-2008 om 13:04

Chevrolet/ daewoo

Zoek eens op 'Daewoo Matiz', Daewoo heet sinds 2005 Chevrolet (maar de Matiz bestaat al veel langer, en is er ook in jouw prijsklasse)

Maxime

Maxime

21-10-2008 om 18:30

Inderdaad zoeken op daewoo

En ik heb even gekeken op www.autoweek.nl en daar staan ze vanaf € 1.950,-- dus je zou ze moeten kunnen vinden.

Succes!!

Groetjes,
Max

Daihatsu?

Wij hebben jarenlang in een Sirion gereden, lekker autootje, weinig onderhoud en goedkoop in de benzine (zuinig!) een kleinere variant is de Cuore, maar de oudere modellen vind ik niet zo comfortabel. De nieuwere zijn wel prima geschikt, denk ik

dinos

dinos

23-10-2008 om 11:00 Topicstarter

Opnieuw zoeken

Ik zal nog eens opnieuw gaan zoeken, bedankt voor de tips en dat ik bij daewoo moet kijken. Mien jou autootje ga ik ook bekijken. Dit moet zo gaan lukken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.